Radovi na Rijeka Gateway terminalu u završnoj fazi

Rijeka Gateway terminal, Foto: Miljenko Klepac/Hina

Novi Rijeka Gateway kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali u riječkoj luci u završnoj je fazi građevinskih radova, sva ključna oprema i infrastruktura je instalirana te će terminal početi raditi u drugoj polovini godine, najavljeno je u utorak.

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je da je terminal impresivan, da je više od 80 posto radova izvedeno te je ocijenio da će to biti jedan od najsuvremenijih terminala u ovom dijelu Europe, posve automatiziran, digitaliziran, uz poštivanje svih “zelenih” standarda.

Uz to, obnovit će se i zgrada starog skladišta, koja je pod konzervatorskom zaštitom, a u njemu će biti smješteni uredi terminala te uredi carine i inspektorata.

Govoreći o početku rada terminala, Butković je rekao da tu ima određenih izazova, da je cestovni spoj na riječku obilaznicu i autoceste realiziran, ali da valja napomenuti da će tu, u punom kapacitetu terminala, prometovati 150 kamiona dnevno te da će to u prometnom smislu biti jedan od izazova.

Drugi je izazov postojeća željeznička pruga, dok se ne izgrade dionica Škrljevo-Rijeka-Jurdani i nizinska pruga u cijelosti, rekao je ministar i naglasio da će tu trebati napraviti maksimum, da se, uz postojeću željezničku infrastrukturu, teret prevozi u prihvatljivom procesu.

U Rijeka Gateway terminal, koji se nalazi na površini od 20 hektara, zajednički ulažu APM Terminals (Maersk Group) i ENNA grupa, u dvije faze. Prva faza obuhvaća ulaganja od 200 milijuna eura i završava do kraja 2025. te uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu logističke podrške. U drugoj fazi planira se dodatno ulaganje od 180 milijuna eura tijekom sljedećih 10 godina.

Član Uprave Rijeka Gatewaya Tomislav Rosandić rekao je da je sva ključna oprema i infrastruktura instalirana te je u fazi testiranja i primopredaje od dobavljača. Sada je na terminalu oko 130 zaposlenih, a nakon početka punog operativnog rada, planira se da će ih biti oko 300.

Govoreći o četiri postavljene super-post-Panamax dizalice, Rosandić je rekao da se radi o najvećim dizalicama tog tipa, koje mogu iskrcavati najveće brodove za prijevoz kontejnera. Teške su oko 1.700 tona, a mogu nositi teret težak do 100 tona. Visina dizalice, kada podigne mostnu ruku, je oko 138 metara i može iskrcavati brodove širine 25 kontejnerskih redova.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa rekao je da, kada se zbroje sva ulaganja u terminal i prometnu infrastrukturu, ukupna ulaganja dosežu i 600 milijuna eura te da će Rijeka, kada završi i druga faza projekta, postati prvi kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari