Više od 200 zaposlenih, prihodi iznad 22 milijuna eura godišnje, a sve to u Murskom Središću

Franjo Sobočan, osnivač i direktor Sobočan d.o.o.

Tvrtka Sobočan d.o.o. iz Murskog Središća danas je jedno od najzvučnijih imena u industriji namještaja i opreme za poslovne prostore, no njezin uspon počeo je u maloj radionici s tek pet zaposlenih. Danas, gotovo četvrt stoljeća kasnije, tvrtka zapošljava više od 200 ljudi, ostvaruje više od 22 milijuna eura godišnjih prihoda i konkurira na europskom tržištu kao pružatelj cjelovitih rješenja – od dizajna do isporuke ključ u ruke”. U razgovoru s osnivačem i direktorom Franjom Sobočanom doznajemo kako je njegova tvrtka postala sinonim za pouzdanost, inovacije i održivost, koji su glavni izazovi u industriji te što donosi sljedeća faza njihova rasta.

Kako gledate na razvoj tvrtke Sobočan od osnutka do danas? Koji su bili ključni faktori koji su omogućili Vašoj tvrtki da postane važan igrač u industriji?
Na samom početku, 2000. godine, kada sam osnovao tvrtku Sobočan interijeri trebalo je puno hrabrosti i odlučnosti. Ostavio sam iza sebe već uhodanu tvrtku i krenuo zapravo od nule, u maloj proizvodnji na obiteljskom imanju u Hlapičini sa samo 5 zaposlenih. Rasli smo polako, organski. Tada sam govorio, ne idemo više od 20 zaposlenih. Ipak, već 2005. bilo nas je 40, a danas smo jedan od vodećih proizvođača namještaja i opreme u ovom dijelu Europe, s 210 djelatnika. Ključni faktori našeg uspjeha su hrabrost u donošenju strateških odluka, kontinuirana ulaganja u ljude, kapacitete i tehnologiju te sposobnost brze prilagodbe potrebama i promjenama na tržištu. Uvijek smo težili biti korak ispred i zato danas nismo samo proizvođač već tvrtka koja nudi rješenja ključ u ruke i za najzahtjevnije kupce koji trebaju nove ideje u planiranju prostora i komunikaciji prodajno mjesto – kupac.

Možete li podijeliti glavne faktore koji su doprinijeli prihodima većima od 22 milijuna eura u 2024. godini?
Naši rezultati prvenstveno su rezultat dugoročno promišljene strategije rasta i razvoja – od ulaganja u proizvodne kapacitete i tehnologiju do stalne brige o kvaliteti i odnosima s kupcima. Posebno važna bila je višegodišnja investicija vrijedna 10,5 milijuna eura, kojom smo napravili tehnološki iskorak u industriju 4.0 i znatno povećali učinkovitost, kapacitete i fleksibilnost proizvodnje. Danas možemo preuzeti veće i kompleksnije projekte, isporučiti brže, preciznije i po konkurentnijim uvjetima. Uspješno smo proveli i digitalnu transformaciju, od ERP sustava, preko umreženih strojeva do odnosa s klijentima (CRM) i digitalnog marketinga, što nam omogućuje bolju kontrolu, bržu reakciju i bolju analitiku. Snažan rast prihoda uvijek treba pažljivo upravljanje, kako bi organizacija, ljudi i procesi mogli podržati taj rast zadržavajući kvalitetu. Zato kontinuirano ulažemo i u ljude, znanje i kulturu odgovornog poslovanja.

Tvrtka zapošljava 210 radnika, što je značajan broj za proizvodnu tvrtku u Hrvatskoj. Kako pristupate upravljanju ljudskim resursima i kakve planove imate za daljnji rast?
Naši zaposlenici su temelj našeg uspjeha. Upravljanje ljudskim resursima temeljimo na stalnom ulaganju u edukaciju, zadovoljstvo i radne uvjete zaposlenika. Cilj nam je pružiti poticajno okruženje, gdje ljudi mogu rasti zajedno s tvrtkom. Glavni cilj je kapitalizirati proveden investicijski ciklus i ostvariti dugoročno održiv rast, uz daljnje jačanje konkurentnosti te naravno i daljnje zapošljavanje u skladu sa strateškim ciljevima.

Specijalizirali ste se za proizvodnju namještaja za poslovne i prodajne prostore, kako se pozicionirate u odnosu na konkurenciju? Što vas izdvaja na tržištu?
Naš najveći adut je integrirani pristup, odnosno kombinacija dizajna, vlastitog dizajn studija, snažnih proizvodnih kapaciteta i fleksibilnosti u realizaciji složenih projekata. Nudimo „ključ u ruke“ rješenja, potpuno prilagođena potrebama klijenata. Time ne konkuriramo samo cijenom, nego i kvalitetom, pouzdanošću i inovativnošću, što nas jasno pozicionira kao premium partnera u ovoj branši. Danas je Sobočan moderno organizirana i tehnološki napredna tvrtka, s jasnom vizijom i strategijom. Naš proizvodni program je promišljeno balansiran, od opremanja turističkih objekata, hotela, poslovnih prostora, benzinskih postaja, pa sve do trgovačkih prostora, kako u food tako i non-food segmentu. Upravo ta disperzija poslovanja pokazala se kao naša snaga jer nam je omogućila otpornost i stabilnost u trenucima velikih tržišnih promjena.

Kakve inovacije i tehnološka unapređenja uvodite u proizvodni proces? Kako osiguravate kvalitetu svojih proizvoda?
Digitalizacija i automatizacija su u središtu naših tehnoloških unapređenja. Investirali smo u najsuvremenije proizvodne linije i softvere koji nam omogućuju visoku preciznost, efikasnost i smanjenje pogrešaka.  Višegodišnji investicijski ciklus rezultirao je  značajnim povećanjem proizvodne učinkovitosti i kapaciteta, što nam je omogućilo preuzimanje zahtjevnijih i složenijih projekata. Proizvodni procesi postali su fleksibilniji, a na pojedinim radnim operacijama skratili smo vrijeme izrade i do tri puta. Danas smo kao tvrtka znatno agilniji i konkurentniji, u mogućnosti smo ponuditi bržu isporuku, višu razinu kvalitete, veću kompleksnost proizvoda i sve to po cijenama koje su konkurentne na tržištu. To nam otvara vrata prema novim tržištima i kupcima te dodatno učvršćuje odnose s postojećima.

Kakva je vaša vizija za budućnost tvrtke? Planirate li proširivanje na nova tržišta ili diversifikaciju proizvoda?
U sljedećim godinama fokus nam je na brendiranju Sobočana i širenju tržišta te poslagivanju portfelja kupaca i projekata kako bi maksimizirali koristi svih provedenih investicijskih projekata. Disperzija poslovanja i fleksibilnost će i dalje ostati naša strateška odrednica. Naime, to nam je osiguralo otpornost i stabilnost u trenucima velikih tržišnih promjena. Dok je jedan segment stajao, drugi je rastao i upravo ta fleksibilnost nas je održala i ojačala.

Kako tvrtka SOBOČAN pristupa pitanjima održivosti u proizvodnji namještaja? Imate li posebne inicijative vezane za ekološku odgovornost?
U Sobočanu održivost nije samo trend, već sastavni dio naše strategije i svakodnevnog poslovanja. Uložili smo značajna sredstva u zelenu tranziciju, uključujući izgradnju solarnih elektrana ukupne snage 1,35 MW, kojima danas pokrivamo do 70% vlastitih energetskih potreba. Time smanjujemo operativne troškove i aktivno doprinosimo očuvanju okoliša. Dodatno, sufinancirali smo sadnju 8.500 sadnica hrasta u suradnji s Hrvatskim šumama u našoj županiji. Vjerujemo da poduzeće koje raste mora istovremeno rasti i kao odgovoran član društva..

S kojima se glavnim izazovima suočavate u industriji proizvodnje namještaja, posebno nakon pandemije i trenutnih ekonomskih prilika?
Najveći izazovi su volatilnost tržišta, promjene u lancima opskrbe te nepovoljna gospodarska kretanja na ključnim tržištima poput Njemačke. No, upravo nas je pandemija naučila prilagodljivosti i važnosti diverzifikacije, kako proizvoda, tako i tržišta. To smo  uspješno učinili s fokusom na hrvatski turistički sektor koji je u strahovitom zamahu s investicijskim projektima tako da smo protekle godine, nakon dugo vremena, većinu prihoda ostvarili od domaćih kupaca.

Kako tvrtka doprinosi razvoju lokalne zajednice u Murskom Središću i široj regiji? Imate li posebne programe podrške za lokalnu zajednicu?
Sobočan je značajan poslodavac i snažno je povezan s lokalnom zajednicom. Zapošljavamo 210 ljudi, većinom iz Međimurja, što nas čini jednim od pokretača gospodarskog razvoja ovog kraja. Naša uloga ne prestaje na otvaranju radnih mjesta već  aktivno doprinosimo i kvalitetnijem životu zajednice potporom lokalnim udrugama i inicijativama. Dodatno, suradnja s lokalnim školama i obrazovnim institucijama dio je naše dugoročne strategije ulaganja u buduće generacije. Za nas je poduzetništvo i odgovornost prema sredini u kojoj živimo i radimo.

Možete li podijeliti konkretne planove za 2025. godinu? Očekujete li rast prihoda i broj zaposlenih?
Rast prihoda Sobočana rezultat je pažljivo planirane strategije usmjerene na razvoj proizvodnih kapaciteta, podizanje kvalitete te zadržavanje postojećih i privlačenje novih kupaca. U 2025. godini očekujemo nastavak rasta, no s realnim i održivim stopama koje prate razvoj tržišta i naše vlastite kapacitete. Svjesni smo da je brz rast poslovanja često jednako izazovan kao i stagnacija, zahtijeva pažljivo upravljanje, prilagodbu svih operativnih procesa te pravovremeno jačanje organizacijskih resursa. Stoga nam je cilj zadržati stabilnost, pritom osiguravajući dugoročnu održivost i spremnost poduzeća da odgovori na moguće izazove.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari