Prvi baterijski vlak u Hrvatskoj proizvođača Končar – Električnih vozila u ponedjeljak je pušten u promet.
Baterijski vlak dvodijelna je niskopodna kompozicija opremljena rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletima prilagođenim ulasku osoba u invalidskim kolicima, a kompletan putnički i vanjski prostor je pod videonadzorom.
U prostoru za putnike, navodi Hina, postavljeni su monitori za prikaz videosadržaja. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, omogućen je i besplatan pristup internetu (WiFi). Ima 113 sjedećih i 114 stajaćih mjesta.
U prometu je moguće funkcionalno spajanje baterijskih vlakova s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime se osigurava veći kapacitet.
Baterijski vlak koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga u Hrvatskoj, uz maksimalnu brzinu od 120 km/h. Za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo na punionicama, najviše 30 minuta.
Vlak će voziti na relaciji Virovitica – Bjelovar, a koristit će se i za ispitivanje punionica koje su u završnoj fazi izgradnje.
Nakon puštanja u rad punionice u kolodvoru Split Predgrađe, što se očekuje sredinom prosinca ove godine, baterijski vlak počet će voziti na relaciji Split – Kaštel Stari.
Vlak je proizveden u sklopu projekta “Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu”, koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.–2026. (NPOO).
Pročitajte još:
U sklopu projekta u svibnju je u promet pušten i elektrobaterijski vlak koji redovno vozi na relaciji Zagreb – Bjelovar – Zagreb, a projekt uključuje i izgradnju šest punionica u kolodvorima Bjelovar, Virovitica, Osijek, Varaždin, Pula i Split Predgrađe.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je kako je prvi baterijski vlak veliki iskorak domaće industrije.
KONČAR – Električna vozila d.d.
Ulica Ante Babaje 1, 10000, Zagreb, Hrvatska
66.448.134,85 (2024)
385 (2024)










7 Odgovora
Baterijski vlak je dobar, kolega mi se vozio i kaze da je jako tih, komforan i bas dobar!
Samo čekam kad ćemo ga razbit
Jako dobri vlakovi.
Odličan vlak
ma top!!
Konačno vlak koji nije iz 1980. godine.
To je super vlak. Vozila se jednom. Ni ne cujes da radi