U sjevernoj Italiji, nekad živom području u proizvodnji igračaka i opreme za bebe i djecu, nakon godina pada broja novorođenih i rastuće konkurencije iz inozemstva mnoge male obiteljske tvrtke su naprosto prisiljene na zatvaranje ili promjenu poslovanja.
Zapravo, ostala su samo dva takva značajnija proizvođača, a regija Bergama bila je poznata u sedamdesetim i osamdesetim godinama prošlog stoljeća po desetak i više tvornica kolijevki, igračaka, dječjih kolica i sličnih proizvoda. U zadnjih 20 godina je broj novorođenih u Italiji pao za trećinu.
Jedan od ta dva proizvođača je Foppapedretti koji se uspio diverzifikacijom poslovanja nekako oduprijeti negativnom trendu, no sada inovacijama i proširenjem proizvodnje na predmete za rastuću stariju populaciju nastoji zadržati pozitivno poslovanje.
Tvornica inače postoji od 1945. godine kada je utemeljitelj Ezio Foppa Pedretti krenuo s proizvodnjom drvenih igračaka.
Početkom 1990-ih je tvrtka prodavala oko 80 tisuća kreveta za bebe godišnje. Njezin prvi čovjek Luciano Bonetti sada kaže da. ako ih prodaju 30 tisuća, to se može nazvati zlatnom godinom.
Ipak, od 2019. je godišnji prihod ostao stabilan na oko 45 milijuna eura dok su neke druge slične tvrtke zabilježile pad od 20-30 posto.
Prošle godine je rođeno tek oko 370 tisuća djece u Italiji što je najniži broj ikad. Za održavanje populacije stopa fertiliteta bi trebala biti 2,1, a sada je 1,18.
U Hrvatskoj je, primjerice, 1,53 što je ipak više od europskog prosjeka iz 2023. godine od 1,38.
Konkurencija jeftinih proizvoda iz Kine također je bitno narušila tržišni udio za talijanske proizvode koji su na njemu izgubili između 35 i 40 posto.
Bonetti je napomenuo da Foppapedretti razmatra prozvodnju predmeta za starije osobe kao što su stolci s pomičnim naslonom budući da je zapravo riječ o brzorastućem tržišnom segmentu zbog sve starije europske populacije.
“Moguće je da još za nas ima prostora. Na kraju krajeva, riječ je o istim kupcima koji su nekada kupovali predmete namijenjene djeci i kućanstvu i znaju kvalitetu naših proizvoda”, ustvrdio je.
Problem je za mnoge tvrtke tog tipa da nemaju investicijski kapacitet jer su im prihodi relativno mali.
Pročitajte još:
Druga takva tvrtka koja je opstala na području Bergama, Il Mondo del Bambino, dogovorila je sa sindikatima u travnju 35 dobrovoljnih odlazaka od ukupno 140 zaposlenih.
Jedna od opcija za talijanske tvrtke je i promjena fokusa na opremu za kućne ljubimce, no i to je tržište već dosta zasićeno.
3 Odgovora
Tako je kako je
Logično, ako neće beba bude deda!
hahahah, ovo je prejako