Francusko-talijansko-američki proizvođač automobila Stellantis u petak je izvijestio o rastu globalnih pošiljki vozila u trećem kvartalu godine, što se pripisuje dobrim rezultatima novih modela i oporavku prodaje u Sjevernoj Americi, nakon kontinuiranog pada u prethodnih šest kvartala.
Najnoviji podaci pokazuju da mjere koje je prije godinu dana poduzeo današnji predsjednik uprave Antonio Filosa daju rezultate. Filosa je na mjesto prvog čovjeka Stellantisa došao u lipnju, nakon što je osam mjeseci vodio sjevernoamerički ogranak Stellantisa. Pod Filosom Stellantis je na tržište vratio neke modele, među njima nekoć popularni Jeep Cherokee.
Dionice Stellantisa, koji pod sobom drži niz brendova kao što su Peugeot, Fiat i Opel, porasle su u petak ujutro za 1,6 posto, kao najveći dobitnik među kompanijama uvrštenima na milansku burzu.
Iz kompanije kažu da je globalna prodaja rasla 13 posto godišnje, u razdoblju od srpnja do rujna, na ukupno 1,3 milijuna vozila. Stellantis je posljednji put imao rast isporuka u četvrtom kvartalu 2023. godine – a vrijednost njihove dionice je od početka godine pala za 26 posto.
U srpnju su iz kompanije upozorili da bi ove godine mogli zbog američkih carina pretrpjeti štetu od 1,5 milijardi eura, ali su najavili i pokretanje prodaje novih modela, za “ponovno povezivanje” s kupcima. Filosi je zadan cilj da vrati Stellantis na pravi put, nakon katastrofalnih rezultata 2024. godine.
U trećem tromjesečju ove godine znakovi oporavka posebno su bili vidljivi na ključnom sjevernoameričkom tržištu, gdje su veliki izazovi bili višak zaliha, tranzicija na novije modele, te smanjen tržišni udio iz prethodnih tromjesečja.
Isporuke su na tržištu Sjeverne Amerike u trećem kvartalu porasle za 35 posto, na 403.000 vozila, djelomično i zbog lansiranja novog modela Ram 1500 s V8 motorom, i normaliziranjem zaliha nakon prošlogodišnjih rezova u proizvodnji, navodi se u priopćenju tvrtke.
U prethodnih šest kvartala, isporuke u Sjevernoj Americi, gdje je Filosa još uvijek šef cijele regije, su stalno bile u padu. Stellantis će 30. listopada objaviti konačne podatke o svojim isporukama i prihodima u trećem tromjesečju ove godine.
Pročitajte još:
Na europskom tržištu isporuke su rasle 8 posto godišnje, na 534.000 vozila, zbog rasta popularnosti četiri nova modela – Citroen C3, Citroen C3 Aircross, Opel Frontera i Fiat Grande Panda – koji još nisu bili u proizvodnji u istom razdoblju prošle godine.
Međutim, poboljšanja u Europi i Sjevernoj Americi su jednim dijelom poništena zbog pada prodaje u segmentu lakih komercijalnih vozila, i slabijom prodajom u nekim ključnim europskim zemljama.
U Južnoj Americi je također prodaja pala za 3 posto, na 252.000 vozila. Iz Stellantisa kažu da je razlog tomu neobično visoka brojka u istom razdoblju prošle godine, kada su bile stigle zakašnjele isporuke u Brazilu, nakon poplava u brazilskoj pokrajini Rio Grande do Sul.