Waymo, tvrtka u vlasništvu Alphabeta, najavila je da će svoje robotaksije iduće godine dovesti na ulice Dallasa, čime se pridružuje sve većem broju potencijalnih tržišta u SAD-u za 2026., uključujući Miami i Washington.
Tvrtka za najam automobila Avis Budget Group, piše CNBC, upravljat će Waymo voznim parkom u Dallasu putem novog partnerstva koje su tvrtke najavile u ponedjeljak.
Izvršni direktor Avisa, Brian Choi, izjavio je da ovaj sporazum predstavlja “prekretnicu” za tvrtku, koja sada također radi na tome da postane “vodeći pružatelj upravljanja voznim parkom, infrastrukture i operacija za širi ekosustav mobilnosti”.
Waymo već provodi testiranje svojih robotaksija u središtu Dallasa, koristeći električna vozila Jaguar I-PACE opremljena sustavom Waymo Driver. Taj sustav kombinira softver za autonomnu vožnju, senzore i drugu opremu koja omogućuje vozilima “razinu 4” autonomije, odnosno vožnju bez vozača.
Alphabet je inače prošloga tjedna objavio rezultate za drugo tromjesečje koji su pokazali da im je prihod porastao za 14 posto i iznosio 96,4 milijarde dolara. Njihova neto dobit je u razdoblju od travnja do lipnja dosegnula 28,2 milijarde dolara i bila je za 19 posto veća nego u drugom kvartalu prošle godine.
Waymo, međutim, još uvijek nije profitabilna tvrtka iako su u svibnju objavili da su imali 10 milijuna plaćenih vožnji, odnosno oko 250.000 tjedno. Analitičari, naime, procjenjuju kako proizvodnja svakog robotaksija košta oko 120.000 dolara, što djelomično objašnjava gubitke u Alphabetovom “other bets” odjelu čiji je dio i Waymo.
Prihod u toj kategoriji pao je za devet posto u prvom tromjesečju u odnosu na prethodnu godinu, na 450 milijuna dolara, dok je operativni gubitak porastao s 1,02 milijarde na 1,23 milijarde dolara.
Prošloga mjeseca svoje robotaksije konačno je na ceste poslala i Tesla, i to u Austinu. Vlasnik i izvršni direktor Elon Musk nazvao je ovu uslugu ključnom za financijsku budućnost Tesle, no dugo najavljivano lansiranje robotaksija nije prošlo sasvim prema planu.
Musk je isprva tvrdio da u samovozećim Teslama neće biti nikoga osim korisnika, ali su na suvozačevom mjestu ipak bili sigurnosni operateri kako bi intervenirali u slučaju tehničkog kvara. Zabilježeni su također i tehnički gafovi, uključujući i incident u kojem je robotaksi nakratko prešao dvostruku žutu crtu i ušao u suprotni prometni trak.
Tvrtka se već neko vrijeme nalazi u problemima pa su tako u drugom tromjesečju zabilježili pad prihoda od 12 posto, (s 25,5 na 22,5 milijardi dolara), najveći u više od deset godina. Suočili su se također i sa 14 posto manje isporuka svojih vozila, kao i padom dobiti od 16 posto (s 1,4 na 1,17 milijardi dolara).
General Motors je svoju robotaksi tvrtku Cruise u prosincu odlučio ugasiti, poslije niza sigurnosnih incidenata i velikih izazova u operativnom smislu.
“Konja za utrku” u području samoupravljajućih taksija u budućnosti bi trebala imati i Hrvatska. Verne, kako Rimčeva tvrtka za robotaksije nosi naziv, prema posljednjim je informacijama u fazi razvoja prototipa robotskih taksija i testiranja autonomne usluge po Zagrebu, a s početkom komercijalne usluge trebao bi krenuti negdje tijekom 2026. godine.
Predstavljanje prvog od takvih vozila u lipnju prošle godine su obilježili problemi jer je robotaksi odbio poslušati naredbe. Razlog je navodno bio kvar na jednom od kotača.
Inače, prema podacima koje kompilira servis CompanyWall, holding kompanija Rimac Group d.o.o. prošle je godine je imala prihod od 13,2 milijuna eura, ili 36 posto više u odnosu na 2023. kad je prihodovala 9,7 milijuna eura.
Tvrtka je u 2024. imala gubitak od čak 95,3 milijuna eura, što je gotovo deset puta više od od 10 milijuna eura gubitka godinu ranije.
Pročitajte još:
Projekt Verne, koji posluje pod imenom Project 3 Mobility d.o.o., lani je imao prihode od 1,9 milijuna eura (u odnosu na milijun 2023.) ali je i bilježio i porast rashoda, sa 14,2 na 24,2 milijuna.
Općenito, tvrtka je imala gubitak od 22,3 milijuna eura, ili 69 posto veći u odnosu na prethodnu godinu.