Stellantis, četvrti najveći svjetski proizvođač automobila, snizio je svoju prognozu zarade za 2024. godinu, navodeći ulaganja kako bi promijenio svoje poslovanje u SAD-u usred šireg pada industrije i povećane kineske konkurencije.
Tvrtka je rekla da ubrzava napore da preokrene svoje poslovanje u Sjevernoj Americi, uključujući dovođenje razina zaliha trgovaca na ne više od 300.000 vozila do kraja godine, umjesto prvog kvartala 2025. kako je ranije planirano.
Akcija je posljedica smanjenja isporuka od 200.000 vozila u drugoj polovici ove godine u usporedbi s godinom ranije, prenosi Euronews, dvostruko više nego što je tvrtka predviđala. Tvrtka kaže da će ponuditi veće poticaje za modele iz 2024. i starije.
U svom upozorenju o dobiti, Stellantis je rekao da očekuje da će godinu završiti s negativnim novčanim tokom između pet i deset milijardi eura.
Proizvođač automobila, nastao 2021. spajanjem PSA Peugeota s Fiat Chrysler Automobiles, također je smanjio svoje smjernice o marži operativne dobiti na između 5,5 i sedam posto, umjesto na dvoznamenkastu vrijednost.
Tvrtka je izvijestila o padu neto dobiti u prvom polugodištu za 48 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Prodaja u prvom polugodištu u Sjedinjenim Državama pala je za gotovo 16 posto, iako je ukupna prodaja novih vozila porasla za 2,4 posto.
Stellantis je također pod pritiskom u Italiji, gdje se nalazi jedan od glavnih dioničara, zbog smanjenja proizvodnje. Radnici su najavili jednodnevni štrajk 18. listopada.
Automobilska se industrija u proteklih nekoliko mjeseci suočava s turbulentnim razdobljem, s povećanjem proizvodnje vozila, no zaostaci u opskrbnom lancu još se sporo smanjuju. To je dovelo do transportnih i logističkih problema, kao i nestašica sirovina.
Pročitajte još:
Sve veći broj štrajkova u Stellantisu također je pridonio problemima autokompanije u proteklih nekoliko tjedana, a kompanija se suočava s optužbama za kršenje ugovora. Otkazi u Stellantisu, poput nedavnog otpuštanja tvornice Warren u Michiganu, također su dodatno pogoršali ovu situaciju.
U segmentu električnih vozila, tvrtka se suočava sa sve jačom konkurencijom iz Kine i njezinih jeftinijih električnih vozila. Kupci automobila također sporo kupuju električna vozila, a troškovi su navedeni kao jedan od razloga za njihovu nevoljkost.
Jedan odgovor
Kriza je na svim poljima…