U EU prodaja novih automobila zaostaje za 2024. godinom, u Hrvatskoj rast 5,7 posto

Foto: Torsten Dettlaff/Pexels

U svibnju ove godine u Europskoj uniji (EU) je prodano 926.582 novih automobila što je povećanje od 1,6 posto u odnosu na isti mjesec 2024. godine, no zahvaljujući lošijem prvom tromjesečju u prvih pet mjeseci ove godine je prodano 0,6 posto manje novih vozila no u istom razdoblju lani, objavila je Europska udruga proizvođača automobila ACEA.

U Hrvatskoj je također prodaja u svibnju nadišla prošlogodišnji isti mjesec jer je registrirano 8.791 novih automobila naspram 8.523 lani, dakle rast je bio 3,1 posto.

Gledano za prvih pet mjeseci, broj je povećan za 5,7 posto na 33.006 prodanih novih automobila.

U tom razdoblju na tržištu novih vozila u EU najveći udio imali su hibridni automobili, i to 35,1 posto. To je šest postotnih bodova više no u istom razdoblju lani.

Na drugom mjestu su benzinski automobili s udjelom od 28,6 posto i to je pad od sedam postotnih bodova.

Baterijski električni automobili su na 15,4 posto čime je zabilježen određeni rast s 12,1 posto u prvih pet mjeseci 2024. godine.

Dizelska pak vozila su sada na 9,5 posto udjela i njihov pad se nastavlja s obzirom da je prošlogodišnja brojka bila 12,9 posto.

ACEA
Broj novih registriranih automobila u Hrvatskoj, Izvor: ACEA

Slični se tržišni udjeli mogu uočiti i samo za ovogodišnji mjesec svibanj.

U Hrvatskoj je vidljivo zaostajanje kad je riječ o gubitku dominacije benzinskih automobila.

Naime, oni još uvijek imaju najveći tržišni udio i od početka godine u ukupnom broju prodanih automobila na benzinske je otpadala gotovo polovica ili 46,8 posto.

Slijede hibridni automobili s 33,5 posto, pa onda dizelski s 14,1 posto. Baterijska električna vozila još uvijek se malo kupuju, pa je njihov udio tek jedan posto.

Usporedimo li to s prošlogodišnjim brojkama, vidimo da je udio benzinskih motora tada bio tek blago manji, odnosno 47,8 posto, a na hibridne nove automobile otpadalo je 25,8 posto tržišta što znači da su se u godini dana udjelom podigli za gotovo osam postotnih bodova.

Uočljiv je osjetan pad kod dizelskih automobila koji su u prvih pet mjeseci lani imali tržišni udio od 20,8 posto.

Zanimljivo je da je prodaja baterijskih električnih automobila u Hrvatskoj, premda na minimalnim razinama, lani bila nešto veća jer su imali udio na tržištu od 1,6 posto.

Dakle, očito je da Hrvatska nastavlja snažno zaostajati za EU-om u postotku prodanih baterijskih električnih automobila. U prvih pet mjeseci u EU bilo ih je prodano 701.089 primjeraka, što je spomenutih 15,4 posto tržišta, a četiri najveća europska tržišta takvih vozila su Njemačka, Belgija, Nizozemska i Francuska. Dok je na prva tri zabilježen rast, a najviše u Njemačkoj od 43,2 posto, u Francuskoj je u prvih pet mjeseci 2025. došlo do godišnjeg pada od 7,1 posto.

Hibridnih je električnih automobila u EU ove godine prodano 1.601.090 primjeraka s tim što je tu najveći rast pokazala Francuska brojkom od 38,3 posto.

Na svim velikim tržištima u 2025. vidljiv je snažan pad prodaje benzinskih automobila, a najviše se to uočava u Francuskoj gdje ih je prodano 34,3 posto manje i Njemačkoj s padom od 26,1 posto.

Kada pogledamo pojedine proizvođače automobila, na vrhu po tržišnom udjelu nastavlja biti Volkswagen grupa koja je čak ove godine taj udio povećala na 27,4 posto naspram 26 posto u prvih pet mjeseci 2024. Ove su godine u EU prodali 1.249.382 automobila.

Stellantis je na drugom mjestu, ali ima problema, pa mu je tržišni udio u 2025. pao za 1,7 postotnih bodova na 16,5 posto. Peugeot, Jeep i Alfa Romeo su dijelovi te grupacije čija je prodaja ipak uspjela ostvariti rast.

Trećeplasirani Renault ipak ne može biti previše nezadovoljan jer mu je tržišni udio povećan na 11,3 posto s prošlogodišnjih 10,6 posto.

Na ljestvici slijede japanska Toyota i korejski Hyundai, no u oba slučaja prodaja im je ove godine u EU pala u odnosu na prvih pet prošlogodišnjih mjeseci. Kod Toyote pola postotna boda na 8,5 posto tržišnog udjela, a kod Hyundaia 0,4 postotna boda na udio od 7,5 posto.

Zanimljivo je primijetiti da je prodaja automobila Tesla ove godine u EU skoro prepolovljena, a tržišni je udio pao na 1,1 posto s prošlogodišnjih dva posto. Prodano je do kraja svibnja 50.415 primjeraka u usporedbi s 91.996 lani.

Među poznatim svjetskim proizvođačima japanski Mitsubishi i Honda su uvjerljivo na dnu po tržišnom udjelu u EU s tek po 0,4 posto.

3 Odgovora

  1. Šta nije da su kod nas male place i visoka inflacija?! Pa kako se onda kupuju novi auti?!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari