Automobilski gigant Stellantis razmatra mogućnost prodaje svog problematičnog luksuznog brenda Maserati, izvijestio je Reuters, u skladu s planovima za reorganizaciju velikog portfelja u kojem je čak 14 različitih automobilskih brendova.
Razgovori o budućnosti Maseratija počeli su i prije nego je prošlog mjeseca imenovan novi predsjednik uprave Antonio Filosa, u vrijeme dok se tražio novi predsjednik uprave, a kompaniju je vodio predsjednik nadzornog odbora John Elkann.
Održivost 14 marki koje u svom portfelju ima taj francusko-talijanski proizvođač, među kojima su i primjerice Chrysler, Peugeot, Jeep i Alfa Romeo, bila je prioritet za Elkanna, koji je navodno o tome pitao sve potencijalne kandidate za mjesto novog prvog čovjeka tvrtke.
Kao i drugi europski proizvođači, Stellantis – trenutno četvrti najveći automobilski koncern na svijetu – mora razmišljati o efektu velikih uvoznih carina SAD-a koje je nametnuo američki predsjednik Donald Trump, kao i s oštrom kineskom konkurencijom. Stellantis je po navodima Reutersa u travnju unajmio konzultante McKinseya da procijene učinak carina na Maserati i Alfu Romeo – iako su tada iz Stellantisa potvrdili da su u potpunosti predani tim brandovima.
Međutim, moguća prodaja Maseratija, jedinog Stellantisovog luksuznog brenda, jedna je od opcija koje istražuje McKinsey, izvještava Reuters. Iako su to odbili komentirati i u Stellantisu i McKinseyu, neki ulagači i analitičari smatraju da bi pojednostavljenje portfelja moglo povećati trenutno prilično loše Stellantisove profitne marže. Dionice Stellantisa izgubili su od ožujka prošle godine izgubile oko dvije trećine vrijednosti.
Prodaja Maseratija se 2024. godine preopolovila, pa je tako globalno prodano samo 11.300 vozila, a brend je zabilježio gubitak od 260 milijuna eura. Zasad u planu nisu nikakvi novi modeli, dok se čeka novi poslovni plan za budućnost.
Pročitajte još:
Stellantisu upravljanje tolikim brojem različitih marki otežava pravilno ulaganje u sve njih, i upućeni izvori smatraju da Stellantis treba posložiti svoje prioritete. Po izvorima iz kompanije, neki članovi upravnog odbora smatraju da Stellantis više ne može održivo pokrenuti prodaju Maseratija i predlažu prodaju kao najbolju opciju, dok drugi misle da Maserati još uvijek ima vrijednost i da bi prodaja jedinog luksuznog brenda bila velik udarac za ugled Stellantisa.
U slučaju prodaje, kineski proizvođači mogli bi biti zainteresirani za kupnju europskih marki, kako bi podržali svoje širenje u Europi, gdje još uvijek nisu prepoznatljiva imena. Iz sličnih razloga je kineski SAIC 2007. godine kupio britanski MG, ili primjerice Geely koji je 2010. kupio švedski Volvo.