Talijansko tijelo za zaštitu tržišnog natjecanja (AGCM) u ponedjeljak je objavilo da je kineskom internetskom maloprodajnom lancu brze mode Shein izreklo kaznu od milijun eura (1,16 milijuna dolara) zbog zavaravanja potrošača o utjecaju svojih proizvoda na okoliš.
Kazna je izrečena tvrtki Infinite Styles Services CO. Limited, sa sjedištem u Dublinu, koja upravlja Sheinovom internetskom stranicom u Europi, nakon istrage o “greenwashingu”, odnosno marketinškoj praksi kojom tvrtke lažno prikazuju svoje proizvode, usluge ili poslovanje kao ekološki prihvatljive, pokrenutoj u rujnu.
AGCM je priopćio da su tvrdnje o ekološkoj održivosti i društvenoj odgovornosti koje se promoviraju na Sheinovoj internetskoj stranici “ponekad bile nejasne, općenite i/ili pretjerano naglašene, a u drugim slučajevima izostavljene i obmanjujuće”.
Talijanski regulator naveo je da je na njegovu ocjenu utjecala i povećana kontrola Sheina, “budući da posluje u izrazito zagađujućem sektoru i primjenjuje izrazito zagađujuće metode” brze i ultra-brze mode.
Reuters je kontaktirao tvrtku za komentar.
Kada je istraga pokrenuta prošle godine, iz Sheina su objavili da su spremni otvoreno surađivati s nadležnim talijanskim tijelima, pružajući svu potrebnu podršku i informacije.
Početkom prošlog mjeseca, Shein se našao na udaru i francuskih regulatora koji su im zbog obmanjujućih poslovnih praksi izrekli kaznu od čak 40 milijuna eura.
Osim toga, kažnjeni su iz istog razloga kao sada u Italiji, točnije zbog nejasnih navoda vezano uz utjecaj na okoliš.
U priopćenju su iz Sheina naveli kako je agencija za zaštitu tržišnog natjecanja obavijestila Infinite Style Ecommerce Co Ltd (ISEL), koja upravlja njihovom prodajom, o problemima vezanim uz popuste i tvrdnje o okolišu još u ožujku prošle godine te da su unutar sljedeća dva mjeseca poduzete korektivne mjere.
Obje spomenute kazne stižu nekoliko mjeseci nakon što je Europska unija u svibnju Sheinu dala rok od mjesec dana da odgovori na njezine nalaze ili će se suočiti s novčanim kaznama temeljenima na prodaji u državama članicama u kojima su navodno kršili zakon.
Pročitajte još:
U lipnju je, pak, paneuropska organizacija potrošača BEUC podnijela je pritužbu Europskoj komisiji protiv kineske tvrtke zbog korištenja takozvanih “mračnih obrazaca” – taktika osmišljenih kako bi se korisnike potaknulo na veću potrošnju putem njegove aplikacije i web stranice.
“Pop-up” prozori koji potiču kupce da ne napuste aplikaciju kako ne bi izgubili promotivne ponude, odbrojavanje vremena koje stvara pritisak da se kupovina dovrši što prije te beskonačno pomicanje sadržaja u aplikaciji, neke su od metoda koje Shein koristi, a koje bi se prema izvješću BEUC-a, mogle smatrati “agresivnim poslovnim praksama”.
Jedan odgovor
Ma ja radije sve uzivo kupim