Veliki gradovi advent dočekuju uz stabilne brojke: Postojana potražnja i sve važnija uloga zimskog turizma

Advent u Zagrebu foto: adventzagreb.hr

Adventska događanja već godinama nadilaze kulturni i društveni okvir, te postaju važan generator zimskog turističkog prometa, osobito u urbanim središtima. U kontekstu stabilizacije potražnje izvan ljetne sezone, adventi u najvećim hrvatskim gradovima sve se više promatraju i kroz prizmu smještajnih kapaciteta, strukture gostiju i logističke spremnosti gradova.

Uoči ovogodišnjeg adventskog razdoblja, turističke zajednice Zagreba, Splita, Rijeke i Zadra iznijele su svoja očekivanja, procjene posjećenosti i informacije o pripremama za prihvat domaćih i stranih gostiju.

Advent u velikim gradovima: stabilna potražnja, snažan udio domaćih gostiju i fokus na kvalitetu ponude

Zagreb i ove godine ulazi u adventsko razdoblje s izrazito visokom popunjenošću smještajnih kapaciteta. Glavni grad raspolaže s više od 22.000 komercijalnih kreveta, a dostupni podaci s rezervacijskih platformi upućuju na popunjenost vikendima između 80 i 93 posto, ovisno o terminu.

Iako Turistička zajednica grada Zagreba nema izravan uvid u rezervacije u realnom vremenu, trendovi iz prethodnih godina sugeriraju snažan interes domaćih gostiju, uz stabilan priljev stranih posjetitelja. Najveći broj noćenja tijekom prošlogodišnjeg Adventa ostvarili su gosti iz Njemačke, Bosne i Hercegovine, Italije, Slovenije i Srbije, a slična struktura tržišta očekuje se i ove godine.

Tijekom 39 dana adventskih i novogodišnjih događanja prošle godine Zagreb je zabilježio oko 158 tisuća dolazaka i više od 300 tisuća noćenja, što predstavlja visoku polaznu osnovu za ovogodišnje rezultate.

Split u ovogodišnji Advent ulazi s umjerenim, ali stabilnim očekivanjima. Prema procjenama Turističke zajednice, broj posjetitelja trebao bi ostati na približno istoj razini kao i prošle godine, uz moguće manje oscilacije. Konačni podaci o turističkom prometu bit će poznati u siječnju 2026. godine.

Advent foto: Matija Lipar

Isto vrijedi i za strukturu gostiju – očekuje se da će udio stranih posjetitelja biti usporediv s lanjskim rezultatima. Grad se logistički nije značajno dodatno prilagođavao jer postojeća mreža javnog gradskog prijevoza zadovoljava potrebe posjetitelja, dok se dodatne linije uvode isključivo u slučaju većih događanja. Aktivnost taksi prijevoznika je pojačana, iako dostupnost usluge ovisi o samim prijevoznicima.

Uz prometnu organizaciju, Grad Split naglašava kontinuiranu koordinaciju s ugostiteljima, kulturnim institucijama i lokalnim partnerima kako bi se osigurao kvalitetan i siguran boravak gostiju.

Rijeka: rast izvan sezone i snažna pozicija u studenom

Rijeka ove godine Advent organizira od 29. studenog 2025. do 11. siječnja 2026. na sedam gradskih lokacija pod sloganom „Izvor dobrih osjećaja“. Novi koncept, vizualni identitet i programska raznolikost – od gastro i zabavnih do kulturnih sadržaja – pozicioniraju Advent kao važan dio šire strategije jačanja cjelogodišnjeg turizma.

Već dostupni podaci upućuju na snažan uzlazni trend. U studenom je Rijeka zabilježila više od 11 tisuća dolazaka i preko 28 tisuća noćenja, što predstavlja 11 posto više posjetitelja u odnosu na isti mjesec prošle godine. Posebno je izražen rast domaćih gostiju (+17 posto), dok je broj stranih turista porastao za 7 posto.

Raste i potražnja za smještajem više kategorije, gotovo 20 posto više noćenja ostvareno je u objektima s četiri i pet zvjezdica, što potvrđuje pozitivan učinak ulaganja u kvalitetu. Rijeka se u studenom prvi put našla među deset najuspješnijih hrvatskih destinacija po hotelskom prometu, dok je u segmentu privatnog smještaja zauzela četvrto mjesto. S obzirom na te pokazatelje, u Rijeci očekuju da će se trend rasta nastaviti i tijekom prosinca.

Grad je logistički spreman: besplatni turistički autobus povezuje centar s Trsatom, uvedeni su dodatni informativni sadržaji, a sustav javnog prijevoza i taksi službi prilagođen je povećanom broju posjetitelja.

Božićni vlakić u Zadru foto: Matija Lipar

Zadar: kontinuirana razina posjećenosti i širenje adventskih lokacija

Turistička zajednica Grada Zadra prema sustavu eVisitor u studenom bilježi plus u broju noćenja u odnosu na isto razdoblje, dok je broj dolazaka u minusu. Prema tim pokazateljima Zadar je jedini grad u Dalmaciji koji bilježi porast u broju noćenja u studenom. Prema podacima eVisitora u studenom je bilo 18.500 dolazaka što je za nešto manje od 7 posto slabije od studenog 2024. godine. Noćenja je bilo 45.828 što je za 1,36 posto bolje od istog razdoblja lani.

Od 1. siječnja do 14. prosinca ove godine na području TZ Grada Zadra bilo je 677.620 dolazaka što je povećanje za 1 posto. Noćenja je ostvareno 2.468.585 što je povećanje za 1 posto u odnosu na prošlu godinu. Broj turista bio je 680.689, što je također povećanje za 1 posto.

Zadar i ove godine očekuje približno jednak broj posjetitelja kao i prethodnih sezona, što potvrđuju aktualni pokazatelji turističkih kretanja. Prema procjenama, ni ukupna posjećenost ni udio stranih gostiju ne bi trebali značajnije odstupati od prošlogodišnjih rezultata.

Advent u Zadru započeo je 24. studenog, na Dan grada i blagdan sv. Krševana, te se ove godine prostorno širi. Uz tradicionalne lokacije na trgovima Petra Zoranića i Pet bunara, uvedena je nova adventska zona na gradskoj tržnici pod nazivom Božićni gramofon.

U segmentu mobilnosti uvedena je besplatna noćna autobusna linija te besplatni turistički vlakić za djecu na Poluotoku, čime se dodatno potiče dostupnost i obiteljski karakter manifestacije.

Iako bez ambicioznih skokova u brojkama, adventska sezona u velikim hrvatskim gradovima i ove se godine oslanja na stabilnu potražnju, snažan udio domaćih gostiju i sve kvalitetniju ponudu. Posebno se ističu gradovi koji Advent koriste kao alat za produljenje sezone i jačanje cjelogodišnjeg turizma, pri čemu Rijeka trenutačno bilježi najizraženiji rast izvan ljetnih mjeseci. Za gradske ekonomije, adventi tako ostaju važan, predvidiv i sve profesionalnije upravljan segment zimskog turističkog ciklusa.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari