Turizam 2022. godine donio čak 10 posto BDP-a

Pixabay.com
Turisti, Zadar, Foto: Pixabay.com

Turistička potrošnja u Hrvatskoj 2022. godine iznosila je 115,12 milijardi kuna od čega se 87,6 posto odnosi na strane, a 12,4 posto na domaće turiste, podaci su iz Satelitskog računa turizma u 2022. kojeg je u srijedu objavio Državni zavod za statistiku (DZS).

Satelitski račun turizma služi procjenjivanju izravnog ekonomskog doprinosa/važnosti turizma nacionalnom gospodarstvu. Kako je 2022. u Hrvatskoj još u optjecaju bila kuna kao sredstvo plaćanja, satelitski račun turizma za tu godinu DZS je objavio u kunama.

Potrošnja stranih turista s udjelom od 87,6 posto u ukupnoj potrošnji ili s nešto više od 98,8 milijardi kuna, poklapa se s procjenama Hrvatske narodne banke (HNB) o 13,1 milijarde eura prihoda od stranih turista u 2022. godini.

Od ukupno procijenjene turističke potrošnje u Hrvatskoj, većina se, 87,6 posto ili 98,8 milijardi kuna odnosila na dolazne turističke izdatke. Od toga pak, najviše se, 94 posto ili gotovo 93 milijarde kuna odnosilo na procijenjene turističke izdatke nerezidentnih turista, odnosno stranih turista koji su ostvarili bar jedno noćenje u Hrvatskoj.

Turistički izdaci nerezidentnih jednodnevnih posjetitelja ili izletnika-stranaca iznosili su gotovo šest milijardi kuna ili oko šest posto ukupnih dolaznih turističkih izdataka, prenosi Hina. Domaći turistički izdaci u 2022. su iznosili gotovo 14 milijardi kuna, što je udjel od 12,4 posto u ukupnoj unutarnjoj turističkoj potrošnji.

Od ukupnih domaćih izdataka, najviše se, 87,2 posto ili 12,2 milijarde kuna, odnosilo na turističke izdatke rezidentnih turista (domaćih) na domaćim putovanjima, po zemlji, a od toga je 73,2 posto ili gotovo devet milijardi kuna bilo na putovanja s bar jednim noćenjem, dok je 26,7 posto ili 3,2 milijarde kuna bilo od jednodnevnih posjetitelja-izletnika.

Bruto dodana vrijednost turističkih djelatnosti u 2022. iznosila je nešto više od 104 milijarde kuna, što je bilo 24,5 posto od ukupno ostvarene bruto dodane vrijednosti u 2022. godini.

Izravna bruto dodana vrijednost turizma, koja je u 2022. iznosila 44,7 milijardi kuna, činila je 10,5 posto ukupne nacionalne bruto dodane vrijednosti. Izravni bruto domaći proizvod turizma u 2022. iznosio je nešto više od 57,6 milijardi kuna, čime je u u ukupnom bruto domaćem proizvodu imao udjel od 11,3 posto.

2 Odgovora

  1. Turizam je kod nas vrlo vazna grana gospodarstva. Bas me zanima kakva ce biti ova turisticka sezona. Nadam se da bude dobra!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari