Proizvođači automobila traže od Bruxellesa novi okvir tranzicije prema elektromobilnosti

Pixabay.com
Električni automobili, Foto: Pixabay.com/Ilustracija

Cilj Europske unije da se bitno smanje emisije ugljičnog dioksida iz automobila, uključujući prestanak prodaje novih vozila s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine, nisu provediva, objavile su zajednički Europska udruga proizvođača automobila ACEA i Europska udruga proizvođača automobilskih dijelova CLEPA.

Te su dvije udruge poslale pismo predsjednici Europske komisije Ursuli von der Leyen koja će se sastati s predstavnicima automobilskog sektora 12. rujna kako bi razgovarali o budućnosti te industrije u Europskoj uniji (EU) koja se sada suočava i s kineskom konkurencijom u električnim automobilima i s američkim carinama.

U tom pismu oni navode da su predani ostvarenju europskoga cilja nultih emisija stakleničkih plinova do 2050. godine.

Ipak, napominju da europski proizvođači sada imaju problem gotovo potpune ovisnosti o Aziji kad je riječ o baterijama za električne automobile, kao i neravnomjerno raspoređene infrastrukture za tu vrstu vozila, odnosno nejednako rasprostranjenih punionica. Također, rast troškova proizvodnje i američke carine dodatnu guše automobilsku industriju.

Dvije udruge smatraju da EU treba odustati od ciljeva kako su postavljeni u ovome trenutku, odnosno od smanjenja emisija ugljičnog dioksida do 2030. godine u odnosu na 2021. godinu za 55 posto kad je riječ o automobilima i 50 posto o kamionima, kao i o potpunom ukidanju emisija za nova vozila u obje kategorije do 2035. godine.

U ovome trenutku tržišni udio električnih vozila u novoregistriranim automobilima u EU je 15 posto, a kod kamiona brojka je devet posto.

“Ispunjavanje rigidnih ciljeva do 2030. i 2035. godine za automobile i kamione u današnjem svijetu jednostavno nije provedivo”, poručile su dvije udruge.

Štoviše, one smatraju da zakonske obveze i kazne neće pomoći u tranziciji.

“Električna vozila su glavni fokus, no mora također biti prostora za hibridna vozila, visoko učinkovite automobile s unutarnjim izgaranjem te dekarbonizirano gorivo i vodik”, ističe se u pismu predsjednici Europske komisije.

Oni su pozvali Bruxelles da razmotre i regulativu koja se tiče autobusa i teških kamiona.

ACEA i CLEPA smatraju da treba proširiti fiskalne i ostale poticaje za kupnju ‘zelenih’ vozila, uključivo za tvrtke te kad je riječ i o kamionima. Također pozivaju na pametno investiranje u proizvodne lance kod baterija, poluvodiča i kritičnih sirovina. To znači i stvaranje strateških partnerstava s pouzdanim globalnim saveznicima kako bi se smanjile ovisnosti.

“Sve je to nužno kako bi tranzicija uspjela”, ističe se u pismu koje su dvije udruge objavile na svojim internetskim stranicama.

U ožujku ove godine Europska je komisija pristala da se proizvođačima automobila produlji razdoblje u kojemu će se mjeriti uspješnost u smanjivanju emisija ugljičnog dioksida, odnosno povećanje udjela električnih automobila u proizvodnji, s jedne na tri godine.

Neki članovi vladajuće europske grupacije desnoga centra također su pozvali na odustajanje od zabrane prodaje novih automobila s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari