Restorani, naravno, žude za gostima, a vrlo često se stolovi pune po narodnoj izreci da se dobar glas daleko čuje.
No, istina je isto tako da ljudska psihologija djeluje na način da često ono što nam ne predstavlja trošak ne vrednujemo na pravi način, pa tako napraviti rezervaciju koja ništa ne košta i onda zbog promjene plana odustati od dolaska bez javljanja može se činiti zgodnom mogućnošću odabira, no restoranima to može izazvati samo problem.
U tu je nišu odlučila ući splitska tvrtka Black&White Digital Solutions koja postoji skoro četiri godine, a u zadnje se vrijeme gotovo potpuno fokusirala na restorane. Ono što oni rade je izrada atraktivnih internet stranica i pomažu da se najavljeni gost stvarno i pojavi. Kako je navedeno na web stranici tvrtke, korištenjem njihovog sustava rezervacije postotak gostiju koji na kraju ne dođe sveo se s 25 na pet posto. Rezervacije se rade unošenjem broja kreditne kartice.
Vlasnik restorana može odrediti visinu iznosa koji je potreban za završetak rezervacije, a prilikom same rezervacije ništa se ne naplaćuje. U slučaju da gost ne dođe, preostaje mogućnost naplate rezerviranih sredstava.
O detaljima onoga što čini bit poslovanja splitske tvrtke porazgovarali smo s vlasnikom Marinom Miletićem.
Kako je nastala ideja za Black&White Digital Solutions?
Tvrtka Black&White Digital Solutions postoji skoro četiri godine, a u posljednje dvije godine smo se usredotočili isključivo na posao s restoranima. Booking sustav razvijamo već godinu dana i on je trenutačno naš glavni fokus. Ideja je nastala iz želje da restoranima ponudimo moderno digitalno rješenje koje im olakšava svakodnevni rad, štedi vrijeme i dovodi više gostiju za njihove stolove.
Kako su se odvijali prvi koraci u razvoju tvrtke, odnosno što je trebalo učiniti kako bi rješenja koja tvrtka nudi postala prepoznatljiva za potencijalne klijente?
Od samog početka fokusirali smo se na konkretne probleme vlasnika restorana – od takozanih ‘no-show’ gostiju do optimizacije rasporeda sjedenja po stolovima i smanjenja vremena koje se inače troši na ručno vođenje rezervacija. Da bi rješenja bila prepoznatljiva ključ je bio razgovor s vlasnicima restorana, razumijevanje njihovih potreba i izgradnja povjerenja.
U čemu se konkretno sastoje usluge koje pruža Black&White Digital Solutions? Koje su njihove glavne prednosti?
Naš glavni proizvod je rezervacijski sistem Book ‘N’ Eat. Osim sustava nudimo i izradu web stranica, SEO optimizaciju, digitalni marketing, kreiranje tekstualnog i foto sadržaja. Prednost je što nudimo kompletno rješenje na jednom mjestu, uz stalnu podršku i personalizirani pristup.
S obzirom da je riječ o start-up tvrtki, je li bilo poteškoća oko financiranja, odnosno kako su stvari postavljene na tom planu?
Naravno, kao i svaki start-up susreli smo se s izazovima financiranja, ali smo ih rješavali vlastitim ulaganjima i prihodima od klijenata. Fokus nam je na održivom rastu i pametnim reinvestiranjem u razvoj proizvoda.

Tko su glavni korisnici usluga i na kojem području? Je li riječ uglavnom o Dalmaciji ili o širem prostoru?
Naši glavni korisnici su restorani na području Dalmacije. Trenutačni cilj nam je cijelo hrvatsko tržište, dok je dugoročni plan izlazak i na inozemna tržišta.
Koliko je zadovoljstvo kod klijenata uslugama i rješenjima koje pruža Black&White Digital Solutions? Vidi li se to na konkretnim rezultatima u funkcioniranju poslovanja?
Klijenti su vrlo zadovoljni jer odmah vide rezultate, od smanjenja broja ‘no-show’ gostiju i boljeg iskorištenja stolova sve do povećanja online vidljivosti i dolaska novih gostiju. Njihovo zadovoljstvo najbolje se vidi kroz preporuke i činjenicu da s nama ostaju dugoročno.
Kako funkcionira Booking sistem, odnosno online sustav za rezervaciju?
Naš sustav funkcionira tako da gost, umjesto da mora zvati restoran ili slati poruke, jednostavno ode na web stranicu restorana i u nekoliko klikova rezervira stol. Odabere datum, vrijeme i broj osoba, a odmah nakon toga dobiva potvrdu rezervacije.
S druge strane, restoran na svom ekranu vidi sve rezervacije na jednom mjestu uredno posložene po vremenu i datumu. Tako menadžeri i osoblje u bilo kojem trenutku znaju tko dolazi, kada dolazi i za koliko ljudi.
Sve se odvija u stvarnom vremenu. Čim gost rezervira stol restoran to odmah vidi. Nema prepisivanja u bilježnice ili traženja po porukama, nego sve stoji na jednom mjestu, jasno i pregledno. To uvelike pojednostavljuje posao i gostima i osoblju restorana.
Koje je bilo potrebno obrazovanje i iskustvo da bi se krenulo u ovakvu vrstu start-upa?
Najviše je trebalo iskustva u ugostiteljstvu koje dobijamo kroz intervjue s vlasnicima restorana, te u digitalnim tehnologijama. Formalno obrazovanje svakako pomaže, ali ključ je u razumijevanju problema na terenu i sposobnosti da se ponude rješenja koja su jednostavna za korištenje. Upravo ta kombinacija IT znanja i povratnih informacija iz prakse omogućila je razvoj rješenja koje odgovara tržištu.
Najbitnije je bilo upoznati ugostiteljstvo i stvarne probleme vlasnika restorana. To smo postigli kroz stalne razgovore i intervjue s njima. Oni su nam dali uvid u to što im zapravo treba i bez njih ne bismo mogli razviti rješenja koja stvarno funkcioniraju u praksi.
Naravno, važno je i poznavanje tehnologije, ali naš tim s više od 10 godina iskustva u razvoju softvera taj dio odrađuje bez problema.
Kakvi su daljnji planovi? Razvijate li neke nove ideje ili rješenja?
Konstantno radimo na tome da dodajemo nove funkcionalnosti koje vlasnicima restorana pomažu u rješavanju konkretnih problema i automatizaciji posla. Cilj nam je uštedjeti im vrijeme koje inače gube na ponavljajuće zadatke i omogućiti da se više posvete svom primarnom poslu, gostima i kvaliteti usluge.
Pročitajte još:
Koliko pozitivno djeluje činjenica da se može raditi u okviru ‘huba’ kao što je Tehnološki park Split? Koje to prednosti donosi?
Rad u Tehnološkom parku Split donosi veliku prednost, od kvalitetne infrastrukture do mreže poduzetnika i mentora s kojima se mogu razmjenjivati iskustva. Okruženje motivira na rast i inovaciju, a istovremeno daje podršku u fazama kada je start-up tvrtki najpotrebnija.
Jedan odgovor
Fora je to