Staničić: Moramo biti mudri u formiranju cijena u turizmu

Pixabay.com
Hrvatski Jadran, Foto: Pixabay.com

Trenutačni turistički pokazatelji u Hrvatskoj su zadovoljavajući a brojke su očekivane, rekao je u emisiji HRT-a, Otvoreno, ministar turizma i sporta, Tonči Glavina.

Pojasnio je da resorno ministarstvo prati tri ključna prolazna vremena – prvih šest mjeseci odnosno prvi dio turističke predsezone, koji je izrazito bitan, zatim glavni dio godine, odnosno dva ključna ljetna mjeseca i onda postsezonu, jer je Hrvatska cjelogodišnja turistička destinacija.

„Trenutačne brojke na tragu su naših očekivanja. Imali smo oscilacije, treći mjesec imao je veliki pad, gotovo 30 posto, pa je onda četvrti mjesec imao rast. Početak lipnja je iznimno dobar, tako da vjerujem da ćemo u najmanju ruku ponoviti rezultate za turističku predsezonu koje smo imali prošle godine“, rekao je Glavina.

Hrvatska se prezentira u svijetu kao zemlja koja nudi dobar odnos cijene i kvalitete, no i premijer Andrej Plenković poručio je tijekom proteklog vikenda poručio kako nema potrebe za dizanjem cijena u turizmu jer Hrvatska mora ostati konkurentna među mediteranskim destinacijama, posebno tijekom ljetne sezone.

„Sve je isključivo na nama, utakmica je nikad ozbiljnija, nikad otvorenija, ovisi o nama kakav ćemo imati turistički rezultat“, naglasio je ministar Glavina.

Hina
Ministar turizma i sporta RH, Tonči Glavina, Foto: Hina/Admir Buljubašić

Direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ), Kristjan Staničić, istakao je kako je uobičajeno da je struktura gostiju u prvom dijelu godine nešto drugačija nego na kraju godine, kada primat preuzimaju strana tržišta koja gravitiraju prema Hrvatskoj u ljetnim mjesecima i kada se ostvaruje najveći promet.

„Nijemci prednjače kao najbrojniji gosti, zatim Austrijanci, Slovenci, Česi, Poljaci… Posebno veseli da smo prošle godine zabilježili potpuni povratak britanskog tržišta i ove godine imamo kontinuitet rasta turističkog prometa s tog tržišta. To znači da smo interesantni, da smo jedna od najpoželjnijih destinacija, da smo prisutni na tržištu kroz brojne marketinške aktivnosti, kampanje, suradnje i sve ono što radimo u kontekstu promocije Hrvatske kao cjelogodišnje i kvalitetne turističke destinacije“, kaže Staničić.

HTZ
Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, Foto: HTZ

Direktor Hrvatske udruge turizma, Veljko Ostojić, ističe da i konkurencija ozbiljno radi.

„Konkurencija ne spava. Prema sadašnjim brojkama u organiziranom dijelu hrvatskog turizma, pritom mislim na hotele i kampove, stvari su relativno dobre. Ne postoji nekakva bojazan za neke velike teškoće i sve ide ka brojkama od lani“, rekao je Ostojić.

Istaknuo je da, kada se radi o hotelima i kampovima, računa da bi prihodi ove godine trebali biti negdje tri do pet posto viši od protekle godine.

„Dobro smo čuli poruke koje su nam upućene, no hrvatski hoteli su prošle godine u odnosu na pretprošlu poskupjeli svega 1,9 posto“, kaže Ostojić te navodi podatak da su hrvatski hoteli s pet zvjezdica prošle godine 15. kolovoza bili popunjeni 96,5 posto, a kampovi s pet zvjezdica bili su popunjeni 100 posto.

Aminess Hotels & Resorts, Foto: Promo

Ti podaci govore, kako je ocijenio, da tržište prihvaća ove cijene koje Hrvatska nudi u odnosu na kvalitetu.

Potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore (HOK) za sektor ugostiteljstva i turizma, Joso Smolić, ističe da gosta u Hrvatskoj čeka prvenstvenog kvaliteta, sigurnost i prepoznata destinacija.

Smatra da su naše cijene u ugostiteljstvu, bar za sada, ostale na razini od prošle godine. Apelirao je na kolege da cijene, koliko je moguće, ostanu na prošlogodišnjoj razini, ali da se naglasak stave na kvalitetu usluge.

„Omjer cijene i kvalitete u Hrvatskoj u odnosu na Španjolsku, Grčku, Francusku, Italiju, kao naše najveće konkurente, s obzirom na naše interne analize, ali i istraživanja koja pratimo na globalnoj razini, govori u prilog tome da je Hrvatska još uvijek, generalno gledajući, cjenovno konkurentna zemlja“, naglasio je Staničić.

4 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari