Ryanair i Lufthansa nadmašili očekivanja, cijeli europski zrakoplovni sektor u oporavku

Ilustracija: Lucas Davies / Unsplash

Najveći europski niskotarifni avioprijevoznik Ryanair u ponedjeljak je objavio rezulate poslovanja za prvih šest mjeseci fiskalne godine, od travnja do rujna, iz kojih se vidi da je dobit nakon oporezivanja nadmašila prognoze.

Iz Ryanaira su također povisili svoje procjene za volumen putničkog prometa u narednih šest mjeseci, i to zbog nešto ranije isporuke novih Boeingovih zrakoplova, te snažne potražnje u posljednjih šest mjeseci.

Ta irska zrakoplovna tvrtka, najveća po broju prevezenih putnika u Europi, priopćila je da ove fiskalne godine, koja traje do kraja ožujka 2026., očekuje potpuni oporavak cijena karata nakon prošlogodišnjeg pada prosječnih cijena od 7 posto, što bi onda trebalo dovesti do “razumnog” rasta neto dobiti.

U prvoj polovici tekuće fiskalne godine prosječne cijene porasle su za 13 posto u usporedbi s istim razdobljem lani. Neto dobit je u tih šest mjeseci bila 2,54 milijarde eura, u razdoblju u godini kad Ryanair obično ostvaruje većinu zarade, zbog prometne ljetne sezone godišnjih odmora u sjevernoj hemisferi.

Radi se o rastu od 42 posto u odnosu na 1,80 milijardi eura u istom razdoblju prošle godine, i malo više od predviđanja iz ankete analitičara koju je proveo sam Ryanair, koji su prognozirali 2,50 milijardi eura.

Ryanair očekuje da će do kraja ožujka 2026. prevesti 207 milijuna putnika u cijeloj fiskalnoj godini, u odnosu na ranije prognoziranih 206 milijuna, nakon što su u proteklim mjesecima isporučena 23 nova Boeingova zrakoplova Max 8. Predsjednik uprave Micheal O’Leary rekao je u priopćenju da će, unatoč rastu rezervacija u trećem tromjesečju, od listopada do prosinca, u odnosu na prošlu godinu, održavanje rasta cijena karata biti nešti teži u narednih šest mjeseci.

Njemačka Lufthansa također je nedavno izvijestila o rezultatima poslovanja u trećem tromjesečju godine, od lipnja do rujna, iz kojih se vidi da su operativni prihodi bili nešto iznad očekivanja, i u kojima se predviđaju još bolje brojke u zadnja tri mjeseca godine.

Burze su pozdravile rezultata, a dionice Lufthanse su nakon objave porasle 5 posto. Lufthansa je ranije najavila ambiciozni plan zaokreta u poslovanju koji uključuje rezanje troškova i centralizaciju operacija, a u tijeku su i pregovori sa sindikatima kako bi se izbjegao potencijalni štrajk osoblja.

Dok Ryanair isključivo posluje na linijama unutar Europe, nacionalne kompanije poput Lufthanse koje imaju brojne transkontinentalne linije pribojavale su se kako će se na njih odraziti velik pad putovanja iz Europe prema Sjevernoj Americi nakon izborne pobjede američkog predsjednika Donalda Trumpa krajem 2024.

Lufthansa je i ranije upozoravala da bi se mogao osjetiti značajan pad potražnje u trećem kvartalu, posebice na transatlantskom tržištu. U njihovom izlaganju od četvrtka rečeno je da su u tom kvartalu prihodi po raspoloživom sjedalu i kolometru (ASK) pali za 9,8 posto na godišnjoj razini.

Predsjednik uprave Carsten Spohr rekao je novinarima da u Lufthansi očekuju oporavak prometa na sjevernoameričkom tržištu u četvrtom kvartalu godine i u 2026. Analitičari kažu da je Lufthansa ublažila šteteu od smanjene potražnje jačanjem na tržištu Latinske Amerike.

Lufthansa je u trećem tromjesečju ostvarila dobit od 1,33 milijarde eura, neznatno više od 1,32 milijarde koliko su projicirali analitičari iz ankete LSEG-a. Radi se o padu dobiti od 1 posto u odnosu na isto tromjesečje prošle godine. Iz kompanije su potvrdili svoju prognozi zarade za 2025., tj. da će zarada prije kamata, poreza i posebnih stavki, biti značajno iznad prošlogodišnjih 1,6 milijardi eura.

Kašnjenja s isporukom naručenih Boeingovih aviona ostavili su traga na poslovnim rezultatima, jer to znači da je kompanija prisiljena raditi sa starijim i manje učinkovitim modelima zrakoplova. Prošlotjedna Boeingova najava da će najmoderniji avioni iz linije 777X biti dodatno odgođeni također koče Lufthansine planove za obnovu flote.

Zbog svega navedenog Lufthansine dionice su među najslabijima u europskom zrakoplovnom sektoru, i po kretanju zaostaju za vodećim IAG-om, vlasnikom British Airwaysa, i Air France-KLM-om.

Dionice International Airlines Group (IAG) – međunarodnog holdinga koji osim British Airwaysa posjeduje i španjolsku Iberiju, irski Aer Lingus i niskotarifnog prijevoznika Vueling – od početka godine su rasle 38 posto. Air France-KLM je u istom razdoblju rastao 43 posto, a Lufthansa 24 posto. Za usporedbu, dionice Ryanairovog holdinga rasle su 42 posto.

Ipak, iz Lufthanse kažu da očekuju da će 2026. biti isporučeno dvostruko više aviona dugog naleta nego ove godine, umirovljenje starijih zrakoplova i jačanje potražnje za interkontinentalnim letovima.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari