Proizvođači francuskog konjaka su postigli okvirni dogovor o minimalnim uvoznim cijenama za kinesko tržište, no Peking će dogovor potvrditi samo u slučaju napretka u sporu oko europskih carina na kineska električna vozila.
Razgovori dvije strane traju mjesecima, a prodaja konjaka u Kini je u međuvremenu snažno pala. Kina je svjetsko najlukrativnije tržište za žestoka pića.
Povoljan ishod bi donio olakšanje tvrtkama kao što su Pernod Ricard i Remy Cointreau čija je prodaja pala i u SAD-u koji je najveće svjetsko tržište za konjak po prodanim količinama.
Kina je ranije postavila 5. srpnja kao rok za dovršenje antidampinške istrage vezane za europski vinjak, a uglavnom konjak. Privremeno su uvedene uvozne carine do 39 posto koje mogu postati trajne.
Izvor blizak temi rekao je za Reuters da bi dogovorene minimalne cijene bile puno bolje rješenje od plaćanja carina.
Najjeftiniji konjak VS imao bi minimalnu uvoznu cijenu od 46 yuana ili 5,52 eura za litru. Skupi XO ili Extra Old konjak bi imao tu cijenu postavljenu na 50,9 eura.
Za velike proizvođače, kao što su Hennessy, Martell i Remy Martin, minimalna uvozna cijena bila bi veća no za manje proizvođače, no ipak bitno ispod sadašnjih cijena, navode upućeni izvori.
Izvor u francuskoj vladi je rekao da kineski dužnosnici cijelo vrijeme povezuju pitanje konjaka s pitanjem carina na električna vozila. Francuska je bila snažan zagovornik uvođenja tih carina izazvanih, po tumačenju Bruxellesa, nepoštenim kineskim subvencijama u proizvodnji.
Pročitajte još:
Zbog spora je mjesečni izvoz konjaka u Kinu pao za 70 posto. Ideju o minimalnim cijenama konjaka umjesto carina su Kinezima predložili sami proizvođači.
Kinezi tvrde da su razgovori o električnim automobilima ušli u završnu fazu, no iz Europske komisije kažu da je napredak još uvijek ograničen.