Francuski koncerni luksuzne robe LVMH i Kering trebali bi u narednim danima izvijestiti o još jednom padu kvartalne prodaje, po očekivanjima analitičara koji smatraju da se produljuje pad tržišta luksuzne robe teškog 400 milijardi dolara godišnje, uslijed visokih uvoznih poreza SAD-a kojima prijeti američki predsjednik Trump.
Period objave redovnih poslovnih izvješća za drugi kvartal ove godine počinje u četvrtak s LVMH-om, te se očekuje da će brojke iz njega najvjerojatnije pokazati da još uvijek nije došlo do oživljavanje potražnje za skupim modnim dodacima na ključnim američkim i kineskim tržištima.
Nesigurnost koju je izazvao Trumpov trgovinski rat s cijelim svijetom uzrokovala je i veliku volatilnost na svjetskim burzama, što je dodatno opteretilo optimizam potrošača. Trumpova prijetnja uvođenja carine od 30 posto na svu uvezenu robu iz EU mogla bi ugroziti prihode brojnih luksuznih brendova koji proizvode svoju robu u Francuskoj ili Italiji.
Oni će uvelike morati biti vrlo oprezni u podizanju cijena za američke potrošače, nakon što su primijetili da su raniji ciklusi poskupljenja usporili potražnju. “Nedavna poskupljenja bila su prevelika” za brojne brendove, jer su ih jednostavno prestali kupovati tzv. ambiciozni kupci sa primanjima srednje klase, rekla je Caroline Reyl, voditeljica analiza premium brandova u investicijskoj tvrtki Pictet Asset Management.
Očekuje se da ĆE LVMH-ov odjel za modnu i kožnu galanteriju, u kojem se nalaze poznati brendovi kao što su Louis Vuitton i Dior, imati pad prodaje od 6 posto na godišnjoj razini, što će biti već četvrti uzastopni kvartalni pad, pokazuje anketa platforme Visible Alpha.
Talijanski brend Gucci, glavni izvor prihoda za koncern Kering, koji upravo prolazi kroz restrukturiranje, je već dvostruko dulje u problemima, te se smatra da bi u protejklom tromjesečju mogao imati pad prodaje za čak četvrtinu u odnosu na godinu dana ranije.
Nakon već dvije godine usporavanja prodaje u cijelom sektoru luksuzne robe raste i zabrinutost oko stabilnosti cijele industrije, dok kupci odbijaju plaćati sve više i više cijene. Od početka godine dionice LVMH-a pale su za skoro 27 posto, dok su dionice Keringa pale za 15 posto.
Dionice francuskih kompanija Hermes i Richemont, koje ciljaju najvećim dijelom na imućne klijente, se zasad nisu mnogo mijenjale, pa je tako prvi pao za 0,9 posto, a drugi je rastao za 1,6 posto u istom razdoblju. LVMH, koja je u siječnju bila najvrednija europska tvrtka po tržišnoj kapitalizaciji, u međuvremenu je pala na peto mjesto. “Čini se da su ulagači sve više zabrinuti za dugoročnu strukturnu atraktivnost cijele industrije,” priopćili su prošlog tjedna analitičari iz banke UBS.
Prodaja ručnih torbi, koje su prije bile glavni pokretač rasta u sektoru luksuzne robe, u posljednje je vrijeme sve slabija jer kupci radije troše novac na bezvremenski nakit koji može poslužiti i kao dugoročna investicija. Brendovi Dior, Gucci i Chanel pokušali su nešto učiniti angažiranjem novih dizajnera, no čini se da je potrebno neko vrijeme da novi moderniji stilovi postanu popularni u trgovinama.
Brendovi kao što su Louis Vuitton i Prada proširili su asortiman proizvoda koji koštaju manje od 1.000 dolara, poput primjerice novih tipova obuće, kao primjerice hibridne balerinke-tenisice, i sve više se okreću drugim vrstama proizvoda, kao npr. kozmetičkim preparatima, kažu analitičari iz konzultanstske kuće Bain. No i takva taktika sa sobom nosi neke rizike.
Pročitajte još:
“Aspiracijska vrijednost brenda zasad nije baš zdrava,” kažu analitičari HSBC-a, govoreći o problemima kod Louisa Vuittona. “Neke nedosljednosti, vjerojatno čude potrošače.” Konsenzus analitičara je da će organska prodaja LVMH-a pasti za 3 posto, dok bi Keringova mogla pasti za 13 posto. Istovremeno, očekuje se da će Hermes i Prada zabilježiti rast od 10 posto, budući da jedan od brendova u vlasništvu Prade, Miu Miu, uspijeva rasti i preuzeti tržišni udio nauštrb konkurencije.
Kering će svoje rezultate za drugi kvartal objaviti 29. srpnja, a Hermes i Prada 30. srpnja.