U Europi se sve više kupuje krivotvorena roba

Foto: Freepik.com

Ljudi diljem Europe sve više kupuju krivotvorenu robu, zanemarujući upozorenja o riziku. Bilo da je riječ o odjeći, obući, pametnim satovima ili parfemima, svaki osmi sudionik ankete priznao je kako je u posljednjih 12 mjeseci kupovao robu za koju je znao da je krivotvorena, prenosi agencija DPA.

Ured Europske unije za intelektualno vlasništvo (EUIPO) objavio je da 13 posto ispitanika radije kupuje krivotvorenu robu, odnosno osam postotnih bodova više nego u prethodnoj anketi iz 2020. godine.

Među mlađim osobama, od 15 do 24 godine, udio kupaca ovih proizvoda je čak 26 posto, odnosno 16 postotnih bodova više nego prije otprilike tri godine, objavio je EUIPO.

Naravno, glavni razlog za kupnju lažnih marki je niska cijena.

Na temelju jasnih pokazatelja studije zaključak bi bio da je potrebno učiniti više za zaštitu potrošača, rekao je izvršni direktor EUIPO-a Christian Archambeau.

Njemačka, u usporedbi s drugim zemljama EU, relativno dobro stoji. Među više od 1000 ispitanika iz Njemačke, ‘samo’ 10 posto je reklo da je u posljednjih godinu dana kupilo krivotvorenu robu. Ipak, udio takvih kupaca u Njemačkoj također raste, jer ih je 2020. godine bilo četiri posto.

Iznad prosjeka EU su Bugarska s 24 posto, Irska i Luksemburg s po 19, te Rumunjska s 18 posto. Na drugom kraju ljestvice je Finska s 8 posto.

Krivotvorenje robe posao je vrijedan milijarde eura i to zna velika većina građana EU. U anketi se oko 80 posto složilo da od toga profitiraju kriminalne organizacije koje ugrožavaju proizvođače i radna mjesta.

Dvije trećine ispitanika izjavilo je da zna kako krivotvoreni proizvodi mogu predstavljati rizik za zdravlje i sigurnost potrošača, te ugroziti okoliš.

Kada je riječ o online sadržaju, četiri petine sudionika ankete izjasnilo se kako je protiv preuzimanja ilegalnih kopija. Radije kupuju autentične, pod uvjetom da ih ima.

Međutim, gotovo dvije trećine, 65 posto, reklo je da je u redu ‘skinuti’ nešto ilegalno s interneta ako nije legalno dostupno, primjerice zbog geografskih ograničenja. 14 posto ispitanika priznalo je kako je to učinilo nedavno.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari