Prodaja automobila u Kini nastavila je rasti istim tempom u 2024. godini jer je prodaja električnih vozila i plug-in hibrida, na najvećem svjetskom automobilskom tržištu, dosegnula rekordnu razinu.
Iako u ostatku ljudi manje kupuju električna vozila, u Kini to nije slučaj, što je dovelo do velikog uspjeha lokalnih proizvođača kao što su BYD, Geely i Xiaomi.
To je pomoglo i Tesli, čija je prodaja u Kini dosegla rekordnu razinu u 2024. godini, što je bilo značajno za ovu američku tvrtku jer je bilježila pad globalne prodaje. Drugi strani proizvođači automobila, kao što su General Motors, Toyota i Volkswagen, nisu imali veliki uspjeh na kineskom tržištu zbog lokalnih rivala.
Prodaja osobnih vozila porasla je za 5,3 posto na 23,1 milijun jedinica u 2024., četvrtu godinu zaredom, u skladu s tempom iz 2023. godine, prema Kineskom udruženju osobnih vozila (CPCA). Prodaja električnih vozila i plug-in hibrida, zajednički poznatih kao nova energetska vozila (NEV), porasla je za 40,7 posto na 47,2 posto ukupne prodaje automobila prošle godine, potaknuta poticajnim programima.
Više od 6,6 milijuna automobila prodanih prošle godine imalo je koristi od državnih subvencija u iznosu do 2.686 eura za kupnju NEV-a u odnosu na poticaje od čak 1.918 eura za vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem koji su efikasniji kada je riječ o potrošnji goriva. Više od 60 posto subvencionirane kupnje otišlo je na NEV, prema službenim podacima.
Vlasti su najavile produženje subvencija za zamjenu automobila u 2025. godini, u sklopu programa za poticanje gospodarskog rasta, prenosi Reuters.
“Očekujemo da će program subvencija za razmjenu vozila povećati potražnju u cijeloj 2025. godini za tri milijuna jedinica”, rekao je analitičar Deutsche Bank Bin Wang.
Pročitajte još:
Unatoč rastu prodaje, kineska automobilska industrija je godinama bilježila sve lošiju profitabilnost, pri čemu su marže profita od prodaje pale na 4,4 posto u prvih 11 mjeseci 2024. sa 6,2 posto, koliko su iznosile u 2020. godini, prema CPCA.
Dobavljači i trgovci također su patili od produženog rata cijena zbog kojeg su morali dodatno sniziti cijene komponenti ili ponuditi veće popuste.
Jedan odgovor
Nitko nije ravan Kinezima što se tiče električnih automobila