Prodaja automobila američke Tesle nastavila je padati na nekoliko velikih europskih tržišta, uključujući Švedsku i Portugal, u svibnju ove godine – što je već peti uzastopni mjesec pada kojeg analitičari uglavnom pripisuju političkim aktivnostima vlasnika i predsjednika uprave Elona Muska, te zastarjelim modelima koji sve teže drže korak s konkurencijom.
Međutim, u Norveškoj – gdje je Tesla počela isporučivati modernizirane verzije svog SUV Modela Y – postala je rijetka svijetla točka za Teslino poslovanje, i nudi pozitivan znak dok traju pripreme za uvođenje tog vozila na tržišta u drugim europskim zemljama, počevši u lipnju.
Dionice Tesle uvrštene na američkoj burzi u ponedjeljak su pale za 2,2 posto u trgovini prije otvaranja. Tesla još od 2020. nije izbacila nijedan novi mainstream model, dok istovremeno etablirani proizvođači žurno nastoje proizvoditi jeftine električne modele, a kineski konkurenti poput BYD-a pristižu na europsko tržište.
U Švedskoj je prodaja novih Tesli pala za 53,7 posto u svibnju, u odnosu na godinu dana ranije, dok je u Portugalu pala za 68 posto. Ukupna prodaja električnih vozila je u obje zemlje narasla u svibnju za skoro četvrtinu. Tesle se slabije prodaju i u Danskoj, za 30,5 posto, za 36 posto u Nizozemskoj, i za 19 posto u Španjolskoj, dok je po podacima objavljenima u nedjelju u Francuskoj pala za 67 posto.
Međutim, Norveška, čini se, prkosi tom trendu – tamo je prodaja skočila za 213 posto godišnje u svibnju, pokazuju podaci norveške organizacije za cestovni promet OFV. Tome je najviše pridonijela dobra prodaja modela Y – i nove i stare verzije – koja je porasla na 2.346, od tek 690 komada u svibnju prošle godine.
“Dobri rezultati Tesle u Norveškoj ukazuju na put kojim treba ići naprijed. Nijedna automobilska kompanija ne može se odmarati na lovorikama i računati na zajamčen uspjeh,” izjavio je Ben Nelmes, osnivač tvrtke za analizu podataka o električnim vozilima New Automotive.
Kupci po cijeloj Europi već imaju mogućnost naručiti novi model Y, ali Tesline internetske stranice u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj i Italiji kažu da će isporuke najjeftinije verzije modela – koji se u prošlosti uvijek najbolje prodavao – početi tek ovog mjeseca, tako da se još uvijek nisu pojavile u podacima o prodaji.
Tesla također nudi financijske poticaje za kupnju novog automobila u Švedskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji i Francuskoj, u pokušaju poticanja prodaje. U Norveškoj nudi beskamatne kredite za nabavku novog modela Y.
Quentin Wilson, osnivač lobističke grupe koja promiče električna vozila FairCharge, rekao je da su Teslina snižavanja cijene potaknula prodaju, ali s obzirom da se samo model Y i model 3 koji prodaju u većim količinama “stvari ne izgledaju baš sjajno za budućnost brenda.”
Muskovo blisko povezivanje s američkim predsjednikom Donaldom Trumpom i njegova vokalna podrška ekstremno desničarskim političkim skupinama u Europi doveo je do prosvjeda protiv Muska i njegove tvrtke, kao i slučajeva vandalizma, u izložbenim salonima i postajama za punjenje diljem SAD-a i Europe.
Pročitajte još:
Musk je prošlog tjedna javno napustio Trumpovu vladu, kazavši tom prilikom da će više vremena posvetiti vođenju Tesle. Model Y bio je najprodavaniji automobil u Europi 2023. godine, no danas se suočava sa sve intenzivnijom konkurencijom na brojnim svjetskim tržištima.
Primjerice, u Švedskoj je prodaja Volkswagenovog električnog vozila ID.7 bila gotovo dvostruko veća od prodaje Teslinog modela Y. Teslin model 3, zamišljen za masovnu prodaju, također je u Švedskoj imao slabiju prodaju u odnosu na modele drugih proizvođača, među njima Porscheov model Macan, BYD-ov model Seal, te model G6 kineskog proizvođača Xpenga.
3 Odgovora
Možda da se čovjek na vrhu malo smiri…
Pad Teslinih prodaja u Europi, uz izuzetak Norveške, pokazuje regionalne razlike u potražnji za električnim vozilima.
Preskup je auto a ispostavilo se da i nije toliko bezbjedan kao sto se prica