Iz japanske Toyote priopćili su u četvrtak da prognoziraju pad dobiti za petinu u tekućoj financijskoj godini, ponajviše zbog slabljenja američkog dolara i utjecaja američkih carina koji opterećuju rast tog već najvećeg proizvođača automobila na svijetu.
U najnovijem primjeru efekta globalnih trgovinskih poremećaja na prihode, u Toyoti, koja je najprodavanija svjetska marka automobila, kažu da očekuju da će operativni prihodi biti ukupno 3,8 bilijuna jena (26 milijardi dolara) u razdoblju od travnja do ožujka 2026., u usporedbi s 4,8 bilijuna jena u fiskalnoj godini koja je upravo završila.
Najveći pojedinačni utjecaj na veliki pad su tečajne razlike, jer se očekuje da će slabljenje dolara u odnosu na jen otkinuti 745 milijardi jena. Nedavno smanjenje vijednosti američkog dolara se gleda kao nuspojava nesigurnosti oko američkih carina. Toyota je procijenila da će same carine direktno koštati 180 milijardi jena u travnju i svibnju.
Operativna dobit ostvarena u razdoblju u tri mjeseca od siječnja do ožujka bila je 1,12 bilijuna jena, veća za tek 0,3 posto u odnosu na prošlu godinu. Toyota je sad u opasnosti od brojnih posljedica nove američke carinske politike, ne samo zbog efekta na prodaju vozila koja se izvoze u SAD, već i zbog mogućnosti općeg pada potrošnje u SAD-u i drugim zemljama svijeta, zbog viših cijena svega.
Niža dobit u tekućoj fiskalnoj godini stiže zbog negativnog utjecaja sve snažnijeg jena u odnosu na dolar, kao i viših cijena materijala i efekta carina. Kao i drugi globalni proizvođači automobila koji posluju na američkom tržištu Toyoti bi probleme mogli stvarati skupa radna snaga u SAD-u, te bi mogla biti prisiljena više izdvajati za investicije ako želi dodatno proširiti svoju proizvodnju u SAD-u.
Pročitajte još:
Iako je Toyota zabilježila manji pad prodaje u Kini u usporedbi s drugim japanskim proizvođačima, ni ona nije u stanju zaustaviti slabije rezultate na tom najvećem svjetskom tržištu za vozila, ponajviše zbog velike konkurencije kineskih proizvođača automobila.
Japan, Toyotino najprofitabilnije tržište, bio je jedina svijetla točka u financijskim rezultatima, s godišnjim rastom dobiti od 18 posto u prva tri mjeseca ove kalendarske godine. Operativni gubici u Sjevernoj Americi, najvećem tržištu za Toyotu, povećao se u godinu dana na 100 milijardi jena, u usporedbi s 28 milijardi jena, zahvaljujući restrukturiranju tvornice u Indiani.