Tesla očekuje niže carine od Kanade, po uzoru na EU

Pixabay.com
Tesla automobil, Foto: Pixabay.com

Prije nego što je Kanada ovaj tjedan objavila da uvodi carinu od 100 posto na električna vozila kineske proizvodnje, Tesla se obratio vladi ove države i zatražio niže carine na svoje automobile, objavio je Reuters.

Izvor, koji je tražio anonimnost s obzirom na osjetljivost situacije, rekao je da se Tesla obratio Kanadi prije službene objave. Proizvođač je tražio stopu sličnu onoj koju je dobio u Europskoj uniji. Tesla nije kontaktirao vladu Kanade od ponedjeljka, dodao je ovaj izvor.

Tesla nije odmah bio dostupan za komentar Reutersu a ured kanadske ministrice financija Chrystie Freeland, koja ima ukupnu odgovornost za tarife, odbio je razgovarati s Teslom.

Tesla ne otkriva ni svoj kineski izvoz u Kanadu. Međutim, identifikacijski kodovi vozila pokazali su da se model 3 kompaktna limuzina i model Y crossover modeli izvoze iz Šangaja u Kanadu.

Kanada je, slijedeći primjer Sjedinjenih Država i Europske Unije, rekla početkom tjedna, da postavlja tarife za sva vozila proizvedena u Kini koja se prodaju u zemlji zbog, kako je nazvala, kineske namjerne, državne politike prekomjernog kapaciteta.

Carine – koje stupaju na snagu 1. listopada – primjenjuju se na sva električna vozila koja se isporučuju iz Kine, uključujući i one koje proizvodi Tesla.

EU je ovog mjeseca ublažila svoj stav prema Tesli kada je uvela carinu od devet posto na automobile koje ta tvrtka proizvodi u Kini, u usporedbi sa stopom od 36,3 posto, koju je postavila na uvoz drugih kineskih električnih vozila.

Dok je EU uzela u obzir samo izravne troškove subvencija pri izračunu svoje tarife za Teslu, Sjedinjene Države i Kanada gledale su na subvencije, industrijski preveliki kapacitet, netržišne politike kao i ekološke i radne standarde, prenosi Reuters.

Kanadski uvoz automobila iz Kine u njenu najveću luku, Vancouver, skočio je 460 posto u odnosu na prošlu godinu na 44.356 u 2023., kada je Tesla počeo isporučivati električna vozila proizvedena u Šangaju – u Kanadu.

Američki predsjednik Joe Biden u svibnju je najavio učetverostručenje carina na kineska električna vozila na 100 posto, udvostručenje carina na poluvodiče i solarne ćelije na 50 posto, kao i nove carine od 25 posto na litij-ionske baterije i drugu stratešku robu.

Tesla nikada nije isporučio modele proizvedene u Kini na američko tržište, navodi se u pismu tvrtke u srpnju 2023. američkoj Agenciji za zaštitu okoliša. Provedba američkih carina odgođena je do rujna i postoji mogućnost da se planirane carine ublaže ovaj tjedan.

4 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari