Usprkos sve bogatijoj restoranskoj ponudi, Hrvati i dalje najviše vole McDonald’s

Pixabay.com
Restoran uz more, Foto: Pixabay.com

Ukusna hrana neizostavni je dio svake turističke ponude, pa tako i one u Hrvatskoj koja iz sezone u sezonu postaje sve bolja i raznovrsnija.

U ovogodišnjem izdanju Michelinovog vodiča Hrvatska je predstavljena s 13 restorana, najviše otkad se taj proslavljeni brend 2017. godine pojavio u našoj zemlji.

Prvi restoran koji je dobio to priznanje bio je Monte iz Rovinja, koji se prestižnom zvjezdicom može pohvaliti već osmu godinu zaredom.

Da je Rovinj na najboljem putu da postane svojevrsno gastro središte Hrvatske potvrđuju još dva restorana – Agli Amici je ove godine dobio svoju drugu zvjezdicu, samo četiri godine nakon osvajanja prve, te Cap Aureo, koji je 2025. prvi put uvršten na taj popis. U pitanju je naš jedini grad s čak tri Michelin restorana, ispred Zagreba koji ih ima dva (Noel i Dubravkin put), te Šibenika, Dubrovnika, Novalje, Korčule, Lošinja, Rijeke, Jastrebarskog i Splita s po jednim.

Iako donosi prestiž, ovo je priznanje često “dvosjekli mač” jer takvi restorani imaju i znatno više cijene od prosjeka, zbog čega se mnogi odlučuju za neku manje ekskluzivnu, ali jeftiniju varijantu.

Primjerice, jedna studija objavljena u ekonomskom žurnalu Sveučilišta Stanford iz 2018. izračunala je da restorani nakon jedne zvjezdice dignu cijene za gotovo 15 posto, poslije dvije zvjezdice za 55, a za tri zvjezdice za oko 80 posto.

To je vjerojatno i razlog zbog kojeg na popisu najuspješnijih restorana ili lanaca restorana u prošloj godini nije našao niti jedan od njih.

Prema listi napravljenoj po podacima bonitetne kuće CompanyWall, prvih deset u kategoriji “Djelatnosti restorana” lani je ostvarilo 432 milijuna eura prihoda i dobit od 36,4 milijuna eura, pri čemu su i u jednom i u drugom bilježili porast.

Godinu ranije prihodi su im iznosili 346 milijuna eura, a dobit 27,7 milijuna.

Na vrhu se našla Globalna hrana d.o.o., nositelj je franšize McDonald’sa za područje Hrvatske. Njihovi prihodi su u godinu dana sa 187,8 milijuna eura narasli na 232,8 milijuna, uz povećanje dobiti s 19,8 na 25,3 milijuna eura.

Slijede Pleter-usluge d.o.o. kojima je, istini za volju, ugostiteljstvo tek jedan od segmenata poslovanja jer nude i hotelijerske usluge, kao i one čišćenja i održavanja. Kod njih su prihodi za 2024. iznosili 42,7 milijuna eura, a dobit 977.603 eura.

Treće mjesto pripalo je tvrtki Filia usluge koja upravlja brendom Batak grill. Popularnost spomenutih restorana svakako snosi barem dio zasluga za prihode od 37,2 milijuna eura i 1,9 milijuna eura dobiti. Usporedbe radi, na kraju 2023. imali su bitno manje prihode od 24,2 milijuna eura te oko 0,4 milijuna nižu dobit.

Dominaciju restorana koje se najčešće ubraja u “fast food” potvrđuju i Yellow Submarine koji je prema CompanyWallu po prihodima peti, a osmi je Bites & Beyond, prije poznat kao AMMI Group, koji upravlja brendovima poput Good Fooda, Purple Monkeya, 4 Burgersa, SoHo Sushija i Plant Punka.

Najuspješnija poduzeća u delatnosti restorana
Naziv kompanijePrihod u 2024.Dobit u 2024.
Globalna hrana d.o.o.232.847.389,325.399.862,38
PLETER – USLUGE d.o.o.42.736.381,55977.603,35
FILIA USLUGE d.o.o.37.299.240,321.948.794,84
NAUTIKA d.o.o., putnička agencija21.167.614,052.980.500,64
YELLOW SUBMARINE d.o.o.19.182.941,26681.454,23
AmRest Adria d.o.o.18.785.242,611.380.539,51
BTA HRVATSKA d.o.o.16.918.292,671.217.013,5
BITES & BEYOND d.o.o.15.139.048,86145.994,3
Lagardere Travel Retail Croatia d.o.o.14.999.001,211.496.701,3
PIZZA SHOP d.o.o.12.924.929,55189.226,96
CompanyWall Financijski Asistent *svi podaci su za 2024. godinu, u eurima

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari