Više od polovice Hrvata otvoreno razgovara o plaćama, prednjači generacija Z

Stockbay.com
Plaćanje, Foto: Stockbay.com

Alma Career Croatia, međunarodna tvrtka najpoznatija po portalu MojPosao, provela je istraživanje na uzorku od preko 1.500 ljudi kako bi ustanovila razgovaraju li Hrvati otvoreno o plaćama.

Rezultati istog otkrivaju da više od polovice zaposlenih, točnije 59 posto, otvoreno razgovara o svojoj plaći, u čemu prednjače pripadnici generacije Z kojih čak 72 posto bez zadrške progovara o primanjima.

Slijede milenijalci, među kojima 60 posto razgovara o plaći, dok su najzatvoreniji pripadnici generacije X, gdje to čini tek svaki drugi (49 posto).

Kad je riječ o tome s kim se priča o plaći, najčešći su sugovornici prijatelji i članovi obitelji pa s njima te informacije dijeli 77 posto ispitanika. Zanimljivo je da i na radnom mjestu takvi razgovori nisu rijetkost pa 53 posto o plaći priča s kolegama.

Iako se o primanjima sve više razgovara, mnogima to nije baš ugodno. Za dio zaposlenih, odnosno 37 posto, to je tek način da doznaju koliko zarađuju drugi, trećini (35 posto) su ovakvi razgovori zapravo ugodni, dok ih 28 posto ljudi doživljava kao izrazito neugodnu temu.

Zanimljivo, muškarcima je o plaći razgovarati nešto lakše, 41 posto naspram 31 posto žena. Žene pak češće priznaju da u razgovore ulaze iz znatiželje, želeći doznati primanja drugih (40 posto u odnosu na 33 posto muškaraca).

Generacijske razlike dodatno naglašavaju ovaj jaz: pripadnici generacije Z razgovor o plaći uglavnom doživljavaju pozitivno, a tek petina ih priznaje da im je ta tema neugodna. S druge strane, najviše nelagode bilježi se među pripadnicima generacije X.

Među ispitanicima je bilo 55 posto žena, a 45 posto muškaraca. Najzastupljenija je bila generacija milenijalaca (55 posto), slijede pripadnici generacije X (22) i generacije Z (18 posto).

Od toga 42 posto ispitanika ima visoko obrazovanje, 14 posto je steklo titulu prvostupnika, dok 38 posto ima srednju stručnu spremu.

2 Odgovora

  1. Zanimljivo je vidjeti kako se generacija Z sve više otvara prema razgovoru o plaćama. Ovo može doprinijeti većoj transparentnosti i boljem razumijevanju tržišta rada.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari