U EU električni automobili proizvode 73 posto manje emisija od benzinskih

Električni automobili, Foto: Kindel Media/Pexels

Baterijska električna vozila prodana u Europskoj uniji (EU) proizvode 73 posto manje emisija stakleničkih plinova tijekom svog životnog vijeka nego benzinski automobili, navodi se u istraživanju think-tanka Međunarodno vijeće za čisti prijevoz (ICCT).

Istodobno, zaključak je da hibridna vozila pokazuju tek mali napredak u smanjenju negativnog utjecaja na klimu.

ICCT stoga poručuje da samo baterijski električni automobili mogu dati željeni rezultat u osjetnom smanjenju emisija u području transporta u EU budući da na osobna vozila otpada oko tri četvrtina svih emisija stakleničkih plinova u transportu.

Taj think-tank ima urede u SAD-u, Brazilu, Njemačkoj, Indiji i Kini.

Bruxelles je nedavno ublažio pravila koja trebaju ispuniti europski proizvođači automobila, pa se sada umjesto jednogodišnjeg rezultata mjeri trogodišnji prosjek u proizvodnji električnih vozila što je podloga za eventualno izricanje novčanih sankcija u slučaju neispunjavanja postavljenih ciljeva.

Hibridni automobili, koji su stekli određenu popularnost među kupcima i zbog toga što infrastruktura za električna vozila nije svugdje potpuno implementirana, nisu dovoljni za postizanje dugotrajnih klimatskih ciljeva premda donose određenu korist u klimatskom smislu u odnosu na one s benzinskim motorom, navodi ICCT.

Brojkama ilustrirano, hibridna vozila tijekom životnog vijeka smanjuju emisije za 20 do 30 posto, a takvi plug-in automobili se voze na električnu energiju manje vremena no što se ranije smatralo, ocjenjuje se u analizi.

ICCT navodi da se općenito elektroenergetski sektor u EU ipak dekarbonizira brže no što se očekivalo jer će do kraja ove godine obnovljivi izvori imati udio od 56 posto u proizvodnji električne energije što je povećanje od čak 18 postotnih bodova naspram 2020. godine.

Istraživačica ICCT-a Marta Negri je istaknula, kako prenosi Reuters, da je vrlo očit napredak u energetskoj učinkovitosti baterijskih električnih vozila koja u tom smislu nadmašuju ostale tehnologije.

Prema podacima Europske udruge proizvođača automobila ACEA, udio prodanih baterijskih električnih automobila u EU u prvih pet mjeseci ove godine je bio 15,4 posto naspram 12,1 posto u istom vremenu lani.

Kod hibridnih automobila postotak je skočio na 35,1 posto s 29,1 posto.

2 Odgovora

  1. Stvarno mi je više dosta tih električnih automobila. Ne valjaju ništa, to voze hohštapleri i hipsteri. Mi normalni ljudi furamo dizlo i bemzince.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari