Članice Europske unije suočene su s ključnim glasovanjem u petak o tome hoće li uvesti carine do 45 posto na uvoz električnih vozila kineske proizvodnje u najprometnijem trgovinskom slučaju u bloku, koji riskira odmazdu Pekinga.
Europska komisija, koja nadzire trgovinsku politiku bloka, predložila je konačne carine za sljedećih pet godina kako bi se suprotstavila onome što smatra nepravednim kineskim subvencijama nakon jednogodišnje antisubvencijske istrage.
Prijedlog EU može biti blokiran ako kvalificirana većina od 15 članica EU-a, koje predstavljaju 65 posto stanovništva EU, glasa protiv njega. Reuters je u srijedu izvijestio da će Francuska, Grčka, Italija i Poljska glasovati za, što bi bilo dovoljno da se izbjegne blokirajuća većina protiv carina.
Najveća ekonomija u regiji i najveći proizvođač automobila, Njemačka, glasat će protiv uvođenja carina, rekli su Reutersu u četvrtak kasno izvori koji su upoznati s tim pitanjem. Njemačka je bila suzdržana i na prvom neobvezujućem glasovanju o prijedlogu u srpnju.
Njemački proizvođači automobila, kojima Kina predstavlja gotovo trećinu njihove prodaje, bili su posebno glasni protiv carina.
Španjolski ministar gospodarstva, prethodni zagovornik carina, također je rekao u pismu potpredsjedniku Europske komisije Valdisu Dombrovskisu, u koje je Reuters imao uvid u četvrtak, da umjesto nametanja carina, EU treba “držati otvorenim pregovore nakon obvezujućeg glasovanja ” postići dogovor o cijenama kao i o preseljenju proizvodnje baterija u blok.
Španjolski premijer Pedro Sanchez već je tijekom posjeta Kini rekao da bi EU trebala preispitati svoje stajalište. Mađarski premijer Viktor Orban upozorio je da je EU krenula prema “hladnom gospodarskom ratu” s Kinom.
Iako to odbijanje neće poremetiti rezultat u petak, pooštravanje stajališta naglašava izazov Bruxellesa u izgradnji potpore za njegov trgovinski slučaj, potencijalno prisiljavajući Komisiju da provede drugo glasovanje i razmotri moguće kompromise.
U nedostatku kvalificirane većine u bilo kojem slučaju, izvršna vlast EU i dalje može usvojiti tarife, no može i podnijeti izmijenjeni prijedlog ako želi osigurati veću potporu.
Pročitajte još:
Izvršno tijelo EU je reklo da je spremno nastaviti pregovore o alternativi carinama s Kinom i da bi moglo preispitati cjenovnu obvezu – koja uključuje minimalnu uvoznu cijenu i tipično ograničenje količine – nakon što je prethodno odbila one koje su ponudile kineske tvrtke.
Carine EU za električna vozila iz Kine sada su u rasponu od 7,8 posto za Teslu do 35,3 posto za SAIC i druge tvrtke za koje se smatra da nisu surađivale u istrazi EU. Te su carine povrh standardne EU carine od deset posto na uvoz automobila.
Jedan odgovor
kad je sve vise kineskih auta u prometu…