Tvrtke opreznije u potrošnji na oglašavanje, umjetna inteligencija preuzima dio posla

Pixabay.com/Oleksandr Pidvalnyi
Online oglasi, ilustracija, Foto: Pixabay.com/Oleksandr Pidvalnyi

Tvrtke širom svijeta odgađaju odluke o potrošnji na oglašavanje, a sve značajniju ulogu imaju alati umjetne inteligencije, utvrdila je WPP Media.

Globalni prihodi od oglašavanja porast će ove godine za šest posto, na 946,70 milijardi eura. Do sada se očekivao rast rast prihoda za 7,7 posto. U 2026. rast bi trebao tek neznatno premašiti šest posto.

Čini se da oglašivači odgađaju nove obveze u marketinškim planovima zbog promjenjivih politika. Udio digitalnog oglašavanja u globalnim prihodima trebao bi u ovoj godini iznositi 73,2 posto, a influenceri i ostale skupine na društvenim mrežama preteći će profesionalce u kreiranju oglasa.

Potrošnja tvrtki na digitalno oglašavanje glavni je pokretač prihoda Googlea i društvenih medija poput Meta Platformsa, Pinteresta, Reddita i Snapa, podsjeća Reuters.

Ekonomska neizvjesnost ubrzava paralelno usvajanje alata umjetne inteligencije u kreiranju oglasa i u ciljanom oglašavanju, prenosi Hina. Meta će tako, prema izvješću Wall Street Journala, do kraja iduće godine omogućiti brendovima da u potpunosti kreiraju i ciljaju oglase alatima umjetne inteligencije.

Istraživačka tvrtka Emarketer upozorila je nedavno da bi popularnost oglašavanja uz rezultate istraživanja bazirane na umjetnoj inteligenciji mogla smanjiti prihod tvrtki koje se oslanjaju na tradicionalne oglase temeljene na ključnim riječima u rezultatima pretraživanja.

Prihodi od tiskanog oglašavanja past će u ovoj godini za 3,1 posto, na 39,88 milijardi eura. Prihodi od objave oglasa uz rezultate pretraživanja porast će pak za 7,3 posto. Prioritet brendova bit će fleksibilni ugovori o oglašavanju i potrošnja na oglase koji izravno dopiru do potrošača, s naglaskom na zaštitu podataka.

SAD će i u 2025. godini zadržati poziciju najvećeg tržišta za oglašavanje, uz očekivani rast prodaje za 5,6 posto, na 354,75 milijardi eura. Na drugom bi mjestu trebala biti Kina, a na trećem Ujedinjeno Kraljevstvo.

5 Odgovora

  1. Na oglasavanju ne treba stediti, ono donosi vidljivost, nove klijente i sigurne poslove

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari