Prvi baterijski vlak u Hrvatskoj proizvođača Končar – Električnih vozila u ponedjeljak je pušten u promet.
Baterijski vlak dvodijelna je niskopodna kompozicija opremljena rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletima prilagođenim ulasku osoba u invalidskim kolicima, a kompletan putnički i vanjski prostor je pod videonadzorom.
U prostoru za putnike, navodi Hina, postavljeni su monitori za prikaz videosadržaja. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, omogućen je i besplatan pristup internetu (WiFi). Ima 113 sjedećih i 114 stajaćih mjesta.
U prometu je moguće funkcionalno spajanje baterijskih vlakova s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime se osigurava veći kapacitet.
Baterijski vlak koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga u Hrvatskoj, uz maksimalnu brzinu od 120 km/h. Za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo na punionicama, najviše 30 minuta.
Vlak će voziti na relaciji Virovitica – Bjelovar, a koristit će se i za ispitivanje punionica koje su u završnoj fazi izgradnje.
Nakon puštanja u rad punionice u kolodvoru Split Predgrađe, što se očekuje sredinom prosinca ove godine, baterijski vlak počet će voziti na relaciji Split – Kaštel Stari.
Vlak je proizveden u sklopu projekta “Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu”, koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.–2026. (NPOO).
Pročitajte još:
U sklopu projekta u svibnju je u promet pušten i elektrobaterijski vlak koji redovno vozi na relaciji Zagreb – Bjelovar – Zagreb, a projekt uključuje i izgradnju šest punionica u kolodvorima Bjelovar, Virovitica, Osijek, Varaždin, Pula i Split Predgrađe.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je kako je prvi baterijski vlak veliki iskorak domaće industrije.
KONČAR – Električna vozila d.d.
Ulica Ante Babaje 1, 10000, Zagreb, Hrvatska
66.448.134,85 (2024)
385 (2024)