Vrijednost globalnog tržišta medicinskog turizma procijenjena je na 26,61 milijardu eura u 2024. godini, a očekuje se da će u ovoj godini iznositi 32,55 milijardi eura, dok bi se do 2032. godine trebala povećati na 138,75 milijardi eura, prema Fortune Business Insights, tvrtki za istraživanje tržišta. Dakle, tijekom previđenog razdoblja, složena godišnja stopa rasta (CAGR) trebala bi iznositi 23 posto.
Lani je Europa dominirala tržištem medicinskog turizma s tržišnim udjelom od 36,41 posto. S obzirom na to da ljudi sve više brinu o svom zdravlju, na što nam ukazuju prethodni podaci, ne iznenađuje činjenica da i Hrvatska ulaže u zdravstveni turizam.
“Zdravstveni turizam jest pružanje zdravstvenih usluga – dijagnostičkih i terapijskih postupaka, zdravstvene njege te postupaka medicinske rehabilitacije uz mogućnost korištenja prirodnih ljekovitih činitelja, uz pružanje ugostiteljskih usluga i/ili usluga u turizmu. Zdravstveni turizam uključuje medicinski turizam, lječilišni turizam i spa ili wellness turizam. Svjetski trend putovanja zbog zdravlja utjecao je na razvoj zdravstvenog turizma u Republici Hrvatskoj koja je tradicionalno zdravstveno turistička destinacija ovog dijela Europe”, navode iz Ministarstva zdravstva RH na svojoj internetskoj stranici.
Bitno je napomenuti da se hrvatsko gospodarstvo inače značajno oslanja na turizam, ali sama turistička sezona ne traje dugo, samo par ljetnih mjeseci, pa je zato potrebno ulagati u turističke sektore koji mogu imati veliki doprinos i izvan sezone, a jedan od tih sektora je, naravno, zdravstveni turizam.
U ožujku smo o zdravstvenom turizmu razgovarali s Lanom Petrović Blajić iz Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore (HGK).
“U Hrvatskoj su razvijena sva tri glavna oblika zdravstvenog turizma. Kod nas najveći broj dolazaka i prihoda ostvaruju poliklinike koje pružaju dentalne usluge, rade medicinske zahvate i rehabilitaciju. Medicinski turizam uključuje širok spektar usluga, od estetske kirurgije do složenijih medicinskih tretmana, a još uvijek smo najpoznatiji po dentalnom turizmu. Lječilišni i rehabilitacijski turizam fokusira se na oporavak pacijenata nakon operacija ili bolesti, kao i na prevenciju. Provodi ga niz specijalnih bolnica i lječilišta, a najčešće se u tim procesima koriste ljekoviti prirodni čimbenici”, rekla je tada za Financije.hr.

“Toplički, odnosno spa ili wellness turizam u manjoj mjeri je zastupljen u Hrvatskoj, a obuhvaća korištenje prirodnih ljekovitih resursa, poput termalnih izvora i blata, u kombinaciji s wellness programima za održavanje zdravlja i kondicije. Najdužu tradiciju na našim prostorima ima lječilišni turizam koji datira još iz doma Rimskog carstva kada su se počeli koristiti prvi izvori mineralnih voda, a primjer su Varaždinske Toplice. Svakako je zlatno doba bilo za vrijeme Austro-Ugarske monarhije kad su destinacije poput Opatije, Hvara, Lošinja ili Crikvenice bile zimske destinacije aristokracije koja je dolazila zbog ljekovitih učinaka mora i blage mediteranske klime”, dodala je.
Istaknula je i da zdravstveni turizam trenutačno čini između pet i deset posto ukupnih turističkih prihoda te da taj udio kontinuirano raste zbog povećanog interesa međunarodnih turista.
Podsjećamo, Hrvatska gospodarska komora je početkom ožujka ove godine sudjelovala na vodećem turističkom sajmu ITB Berlin gdje je fokus stavljen na zdravstveni turizam. Tada je u Berlin otputovalo 11 tvrtki, članica Zajednice zdravstvenog turizma HGK, na B2B sastanke s ciljem jačanja konkurentnosti zdravstvenog turizma kao strateškog hrvatskog proizvoda.
Iz HGK su tada priopćili da stratešku važnost zdravstvenog turizma dokazuje aktualni proces modernizacije 18 specijalnih bolnica i lječilišta diljem Hrvatske. Riječ je o ukupnim ulaganjima većim od 170 milijuna eura, od čega je više od 120 milijuna bespovratnih sredstava. Procesi su usmjereni na porast standarda i kategorizacije do razine hotela s četiri zvjezdice, uz proširenje kapaciteta, izgradnju novih smještajnih jedinica, restorana i wellness sadržaja.
S obzirom na ulaganja u zdravstveni turizam, zanimljivo je vidjeti kako su u 2024. poslovale neke od najpoznatijih toplica u Hrvatskoj. Izdvojili smo tri koje ćemo posebno promatrati, a to su Terme Tuhelj, Terme Sveti Martin i Krapinske Toplice, odnosno Aquae Vivae Krapinske Toplice.

Terme Tuhelj lani su imale ukupne prihode u iznosu od 13,32 milijuna eura i rashode od 12,59 milijuna pa im je dobit iznosila 727.818 eura, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall.
U odnosu na 2023., jasno je da su malo lošije poslovali jer su im prihodi u godini prije iznosili 14,05 milijuna eura, a dobit više od dva milijuna.
“Terme Tuhelj nalaze se u središtu Hrvatskog zagorja na samom izvoru termalne vode i ljekovitog blata, a okružuju ih zeleni brežuljci i predivni krajolik, udaljen od Zagreba samo 40 kilometara”, piše na njihovoj internetskoj stranici.
U ponudi imaju bazene, saune, raznovrsne masaže i personalizirane tretmane, a cijena ovisi o tretmanu koji odaberete i trajanju tretmana. Neki tretmani koštaju i više od 100 eura.

Toplice Sveti Martin bilježile su prihode od 12,33 milijuna eura u 2024. godini i rashode od 10,60 milijuna eura. Dobit im je iznosila 1,73 milijuna eura, prema CompanyWallu. Poslovali su znatno bolje nego u 2023. kada su im ukupni prihodi iznosili 10,26 milijuna eura, a rashodi 10,24 milijuna eura pa im je dobit iznosila samo 20.306 eura.
“Terme Sveti Martin su prvi Healthness resort u Europi, smješten na sjeveru Hrvatske. Resort se nalazi u oazi mira, u Međimurju, gdje tradicija, kultura i povijest već više od 100 godina žive u skladu s prirodom. To je jedina europska regija koja je po treći put osvojila nagradu European Destination of Excellence. Resort je okružen s 27 hektara netaknute prirode koja oduzima dah, slikovitim brežuljcima vinograda, kao i nestašnim jelenima. Tako je danas resort poznat po idiličnom i zdravom prirodnom okruženju”, navode na svojoj stranici.
Oni u svojoj ponudi imaju nekoliko Healthness paketa za obitelji, prijatelje, parove ili osobe koje same žele isprobati neku od opcija, a cijene tih paketa se kreću od 36 eura do 171 euro, ovisno o paketu. Nude rehabilitaciju, fizikalnu terapiju i mnoge druge opcije.
Aquae Vivae Krapinske Toplice bilježile su ukupne prihode u iznosu od 3,09 milijuna eura i rashode od 2,37 milijuna, a dobit u prošloj godini im je iznosila 1,31 milijun eura. U godini prije su imali malo bolje rezultate, ali ne značajno. Prihodi u 2023. su im iznosili 3,24 milijuna eura, rashodi 2,28 milijuna eura, a dobit 1,55 milijuna eura, pokazali su podaci CompanyWalla. U samim Krapinskim Toplicama postoje i mnoge druge opcije za wellness i opuštanje tako da posjetitelji mogu bitati što žele.
Pročitajte još:
Uz vodeni park, Aquae Vivae svojim posjetiteljima nudi i saune, razne masaže te wellness tretmane za tijelo.
Naravno, osim navedenih toplica i vodenih parkova, u Hrvatskoj postoje i mnoge druge opcije, ali ovo su neke od najpopularnijih. S obzirom na razna ulaganja u razvoj zdravstvenog turizma, možemo očekivati da će se u narednim godinama ta ponuda dodatno povećati.
6 Odgovora
Treba to korisno iskoristiti.
Slažem se
Turizam treba širiti u svim područjima to nam je jedino i ostalo za iskoristi
Nažalost taj aspekt turizma još nije dovoljno iskorišten a ima ogroman kapacitet
Istina
Bilo kakav turizam je danas dobar turizam