Waymo, startup za autonomne vožnje u vlasništvu Googleove matične tvrtke Alphabet, u pregovorima je s Hyundaiem o prepuštanju proizvodnje automobila s autonomnom vožnjom, objavile su južnokorejskih novina Electronic Times.
Waymo i Hyundai su se nekoliko puta sastali kako bi raspravljali o integraciji Hyundai Ioniq 5 u Waymovu šestu generaciju tehnološkog sustava. Ovaj potez se smatra odgovorom na carine od 100 posto na vozila proizvedena u Kini u SAD-u.
Alphabetov startup u početku jr planirao koristiti Zeekr CM1e za svoju sljedeću generaciju robotaksija.
Međutim, Reuters je izvijestio da su Waymo, Zeekr i Hyundai odbili potvrditi te razgovore.
Trenutno Waymo upravlja svojom flotom robotaksija u četiri američka grada: San Franciscu, Phoenixu, Los Angelesu i Austinu. Koristi električne crossovere Jaguar I-Pace opremljene vlastitim hardverom i softverom za autonomnu vožnju kako bi prevozili putnike na unaprijed mapiranim rutama.
Ujedno su, piše portal Inside EVS, jedina tvrtka koja legalno koristi autonomna vozila razine četiri na javnim cestama u SAD-u.
Prošle godine, jedan od Cruiseovih robotaksija, Chevy Bolt EV, teško je ozlijedio pješaka, zbog čega su Ministarstvo pravosuđa SAD-a i Komisija za vrijednosne papire (SEC) pokrenuli istragu i privremene zabrane.
Pročitajte još:
Waymo je također pod istragom Nacionalne uprave za sigurnost cestovnog prometa (NHTSA) zbog nekoliko sudara i mogućih kršenja prometnih zakona, no pokušava umiriti zabrinutosti objavom sigurnosnih podataka, nadajući se da će time izgraditi povjerenje među potrošačima.
Tvrtka tvrdi da su njezini automobili do lipnja 2024. prešli 22 milijuna milja s putnicima u njima. Također je izjavila da su, u usporedbi s ljudskim vozačima, Waymo robotaksiji izazvali 84 posto manje sudara s aktivacijom zračnih jastuka, 73 posto manje onih s ozljedama i 48 posto manje sudara.
2 Odgovora
Svi se udružuju, to je pametno
Bit će baš zanimljivo vidit te robotaksije u praksi kad dođu kod nas