Prije nego što je Kanada ovaj tjedan objavila da uvodi carinu od 100 posto na električna vozila kineske proizvodnje, Tesla se obratio vladi ove države i zatražio niže carine na svoje automobile, objavio je Reuters.
Izvor, koji je tražio anonimnost s obzirom na osjetljivost situacije, rekao je da se Tesla obratio Kanadi prije službene objave. Proizvođač je tražio stopu sličnu onoj koju je dobio u Europskoj uniji. Tesla nije kontaktirao vladu Kanade od ponedjeljka, dodao je ovaj izvor.
Tesla nije odmah bio dostupan za komentar Reutersu a ured kanadske ministrice financija Chrystie Freeland, koja ima ukupnu odgovornost za tarife, odbio je razgovarati s Teslom.
Tesla ne otkriva ni svoj kineski izvoz u Kanadu. Međutim, identifikacijski kodovi vozila pokazali su da se model 3 kompaktna limuzina i model Y crossover modeli izvoze iz Šangaja u Kanadu.
Kanada je, slijedeći primjer Sjedinjenih Država i Europske Unije, rekla početkom tjedna, da postavlja tarife za sva vozila proizvedena u Kini koja se prodaju u zemlji zbog, kako je nazvala, kineske namjerne, državne politike prekomjernog kapaciteta.
Carine – koje stupaju na snagu 1. listopada – primjenjuju se na sva električna vozila koja se isporučuju iz Kine, uključujući i one koje proizvodi Tesla.
EU je ovog mjeseca ublažila svoj stav prema Tesli kada je uvela carinu od devet posto na automobile koje ta tvrtka proizvodi u Kini, u usporedbi sa stopom od 36,3 posto, koju je postavila na uvoz drugih kineskih električnih vozila.
Dok je EU uzela u obzir samo izravne troškove subvencija pri izračunu svoje tarife za Teslu, Sjedinjene Države i Kanada gledale su na subvencije, industrijski preveliki kapacitet, netržišne politike kao i ekološke i radne standarde, prenosi Reuters.
Kanadski uvoz automobila iz Kine u njenu najveću luku, Vancouver, skočio je 460 posto u odnosu na prošlu godinu na 44.356 u 2023., kada je Tesla počeo isporučivati električna vozila proizvedena u Šangaju – u Kanadu.
Pročitajte još:
Američki predsjednik Joe Biden u svibnju je najavio učetverostručenje carina na kineska električna vozila na 100 posto, udvostručenje carina na poluvodiče i solarne ćelije na 50 posto, kao i nove carine od 25 posto na litij-ionske baterije i drugu stratešku robu.
Tesla nikada nije isporučio modele proizvedene u Kini na američko tržište, navodi se u pismu tvrtke u srpnju 2023. američkoj Agenciji za zaštitu okoliša. Provedba američkih carina odgođena je do rujna i postoji mogućnost da se planirane carine ublaže ovaj tjedan.
4 Odgovora
Nadam se da se to nece dogoditi
zanimljivo
I ja svasta ocekujem, ali…
Ma…