Renault će svoja dosadašnja ulaganja u japanski Nissan otpisati kao jednokratni gubitak od oko 9,5 milijardi eura, najavili su u utorak iz tog francuskog proizvođača automobila, u još jednom znaku razdvajanja te dvije globalne konmpanije, nakon dva desetljeća uske međusobne povezanosti.
Renault će također postupno smanjivati svoj udjel u Nissanu, i umjesto direktne povezanosti sve više prelaziti na suradnju samo na konkretnim projektima. Renault je trenutačno vlasnik 35,7 posto dionica Nissana – 17,05 posto drži izravno, dok je ostatak u zakladi.
Iz Renaulta su kazali da će jednokratni gubitak navesti u svojim poslovnim rezultatima za prvu polovicu ove godine, te da će ubuduće vrijednost udjela u Nissanu isključivo ovisiti o cijeni dionica. Otpis neće utjecati na Renaultove financijske prognoze za ovu godinu, niti na dividende koje isplaćuje dioničarima, navodi se u priopćenju, u kojem se dodaje i da neće biti nikakvih promjena u operativnim projektima i suradnji između dviju kompanija.
Dionice Renaulta, koji je trenutno u potrazi za novim predsjednikom uprave, porasle su za 0,6 posto do podneva. Analitičari iz autoindustrije opisuju Renaultovu odluku kao pozitivnu. “Otpis Nissana omogućit će da se jasnije vidi poboljšanje profitabilnosti samog Renaulta,” kazali su analitičari iz tvrtke Morningstar.
Renault, koji će 31. srpnja objaviti poslovne rezultate za prvu polovicu godine, bio je jedan od rijetkih proizvođača automobila koji prošle godine nisu izdali upozorenje ulagačima o prognoziranoj dobiti.
S druge strane, dionice Nissana pale su u utorak za 2,4 posto, na 341,8 jena, trgujući znatno ispod razine od 400 jena, po kojoj je Renault procijenio dionice kada je 2002. godine povećao svoj udjel u japanskom proizvođaču automobila. Univerzalni registracijski dokument Renaulta za 2024. godinu pokazao je knjigovodstvenu vrijednost ulaganja u Nissan obračunatu po cijeni od 1.549 jena za dionicu.
Nissan je jedan od najteže pogođenih proizvođača automobila zbog prelaska na električna vozila, jer se nikada nije u potpunosti oporavio od krize koja je počela nakon smjene i uhićenja bivšeg predsjednika uprave Carlosa Ghosna 2018. godine. Uslijed pada prodaje i sve više zastarjele ponude vozila, Nissan je izvijestio o godišnjem neto gubitku od 4,5 milijardi dolara za fiskalnu godinu koja je završila u ožujku, te je odbio dati bilo kakvu prognozu zarade za ovu godinu.
Pročitajte još:
U travnju je na čelo Nissana došao Ivan Espinosa, koji je najavio otpuštanje oko 15 posto globalne radne snage i zatvaranje sedam od 17 proizvodnih pogona, u pokušaju da se u naredne dvije godine uštedi oko 3,4 milijarde dolara troškova. Nissan je u međuvremenu i tražio od nekih dobavljača da mu omoguće odgodu plaćanja kako bi Nissan mogao osloboditi kratkoročna sredstva za poslovanje.
Promjena u načinu na koji se obračunava Renaultov udio u Nissanu također znači da će se ukloniti volatilnost Nissanovih operativnih prihoda iz Renaultovih konsolidiranih izvješća.