U prvoj polovici ove godine broj prodanih novih automobila u Europskoj uniji (EU) bio je niži za 1,9 posto u usporedbi s istim razdobljem lani, objavila je europska udruga proizvođača automobila ACEA.
Samo u lipnju godišnji pad je dosta izraženih 7,3 posto što je najveći pad ove godine nakon 3,4 posto u veljači.
U Hrvatskoj je podosta drugačija slika. U lipnju je na godišnjoj razini zabilježen rast prodaje za 6,8 posto na 8.945 vozila, a za prvih šest mjeseci rast je šest posto na brojku od 41.951 registriranih novih automobila.
Na razini EU-a udio baterijskih električnih vozila u ukupnoj prodaji do kraja lipnja bio je 15,6 posto što je i nadalje dosta daleko od onoga što bi se smatralo dobrim ritmom u prelasku na elektromobilnost. Prošle godine brojka je bila 12,5 posto.
Popularnost i dalje raste hibridnim električnim modelima, očito zbog razloga vezanih za razvoj infrastrukture za punjenje električnih vozila, pa je tako njihov udio došao na 34,8 posto. Takav pogon je u biti ono što sada preferiraju kupci. U prvoj polovici 2024. godine njihov tržišni udio je bio 29,2 posto.
Zajednički udio novih benzinskih i dizel automobila u EU-u je ove godine pao na 37,8 posto sa 48,2 posto u istom šestomjesečnom razdoblju lani.
Tri od četiri najveća europska tržišta za električne automobile, na koje otpada više od 60 posto prodaje, zabilježila su rast. U Njemačkoj on je bio 35,1 posto, u Belgiji 19,5 posto te u Nizozemskoj 6,1 posto. U Francuskoj je pak prodaja pala za 6,4 posto.
Za usporedbu, prodaja hibridnih vozila u Francuskoj je porasla najviše, i to 34,1 posto. Ostala najveća tržišta također su rasla, pa je tako u Španjolskoj prodano 32,8 takvih automobila više, u Italiji 10 posto te u Njemačkoj 9,9 posto.
Kod benzinskih i dizel automobila na svim glavnim tržištima dogodio se pad, a najviše u Francuskoj od 33,7 posto te Njemačkoj 27,8 posto.
U Hrvatskoj je prodaja baterijskih električnih vozila u prvih šest mjeseci 2025. pala za 50 posto na svega 396 prodanih primjeraka.
Kod hibridnih automobila rast je 36,3 posto.
Najviše je prodano benzinskih, i to 20.215 što je gotovo polovica od ukupnog broja, a rast na godišnjoj razini u toj kategoriji je 4,7 posto.
Tržišni udio Volkswagen grupe u prodaji u EU nastavlja rasti i u prvih šest mjeseci ove godine došao je na 27,3 posto nakon 26,1 posto u istom razdoblju 2023.
Grupacija Stellantis ne stoji dobro. Izgubila je u zadnjih 12 mjeseci 1,7 postotnih bodova u tržišnom udjelu koji je došao na 16,3 posto.
Renault grupa je tu očito ugrabila dio prostora i popela se na 11,6 posto s 10,9 posto iz prve polovice prošle godine.
Pročitajte još:
Među prvih pet još su Toyota i Hyundai i u oba slučaja tržišni udio je pao. Kod Toyote s 8,8 na 8,4 posto, a kod korejskog proizvođača sa 7,8 na 7,4 posto.
Toliko često spominjani Tesla je sveden s 2,2 posto na 1,3 posto tržišnog udjela ove godine u EU.
5 Odgovora
Nije ni čudo…
Mi smo čudo..
Pa kad smo bogati ima se može se…
A tko si danas može priuštiti novi novi auto.
Ovaj trend može biti rezultat različitih faktora, poput promjena u potražnji ili ekonomskih uvjeta.