Stručnjakinja za cjelogodišnji turizam: Razvijam božićne destinacije i pomažem poduzetnicama

Privatni arhiv
Ana Bertić, vlasnica tvrtke Time4Tales, Foto: Privatni arhiv

Time4Tales je brand i hrvatska tvrtka specijalizirana za stvaranje imerzivnih iskustava. Iza nje stoji Ana Bertić, stručnjakinja za turizam koja je pokrenula i mentorski program za vlasnice turističkih imanja.

“Taj program je nastao iz mojih projekata. Naime, ja razvijam božićne destinacije, ne samo kod nas nego i u drugim europskim zemljama. Razvijajući te destinacije vidjela sam koliko treba znanja i vještina za to i odlučila sam pomoći imanjima na ruralnim područjima da koriste sve svoje potencijale. Iako radim velike projekte, potpuno je isti princip i na malim destinacijama, a svako turističko imanje je destinacija. Voljela bih da turizam na našim ruralnim područjima bude više od smještaja, da bude sinonim za očuvanje tradicije, kulture, prirode i vrijednosti našeg društva. Htjela bih da bude atraktivan za ljude koji žele slobodno vrijeme provoditi u krugu svojih obitelji ili prijatelja na inspirativnim mjestima i dugo pamtiti takve trenutke”, rekla je Bertić za Financije.hr.

Smatra da je u Hrvatskoj problem to što ljudi svoja imanja uglavnom nude kao smještaj, a danas tržište zahtjeva puno više. Ljudi žele slobodno vrijeme provoditi kvalitetno. Osim toga, previše je takvih ponuda pa se ne mogu istaknuti. Zato je potrebno da se fokusiraju na doživljaje koje mogu ponuditi svojim posjetiteljima, ali prvo moraju naučiti prepoznati sve potencijale svojih imanja i koga žele privući, odnosno koje su njihove ciljne skupine.

“Doživljaj mora biti vezan uz ono što je potrebno tvojoj ciljnoj skupini, jer ne treba svima isto. Nekim ljudima će trebati mir, dok je drugima potrebno stjecanje novih znanja”, ističe Bertić.

Ona najbolje zna koliko je bitno razvijati takve ponude jer se turizmom bavi već 20 godina i primijetila je da je hrvatsko ruralno tržište i dalje nerazvijeno, ali i da ima ogroman potencijal.

“Obala je samo tri posto naše zemlje, a 97 posto je posve turistički nerazvijeno iako se deklariramo kao turistička zemlja. Dakle, sav drugi potencijal je na kontinentu. Zato sam odlučila dati svoj doprinos i pomoći da se taj naš kontinentalni turizam bolje i brže razvija u ispravnom smjeru. I ljudi na domaćem tržištu trebaju odmor, to je sada postao standard života, ali mnogi ne znaju ponuditi svoje kuće za odmor niti znaju od imanja napraviti destinaciju koja je tražena i koja ispunjava potrebe drugih. Zato sam pokrenula edukaciju o tome”, objasnila je poduzetnica.

Privatni arhiv
Time4Tales, Foto: Privatni arhiv

Fokusirala se na educiranje žena jer zna koliko vlasnice turističkih imanja daju, koliko su posvećene i koliko zaslužuju rezultate, priznanje i posao koji ih ispunjava te da njihova imanja postanu cjelogodišnje destinacije, a koliko često ostaju neprepoznate. Iz kombinacije svog znanja, iskustva i razumijevanja tržišta kreirala je jedinstvenu edukaciju jer je i sama poduzetnica te zna kako žene funkcioniraju u tom svijetu i što mogu ostvariti kada im netko olakša posao i pomogne da uživaju u onome što rade.

“Moj program edukacije i mentorstva za žene koje stvaraju doživljaj, a ne samo nude smještaj, je stvoren da zajedno izgradimo ponudu njihovog imanja koja će biti primijećena, s kojom će ljudi biti oduševljeni i koja će popunjavati njihove kapacitete cijele godine”, rekla nam je.

Kaže da je koncept educiranja vlasnica turističkih imanja osmislila prije dvije godine, ali joj je trebalo vremena da sve organizira. Otkrila nam je i kako izgledaju njene edukacije.

“Cijeli proces traje od četiri do pet tjedana. U prvom dijelu procesa prolazimo kroz analizu. Učim ih kako da analiziraju, odnosno gledaju na svoje imanje. To je potrebno zato što su nam mjesta gdje živimo poznata i ne vidimo neke potencijale koje netko može vidjeti drugim očima. Nakon edukacije lakše i sigurnije razvijaju svoje poslovanje i osiguravaju svom imanju cjelogodišnju sezonu, a sebi bolje financijske rezultate i više vremena za sebe i svoju obitelj. Na kraju nauče složiti cijeli koncept svog poslovanja i izgrađuju novi pogled na vlastito imanje i njegov potencijal. Također nauče kako u potpunosti mogu iskoristiti sve potencijale svog imanja. Otkrivaju kako mogu zadržati autentičnost svog imanja, ali i biti u skladu s vremenom te potrebama tržišta danas. Dobivaju konkretne smjernice kako mogu ljudima prenijeti svoju ponudu i priču iza nje. Njihovi gosti se rado vraćaju i drugima prepričavaju sve što su kod njih doživjeli”, ispričala nam je Bertić.

Privatni arhiv
Time4Tales, Foto: Privatni arhiv

Navela je i da se od upravljanja uspješnim imanjima može živjeti te da su njene edukacije dobre za one poduzetnice koje su već započele privlačiti goste, ali i za one koje tek pokreću poslovanje jer mogu izbjeći početničke greške zbog kojih su mnogi u konačnici odustali od svojih imanja nakon 10 ili 15 godina ulaganja u njih.

“Najčešća i najveća greška je što ljudi kopiraju jedni druge jer se onda ne ističu od konkurencije i svi nude generički smještaj. Nemaju svoju viziju jer ne znaju što i za koga žele raditi pa odluče i oni tako”, rekla je i dodala da trenutačno raste interes za turistička imanja.

Tvrdi da su ljudi spremni platiti za ispunjenje svojih želja i potreba te zato vlasnici imanja moraju znati koga žele privući i na to se fokusirati. Za to im nisu potrebne skupe ankete ili neprestana ulaganja, poput ulaganja u jacuzzi i saunu. Oni u ponudama mogu iskoristiti i svoja znanja koje su ranije stekli, svoju povijest, ambijente koje imaju, a zatim to sve povezati u privlačnu ponudu. Uz to, trebali bi se fokusirati na domaće turiste jer strane turiste više privlači ono što mogu doživjeti na razini neke države ili regije u sezonama, dok su domaći turisti oni koji mogu i žele dolaziti cijele godine.

Iako uživa u educiranju vlasnica turističkih imanja, oko 80 posto njenog posla fokusirano je na stvaranje božićnih destinacija.

“S obzirom na to da radim velike adventske projekte, između tih projekata sam tijekom godine imala dovoljno vremena za razvoj edukacije. Inače, za advent se pripremamo cijele godine jer ako želite da neki projekt bude financijski isplativ važno je pobrinuti se za repromaterijale i za cijene. S dobavljačem se dogovaramo tijekom zime, najkasnije do proljeća da bi se ti materijali mogli naručiti iz Kine zato što u Europi nemamo proizvodnju svjetlosnih dekoracija, a pogotovo lampica. Brodovi dugo putuju pa je sve potrebno ranije naručiti kako bi stiglo do osmog ili devetog mjeseca. Naravno, to nije jeftino, ali profesionalne repromaterijale možemo koristiti godinama. Riječ je o velikom jednokratnom ulaganju, a nakon toga se projekt samo nadopunjuje i razvija. Zbog toga je takvo ulaganje profitabilno”, kazala je Bertić.

Privatni arhiv
Ana Bertić, vlasnica tvrtke Time4Tales, Foto: Privatni arhiv

Ovim poslom se počela baviti od 2009. godine, a do 2015. je razvijala Božićnu bajku obitelji Salaj u Čazmi. Tu je stekla iskustvo koje je kasnije iskoristila za pokretanje svoje tvrtke i branda. O njenom uspjehu i stručnosti govori činjenica da je Božićna bajka obitelji Salaj u prosincu 2015. imala 80.000 posjetitelja, a Bertić danas upravlja destinacijama koje su službeni kandidati za titulu ‘The Best Christmas in Europe’.

Ona svoje usluge nudi i van Hrvatske, a neke od država u kojima radi su Slovenija, Belgija i Švedska. Svojim parterima osigurava dobru zaradu, veliku posjećenost i ogroman utjecaj na zajednicu. Suradnicima u Sloveniji pomogla je da ožive cjelogodišnji turizam i smanje sezonalnost. U Hrvatskoj je, pak, pomogla razviti mnoge adventske projekte u Zagrebu, Iloku, Rastokama, Zaprešiću itd. Najinteresantniji je projekt Božićno selo na Mosoru, na turistički potpuno nerazvijenom tržištu, koji je nastao bez pristupa struji. Ipak, projekt je već prve godine privukao više od 30.000 posjetitelja.

Naglasila je da ulaganja u realiziranje raznih projekata ne moraju biti velika te da dosta toga ovisi i o izgledu same destinacije. Cilj je stvoriti ambijent koji će ljude oduševiti, ovisno o tome koga želite privući i kakve emocije želite izazvati u ljudima jer svaki ambijent stvara određeni ugođaj. Kombinirajući lampice s prirodom, objektima i porukama koje želite da ljudi od vas čuju nastaje prava božićna čarolija. Broj lampica nije bitan.

“Sve je isti princip. Ljudi dolaze i vraćaju se na određenu lokaciju jer ih to izvodi iz svakodnevice i rastereti. Ambijent im napravi takvu ugodu da je njima to oduševljavajuće i vrijedno dolaska”, rekla nam je.

Ponuda i prezentacija takvih projekata na lokacijama ovisi o kulturološkim razlikama. U nekim zemljama posjetitelje privlači gastronomska ponuda, dok u drugim zemljama to ne bi dobro prošlo. Zato je potrebno upoznati kulturu i karakter tržišta.

“Kultura, tradicija i ambijent me inspiriraju. I oduševljenje tisuća posjetitelja. Poruke koje šaljemo društvu i pomoću kojih ističemo društvene vrijednosti daju mi osjećaj da radim i doprinosim za nešto više. Osjećam da kroz projekte doprinosim ekologiji, tradiciji, zajedništvu, duhovnost itd. Svaki moj projekt uvijek ima poruku”, kazala je poduzetnica.

Zbog uspješnog poslovanja u 2024. godini njena tvrtka je na našoj listi najuspješnijih poduzeća u svojoj djelatnosti, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall.

Najuspješnije tvrtke u djelatnosti zabavnih i tematskih parkova (po prihodima)
PozicijaNaziv tvrtkeUkupni prihodiRezultat poslovanja
1DALMALAND d.o.o.4.242.981733.769
2MARTON KONCEPT d.o.o.2.870.127730.853
3ZORKO d. o. o.1.751.555425.512
4AURELIUS 18 d.o.o.382.523271.817
5Happy summer sky d.o.o.384.436264.304
6AQUAPARK ADAMOVEC d.o.o.1.146.495239.870
7BAREDINE d.o.o.1.165.259227.552
8CROSS CONCEPT d.o.o.316.348163.217
9Fun city d.o.o.318.82082.363
10Svijet čokolade d.o.o.662.20969.496
11PREMEC j. d. o. o.2.237.25466.545
12Panorama 24 d.o.o.137.56561.593
13ACCREDO d.o.o.1.687.22649.314
14DODO DUBROVNIK d.o.o.281.14146.782
15GT aqua j.d.o.o.152.07444.127
16DALMATI d.o.o.376.57043.462
17GEN COMMERCE d.o.o.824.24842.589
18Raafourty Reliable Restaurants d.o.o.171.50336.330
19SPORT PLUS d.o.o.702.56735.709
20VODENA ZABAVA j.d.o.o.36.98026.295
21ADRIANA AZURA d.o.o.195.68122.303
22IQuest j.d.o.o.63.12021.849
23TERRA MAGUS d.o.o.65.40719.816
24TONY d. o. o.105.98319.513
25JARUN PARK d.o.o.638.52619.463
26SAN SPORT d.o.o.253.14218.093
27ADRIATIC MOMENT d.o.o.456.02216.963
28DEA MAR j.d.o.o.117.08614.399
29PREMIUM JUMP j.d.o.o.33.26212.660
30SUBITO d.o.o.134.61710.856
31BLOSSOM 24 d.o.o.66.39610.512
32YOUNG & NOVEL d.o.o.137.0039.645
33ŠERVUDSKA ŠUMA d.o.o.137.7439.527
34STUMPF ZABAVNI PARK d.o.o.42.7518.982
35ADVENTURE HOLIDAY d.o.o.168.6338.893
36SANTA CRUZ j.d.o.o.40.0288.834
37DUBROVNIK ESCAPE d.o.o.38.9797.264
38ANTE MERIDIEM j.d.o.o.101.6057.011
39ČAROLIJA SVIJETLA SALAJ d.o.o.231.0935.540
40Avanterra d.o.o.34.0205.430
41EKO ETNO BOŽIĆ j.d.o.o.45.1605.275
42AQUA URBAN PARK j.d.o.o.45.3114.840
43MARIN ENTERTAINMENT d.o.o.62.5034.646
44PERFECTUS PROMO d.o.o.51.7064.494
45Zagonetna šuma j.d.o.o.85.1603.763
46TIME 4 TALES d.o.o.49.9793.261
47Mali party j.d.o.o.232.8603.073
48HISTRIA AROMATICA d.o.o.70.6972.996
49Igraonica ANA j.d.o.o.38.3772.894
50KART GRUPA d.o.o.154.9602.684
51Zagorje adventure d.o.o.37.7722.411
52AQUA SUPER PARK d.o.o.51.9272.338
53ADRENALIN&Co d. o. o.78.6142.155
54PAGO COM d.o.o.332.4281.648
55ISTRA ŽIVOT d. o. o.138.8081.636
56RoomEscape j.d.o.o.43.8311.541
57SUPER ŠPORTIĆI d.o.o.41.3341.223
583 do 12 j.d.o.o.31.246782
59ADRENALINA j.d.o.o.49.535756
60IGRAONICA MATEA j.d.o.o.171.026746
61ImamIdeju j.d.o.o.27.009501
62MELURA PLUS j.d.o.o.38.956360
63IMAGO MARE j. d. o. o.56.412331
64MOSTIĆI d. o. o.38.262328
65VIRTUS ANIMACIJA j.d.o.o.39.8146
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2024. godinu

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari