Tomislav Lovrić, Redox: Naša igrališta ostavljaju kvalitetan trag na dječju igru i njihov razvoj

Redoxovo igralište, Foto: Promo

Tvrtka Redox već se gotovo tri desetljeća bavi projektiranjem i proizvodnjom dječjih igrališta. Svjesni činjenice da današnji mališani sve više vremena provode gledajući u ekran, a sve manje na otvorenom, odlučili su im ponuditi nešto drugačije. Istraživanje koje su proveli na uzorku od 550 djece pokazalo je da im klasična igrališta na kojima su glavna „atrakcija“ ljuljačke ili tobogani, brzo dosade, zbog čega na Redoxovim igralištima možete pronaći mostove, tornjeve i brodove, a na jednom od njih čak i četiri metra visoku hobotnicu.

Tvrtka, koja broji oko 25 stalno zaposlenih, ima i vlastiti pogon u Donjem Stupniku.  Više o svemu tome za Financije.hr ispričao je Tomislav Lovrić, direktor razvoja Redoxa koji je obiteljski biznis preuzeo od svoga oca i osnivača tvrtke Vjekoslava Lovrića.

Za početak bih Vas zamolio da se vratite u prošlost, kako je krenula priča o Redoxu? Ako se ne varam, riječ je o obiteljskoj tvrtki?

Proizvodnjom dječjih igrališta počeo se baviti moj otac prije 28 godina. Postavio je temelje kvalitete u proizvodnji koje i danas njegujemo i nadograđujemo. Čak postoji anegdota iz obiteljskog albuma gdje se mi, kao djeca, igramo na igralištima koja je proizveo moj otac, a ta igrališta i dan-danas odolijevaju vremenu.

Također, Redox se među prvima u Hrvatskoj počeo baviti proizvodnjom i projektiranjem dječjih igrališta. Kako ste se odlučili baviti upravo time?

U suradnji s kolegom Ivanom Dajkom, krajobraznim arhitektom i voditeljem razvojnog tima, pratili smo tržišna kretanja i primijetili da nam je nužan zaokret u poslovanju koji ide u korak s vremenom i potrebama naših korisnika, poglavito onih najmanjih. Uočili smo da djeci danas, u ovom iznimno intenzivnom tehnološkom periodu, treba snažan stimulans da se igraju vani, na otvorenom sa svojim vršnjacima, a da im pritom ne dosadi igra. Istraživanja pokazuju da su djeca sve više na mobitelima, računalima i raznim konzolama, a sve manje vani. Djeci je ključno da provode kvalitetno vrijeme na otvorenom kako bi njihov razvoj bio potpun.

To nas je potaknulo da se posvetimo projektiranju i proizvodnji tematskih dječjih igrališta koja, uz to što snažno animiraju djecu, imaju pozitivne učinke i na naše investitore koji kroz dječja igrališta stvaraju nove emotivne trenutke s obiteljima. Primjerice, turistički kampovi danas trebaju iznimno kvalitetan sadržaj za djecu i njihove posjetitelje, koji će obogatiti prostor i osigurati doživljaj koji se pamti s godišnjih odmora. Slično je i s urbanim sredinama, gdje je važno da zajednica dobije sadržaj za obitelji koji će ih istinski animirati na duži boravak na otvorenom.

Što bi bile neke glavne specifičnosti vaših igrališta u usporedbi s onim klasičnima?

Razvoj ideja za naša tematska dječja igrališta temelji se na širokom spektru inspiracija, čime se razlikujemo od klasičnih igrališta. Crpimo ideje iz različitih izvora, uključujući arhitekturu, dječju psihologiju, priče te prirodne i urbane prostore koji nas okružuju. Svaki od ovih elemenata doprinosi stvaranju početnih koncepata koje kasnije detaljno razrađujemo.

Arhitektonska rješenja omogućuju stvaranje inovativnih i funkcionalnih struktura koje motiviraju djecu na igru i istraživanje. S druge strane, priče unose element mašte i tematske inspiracije, omogućujući djeci da se izraze kreativno i užive u raznolike, dinamične scenarije.

Prirodni i urbani prostori također imaju značajnu ulogu u dizajnu, jer prilagođavanjem postojećih okruženja stvaramo igrališta koja se skladno uklapaju u okolinu, bilo da se radi o prirodnom ili urbanom prostoru.

Tomislav Lovrić, Foto: Promo

Uvažavajući dječju razvojnu psihologiju, naša igrališta uključuju izazove koji potiču djecu na razmišljanje, fizičku aktivnost i razvoj motoričkih vještina, poput penjanja, trčanja, balansiranja i istraživanja. Ove aktivnosti doprinose razvoju koordinacije, snage i ravnoteže, a igrališta su osmišljena da potiču socijalne interakcije, gdje djeca razvijaju vještine poput dijeljenja, pregovaranja i empatije.

Kombiniranjem ovih elemenata nastaju igrališta koja nisu samo vizualno privlačna, već su i motivirajuća za dječju igru i razvoj, stvarajući jedinstvena mjesta koja obogaćuju dječje iskustvo i podržavaju njihov rast.

Jedna od specifičnosti svakako je i to što sve komponente izrađujete od prirodnih materijala. Gdje ih nabavljate?

Sirovine koje koristimo su primarno iz Hrvatske.

Proveli ste i veliko istraživanje na uzorku od 550 djece. Što je pokazalo to istraživanje, kakvi su bili rezultati?

Pratili smo ponašanja djece na igralištima. Ljuljačka, klackalica i klasičan tobogan mogu kratko animirati djecu koja brzo izgube volju za istraživanjem i igrom. Mi smo postavili cilj da naša tematska dječja igrališta ostave kvalitetan trag na dječju igru i njihov razvoj.

Primjerice, u trenutku kada smo postavili tematsko dječje igralo „nasukani brod“ u Moščeničkoj Dragi, djeca su preplavila igralište i nismo ih mogli odvojiti. To se, za nas, zove uspjeh. Ili kada znamo da naša „hobotnica na kopnu“, tematsko dječje igralište uveseljava djecu i čini jednu jedinstvenu razglednicu  iz Hrvatske, u ovom slučaju iz eko kampa Glavotok na otoku Krku.

Igralište na Krku ujedno je bilo i vaš najzahtjevniji projekt. Koliko je trajao rad na tom projektu i što ga je činilo toliko zahtjevnim?

Rad na tematskom dječjem igralištu “Hobotnica na kopnu” u eko kampu Glavotok na otoku Krku, promjera čak osam metara i visine četiri metra, trajao je puna četiri mjeseca. Predstavlja primjer vrhunske arhitektonske ideje koja se besprijekorno uklapa u prirodno okruženje, a moderna estetika samog tematskog igrališta, inspiriranog morskim svijetom i oblicima hobotnice, privlači pažnju i budi maštu malim istraživačima.

Svaki element posebno je obrađivan kako bi se osigurao prostor koji će poticati dječju razigranost i socijalizaciju na siguran način. Složiti neko takvo tematsko igralište u proizvodnji, gdje se pritom posebna pažnja posvećuje sigurnosti strukture, je intenzivan posao. Pazi se gotovo na svaki šaraf, s pažnjom se obrađuje drvo  i slično. A sve kreće od idejnog projekta kojeg smo osmislili za investitora. Prevesti ideju u samu hobotnicu u proizvodnji, za to treba vremena i stručnog znanja, kao kad gradite kuću. Pritom smo hobotnicu trebali i prevesti odgovarajućim transportom iz našeg postrojenja i sigurno je postaviti u prostor.

Hobotnica na igralištu u Glavotoku, Foto: Promo

Za igralište u Vodicama dobili ste i nagradu Big See. O kakvoj je nagradi riječ i što vam je ona donijela u smislu referenci za neke buduće poslove?

To je priznanje struke koje nam mnogo znači, ne samo zato što potvrđuje kvalitetu našeg rada, već i zbog vidljivosti koju nam pruža kod potencijalnih investitora. BIG SEE Awards je inovativna platforma koja promiče jedinstvena i originalna kreativna postignuća u raznim područjima poput arhitekture, unutarnjeg uređenja, drvne industrije, turizma, produkt dizajna i modnog dizajna. Nagrada se dodjeljuje svake godine u listopadu u Ljubljani, a okuplja brojne kreativce iz 21 zemlje, uključujući Sloveniju, Austriju, Češku, Slovačku, Grčku, Mađarsku, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju i druge.

Tko su najčešće Vaši klijenti?

Radimo po principu “ključ u ruke”. U suradnji s investitorima, najčešće idejno osmišljavamo tematska dječja igrališta koja na kraju i proizvodimo. Ponekad su svi parametri unaprijed definirani, ali najviše nas veseli kada osmislimo cjelokupnu ideju koja se uklapa u korporativne smjernice investitora, a zatim tu ideju i realiziramo u proizvodnji. Naši klijenti su brojni investitori iz Hrvatske i inozemstva. Prisutni smo u Srbiji, Bosni i Hercegovini te Crnoj Gori, a dodatno nam se otvaraju mogućnosti za širenje na druge europske zemlje, posebice Sloveniju.

Osim igrališta, klijentima nudite i druge proizvode. Što još imate u svojoj ponudi?

Uz tematska dječje igrališta u ponudi imamo i standardnu opremu za dječja igrališta, a osmišljavamo i  proizvodimo prostore za sport i fitness na otvorenom, parkove za pse i ostalu opremu za urbane vanjske prostore. No, fokus su nam tematska dječja igrališta.

Redoxovo igralište, Foto: Promo

Pročitao sam da je Redox posljednjih godina krenuo novim smjerom, o čemu je točno riječ? 

Zaokret u poslovanju bio je upravo u proizvodnji tematskih dječjih igrališta i odmak od standardne opreme za dječja igrališta.

Taj smjer pokazao se vrlo uspješnim pa ste tako lani zabilježili promet od gotovo dva milijuna eura. Kakve brojke očekujete ove godine?

Očekujemo rast u području proizvodnje tematskih dječjih igrališta i veći nastup na vanjskim tržištima.

Na koje zemlje, koja tržišta prvenstveno ciljate?

Zemlje  u okruženju su nam u fokusu. Iako nas ništa ne koči da izađemo i izvan okvira Europe jer smo jedni od rijetkih proizvođača na svijetu specijaliziranih za  proizvodnju tematskih dječjih igrališta. No, korak po korak.

Osim toga, koji su planovi za dalje? Spremate li neke nove projekte koje biste željeli predstaviti ovom prilikom?

Naš tim kontinuirano radi na inovacijama i unapređenju naših usluga. Uvijek imamo oko dvadesetak novih ideja u razradi koje nastojimo prilagoditi potrebama tržišta i željama naših korisnika. Naš razvojni tim, predvođen kolegom Dajkom, neumorno radi na stvaranju novih prostora i rješenja namijenjenih najmlađim korisnicima.

19 Odgovora

  1. Baš je super dizajnirano i napravljeno a najviše mi se sviđa što je od prirodnih materijala

  2. dobro da se netko bavi time jer neka igralista imaju neke stvari za koje ne znas njihovu svrhu

  3. Iako ima par tvrtki u HR koje se bave izradom i opremanjem dječjih igrališta definitvno ova spada u sami vrh. Vrlo inovativno i zanimljivo. Bravo

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari