Ukupna svjetska prodaja električnih vozila u srpnju je porasla za 21 posto godišnjoj razini, izvijestila je u srijedu britanska kompanija za istraživanje tržišta Rho Motion. Radi se o najsporijem rastu od siječnja, te blagom padu u odnosu na lipanjskih 25 posto.
Glavni uzrok usporavanja je slabija prodaja hibridnih plug-in električnih modela u Kini, daleko najvećem tržištu na svijetu. Na Kinu otpada više od polovice globalne potražnje za električnim vozilima, u koje spadaju i baterijska električna vozila (BEV) i plug-in hibride (PHEV).
Na kineskom tržištu je ukupna prodaja u padu, a BYD, najveći proizvođač električnih vozila na svijetu, zabilježio je već treći mjesečni pad registracije. Ipak, već peti mjesec zaredom prodaja električnih vozila premašuje automobile na fosilna goriva.
Kineski kupci se sve više okreću baterijskim vozilima, od čega profitiraju konkurentski proizvođači kao što su Leapmotor, Xiaomi i Xpeng, dok slabije rezultate ostvaruju marke koje se oslanjaju na hibridne modele, kao što su BYD i Li Auto.
Međutim, relativno slabo usporavanje ukupne prodaje električnih vozila pokazuje da druga tržišta nadoknađuju pad u Kini, poput primjerice Europe, gdje mnoge države nude poticaje za kupnju takvih vozila radi ubrzavanje dekarbonizacije.
Globalna prodaja BEV i PHEV modela porasla je na ukupno 1,6 milijuna vozila u srpnju, po podacima Rho Motion. Rast prodaje u Kini, koji je u prvoj polovici godine bio svaki mjesec u prosjeku 36 posto na godišnjoj razini, usporio se na 12 posto u srpnju, što se pripisuje vladinoj odluci da pauzira neke subvencija za električna vozila.
Ipak, prodaja u Kini je dosegnula oko milijun vozila. Prodaja u Europi porasla je za 48 posto godišnje, na oko 390.000 vozila, dok se prodaja u Sjevernoj Americi povećala za 10 posto, na na preko 170.000. Prodaja u cijelom ostatku svijeta rasla je za 55 posto, na preko 140.000 vozila.
Pročitajte još:
Očekuje se da će se kineska prodaja vratiti na put snažnog rasta u kolovozu, kad nova sredstva za subvencija postanu dostupna građanima, dok će istovremeno smanjenje poreznih olakšica u SAD-u za kupnju ili leasing novih električnih vozila koje stupa na snagu krajem rujna smanjiti tamošnju potražnju.