Turistički klaster Hercegovina: Raste interes turista za ljepote ove regije

Pixabay.com
Mostar, Bosna i Hercegovina, Foto: Pixabay.com

Turistički klaster Hercegovina, koj broji 32 članice, ove godine obilježava 10 godina od osnivanja i zalaže se za razvoj turizma i promociju prirodne baštine.

Uz sve veća ulaganja u turizam, koji se oslanja na prirodne ljepote i unikatnu ugostiteljsku ponudu, i podršku Hrvatske odnosno Croatia Airlinesa, kako su priopćili, Hercegovinu posjećuje sve više turista čemu pridonose i cjelogodišnji letovi Croatia Airlinesa, Zagreb-Mostar, ističu to predstavnici klastera na čelu s predsjednicom upravnog odbora Marijom Vukojom, te predstavnicima Zračne luke Mostar i Croatia Airlinesa.

Klaster je osnovan radi razvoja turizma u Hercegovini koja nema regionalnu turističku organizaciju, pa je za sada taj razvoj većinom rezultat privatnih inicijativa i ulaganja, bez javnog sufinanciranja. Obuhvaća članice s područja tri hercegovačke županije (kantona): Hercegovačko-neretvanske (u kojoj su i Mostar i Međugorje i imaju najviše turističkog prometa), Herceg-bosanske (Livno, Tomislavgrad i drugi) te Zapadno-hercegovačku i dijelom Republiku Srpsku, odnosno Trebinje, gdje također ima članice.

“Članice klastera su hoteli, koji se sada češće otvaraju nego prije i to većinom manji, restorani, turističke agencije, oni koji se bave transferima, vinarije te mostarska zračna luka, neke javne tvrtke i turističke zajednice mjesta. Cilj je svima isti – baviti se turizmom i pojačati vidljivost Hercegovine koja ima što ponuditi i ljeti i zimi, s naglaskom na zdravu autohtonu hranu te prirodne ljepote, povijesnu i kulturnu baštinu. To je i razlog za novi slogan klastera – ‘Stara zemlja za nova otkrića’ “, kaže Vukoja za Hinu.

Ona je i vlasnica obiteljskog hotela u blizini jezera i parka prirode Blidinje, prvog u tom dijelu Hercegovine od sredine 1990-ih. Gradnja novih hotela se planira gotovo u svim županijama.

Točni podaci o broju turista i noćenja se ne prikupljaju jer za to zasad nema sustava, no predstavnica Vlade HBŽ, Ivana Mišković za Hinu kaže da je u toj županiji 2022. godine bilo oko 13 tisuća turista i 20 tisuća noćenja, što je gotovo dvostruko više nego 2021. Rast se nastavlja i ove godine, i do 30 posto, uz dvadesetak novih turističkih tvrtki od kojih pet avanturističkih agencija i još 19 raznih poduzeća koja se bave i turizmom.

Hotela je zasad pet, s 1.200 registriranih kreveta. Cijene noćenja se kreću od 50 do 100 eura, a u privatnom smještaju kojeg ima, cijene su do 50 eura.

Sve je veća ponuda i luksuznih vila s bazenima, kao i restorana koji spajaju tradicijsku i modernu gastronomiju, a u oko 90 vinarija sve se više radi na brendiranju Hercegovine kao kvalitetne vinske regije.

Turisti u Hercegovinu većinom dolaze iz Hrvatske, Njemačke, Austrije, Srbije i Slovenije, s time da je ove godine bilo i dosta Poljaka, Francuza i Arapa.

Hercegovačkom turizmu znatno od ove godine pridonosi i zračna linija Croatia Airlinesa (CA) Zagreb – Mostar. To je važna regionalna linija, kaže glasnogovornik CA-a Davor Janušić, najavljujući da će ju tvrtka održavati cijele godine. Leti se tri puta tjedno, zrakoplovi su relativno dobro popunjeni. Time su posebno zadovoljni u zračnoj luci Mostar, jer im je to jedina redovna cijele godine, a CA jedini redovni avio prijevoznik.

5 Odgovora

  1. Jednom sam skočio sa mostarskog mosta i udario glavom o dno. Od tada mi nije baš najbolje, imam glavobolje i probleme sa ključnom kosti. Namjera mi je tužiti turističku zajednicu grada Mostara.

  2. Bilo je i vrijeme da se Bosna, a pogotovo Mostar stave na turističku kartu. Bosna jako lijepa država i Mostar također jako lijep i šarmantan grad

    1. S obzirom da ostavljate po dva ista komentara, prije bi rekla da ste vi glavom udarili.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari