Uoči Svjetskog dana turizma koji je 27. rujna, Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je pregled turističkih pokazatelja. Prema tim podacima može se zaključiti da su dolasci i noćenja turista u proteklih deset godina bili u kontinuiranom porastu, osim u 2020. godini zbog pandemije. Rasla su i ulaganja u smještajne kapacitete kojih je 415.000 ili 34,3 posto više nego 2013.
Svjetski dan turizma obilježava se već više od 40 godina, a vodi ga Svjetska turistička organizacija (UNWTO). Svake godine se bira posebna tema za taj dan, a ove godine je to “Turizam i zelena ulaganja”.
“Ulaganja su ključna za oporavak turizma nakon pandemije, a važna su i za budući rast i razvoj koji je potrebno postići inovativnim rješenjima, vodeći brigu i o očuvanju okoliša te održivosti”, ističe Svjetska turistička organizacija.
Prema podacima DZS-a, u 2022. godini je zabilježeno 90 milijuna noćenja, prošla godina je gotovo dosegnula brojke iz pretpandemijske 2019., ali je broj dolazaka i dalje bio nešto manji.
Od ulaska Hrvatske u EU pa sve do 2022. godine najviše noćenja ostvarili su Nijemci, a nakon njih su Slovenci i Austrijanci. No, ako gledamo podatke o prosječnom broju noćenja po dolasku, drugo mjesto pripada Česima sa 6,6 prosječno ostvarenih noćenja po dolasku, na trećem mjestu su Slovaci sa 6,4 noćenja po dolasku, a na prvom mjestu su, naravno, ponovno Nijemci sa 7,2 noćenja po dolasku. U 2013. su na prvom mjestu bili Rusi, na drugom Danci, a na trećem Nijemci.
Pročitajte još:
U 2022. godini je 71,1 posto turista došlo individualno, a 28,9 posto ih je došlo organizirano, to nam govori da turisti u Hrvatsku najviše vole dolaziti u vlastitom aranžmanu.
Omiljeni su im apartmani, sobe i kuće gdje je ostvareno 49,1 posto noćenja, a na drugom mjestu su kampovi s 23,2 posto i na trećem hoteli s 20,3 posto noćenja.
6 Odgovora
Ne cudim se rezutatima. Bar nam je sve uredno imamo cisto more a ne vani kaos ne mozes se kupati kolko je sve zagadeno. Zato nam se strani turisti i vracaju.
Super vijest!
Top!
Bravo!
Suuper.
Rast turističkih kapaciteta i noćenja u Hrvatskoj pokazuje uspješan oporavak sektora, ali je ključno ulagati u održivost kako bi se očuvao okoliš i dugoročna privlačnost destinacija.