Završena je izgradnja koridora VC kroz Hrvatsku te je otvorena posljednja dionica autoceste od Belog Manastira do Mađarske, a ovaj dio Slavonike dugačak je pet kilometara. S njenim otvaranjem Hrvatska je završila svoj dio autocestovne veze od Budimpešte do luke Ploče.
Projekt završetka autoceste A5 od iznimne je važnosti za gospodarstvo Osijeka, Slavonije i cijelog istoka Hrvatske jer povezuje regiju s europskom prometnom mrežom i otvara nove mogućnosti razvoja.
Premijer Plenković je istaknuo da se većina dionice toga koridora koja treba biti izgrađena nalazi u BiH, gdje predstoji izgradnja još oko 200 kilometara, a kada se taj dio dovrši osjetit će se intenzitet prometa i razvojni zamah jer će ta autocesta povezati zemlje srednje Europe.
“Napravili smo žilu kucavicu ekonomskog razvoja ovoga dijela Europe. To je posebno važno za odnose Hrvatske i Mađarske, a mislim da će naši odnosi dobiti na intenzitetu, da će povezanost, razmjena, gospodarski odnosi i s ovim projektom dobiti novu i snažniju dimenziju. Ova cesta ima i svoju važnu političku dimenziju i siguran sam da će pridonijeti unaprjeđenju odnosa Hrvatske i Mađarske”, ocijenio je premijer Plenković. Naveo je i da je Hrvatska svjesna svog srednjoeuropskog i podunavskog identiteta i da su upravo to dimenzije koje povezuju Hrvatsku i Mađarsku, kroz povijest, danas, ali i u budućnosti.
Podsjetio je kako je svojedobno je bilo promišljanja da se umjesto četverotračne autoceste, podsjeća Hina, ovdje grade samo dvije trake, što bi bilo potpuno u nesuglasju s koncepcijom europskog koridora.
“Mi smo odlučili taj projekt vratiti na izvorne postavke, i vjerujem da će ta naša odluka u budućnosti imati dalekosežne pozitivne posljednice za razvoj i međusobnu suradnju”, dodao je Plenković.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je kako je Hrvatska danas završila svih 88 kilometara autoceste na 5C koridoru te kako svjedočimo još jednom velikom postignuću u izgradnji prometne infrastrukture.

“Nakon dosta godina spojili smo autocestom Hrvatsku s Mađarskom i srednjom Europom, što je važno jer je bilo ideja da se odustane od ovoga projekta, ali smo 2019. godine donijeli odluku da se ide u završetak izgradnje punog četvertoračnog profila Vc koridora kroz Hrvatsku”, kazao je Butković.
Po njegovim riječima, sve je to rezultat investicijskog ciklusa u prometnu infrastrukturu, koja je danas u Hrvatskoj na vrlo dobroj razini.
“Preostaje nam izgraditi brze ceste do pojedinih kontinenetalnih središta i kod Splita, a onda najviše ulagati u željezničku infrastrukturu”, rekao je ministar Butković.
Predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta, Boris Huzjan, kazao je kako je posljednja dionica autoceste A5 duga pet kilometara, a ugovor za izgradnju, vrijedan 45,8 milijuna eura, potpisan je prije dvije godine.

“Hrvatska je u koridor 5C uložila više od 875 milijuna eura, a samo u autocestu A5 preko 815 milijuna eura”, istaknuo je Huzjan.
Iz Ministarstva mora, prometa i infrasturkture izvijestili su da se operativno puštanje dionice u promet planirano za utorak, 7. listopada godine u 6.00 sati, u koordinaciji s mađarskom stranom.
Pročitajte još:
Svečanosti su, uz ostale, bili nazočni potpredsjednici Vlade Ivan Anušić i David Vlajčić te mađarski ministar izgradnje i prometa Janos Lazar.
Izgradnja autoceste A5 počela je još 2005. godine, na čvorištu Sredanci, a nastavila se dionicama Sredanci – Đakovo – Osijek. U prosincu 2022. otvorena je dionica Osijek – Beli Manastir, a današnjim puštanjem u promet završnog dijela prema granici s Mađarskom Hrvatska je zaokružila svoj dio prometnog koridora.










3 Odgovora
Vrlo vrijedna dionica. Bravo!
Top vijesti
Ajde barem nešto