Završena je izgradnja koridora VC kroz Hrvatsku te je otvorena posljednja dionica autoceste od Belog Manastira do Mađarske, a ovaj dio Slavonike dugačak je pet kilometara. S njenim otvaranjem Hrvatska je završila svoj dio autocestovne veze od Budimpešte do luke Ploče.
Projekt završetka autoceste A5 od iznimne je važnosti za gospodarstvo Osijeka, Slavonije i cijelog istoka Hrvatske jer povezuje regiju s europskom prometnom mrežom i otvara nove mogućnosti razvoja.
„Na ovaj način Hrvatska daje doprinos transeuropskom prometu na razini Europske unije i tim bolje povezujemo Mađarsku, Hrvatsku i BiH. Koridor Vc onda ide ponovo prema Pločama, a ovim otvaranjem dionica koju je Hrvatska trebala odraditi u smislu četverotračne autoceste u potpunosti je kompletirana“, rekao je na posljednjoj sjednici Vlade RH Andrej Plenković, najavljujući otvaranje koridora Vc.
Dionica duga malo manje od šest kilometara završena je nakon dvije i pol godine radova na iznimno zahtjevnom terenu, a ukupna vrijednost radova iznosi oko 46 milijuna eura.
Pročitajte još:
Izgradnja autoceste A5 počela je još 2005. godine, na čvorištu Sredanci, a nastavila se dionicama Sredanci – Đakovo – Osijek. U prosincu 2022. otvorena je dionica Osijek – Beli Manastir, a današnjim puštanjem u promet završnog dijela prema granici s Mađarskom Hrvatska je zaokružila svoj dio prometnog koridora.
Ukupna dužina autoceste A5 iznosi oko 90 kilometara. Na novoj dionici posebno su zahtjevni bili objekti i mostovi, uključujući i vijadukt Dukat.