Prodaja Renaulta u drugom kvartalu stagnirala

https://hr.e-guide.renault.com/hrv/Twingo-electric
Električni Renault Twingo, Foto: Renault.com/hr

Francuski Renault izvijestio je u srijedu da je volumen prodaje novih vozila u drugom tromjesečju ove godine stagnirao, jer je pad potražnje za Renaultovim kombijima u Europi poništio rast prodaje osobnih automobila. Iz Renaulta su prošlog tjedna upozorili da prodaja u lipnju ide slabije od očekivanja, a sad su rekli da je ukupna prodaja u drugom kvartalu ove godine pala za 0,1 posto godišnje, usprkos širenja ponude na niz novih modela.

U prvom kvartalu prodaja je rasla za 2,8 posto. “U prvoj polovici godine vidjeli smo sve žešću utakmicu velikih kompanija na europskom tržištu komercijalnih vozila,” rekao je u komentaru Ivan Segal, direktor za globalnu prodaju i poslovanje branda Renault, na kojeg otpada oko 70 posto ukupne prodaje tog francuskog proizvođača.

“Potražnja je teška, osjećamo da je gospodarski kontekst pun neizvjesnosti, što svakako navodi kompanije na odgodu određenih većih kupovina,” rekao je Segal, misleći na slabiju potražnju za komercijalnim vozilima. Renault trenutačno vodi šef financija Duncan Minto, dok se traži novi predsjednik uprave nakon što je stari, Luca de Meo, napustio kompaniju ovog mjeseca. 

Renault će 31. srpnja objaviti podatke o cijelom polugodišnjem razdoblju, a prošlog tjedna su revidirali i prognoze poslovne marže i novčanog toka za 2025. Dok se prodaja automobila brenda Renault povećala za 8,4 posto u prvoj polovici godine – posebice zahvaljujući europskom bestseleru, gradskom automobilu Clio, prodaja visoko profitabilnih kombija i lakih gospodarskih vozila, na koje otpada petinu ukupne prodaje kompanije Renault, pala je za 29 posto.

Međutim, prodaja Renaultovih električnih vozila porasla je za 57 posto, više nego što je raslo cijelo tržište koje je raslo za 25 posto – i to zahvaljujući uspjehu modela R5 u Francuskoj, Njemačkoj i Španjolskoj. Movi električni model A290, pod Renaultovim brendom Alpine, pomogao je tom brendu da zabilježi skok novih registracija od 85 posto u prvoj polovici 2025. godine.

Segal je kazao da očekuje da će Renault povratiti tržišni udio na tržištu komercijalnih vozila u drugoj polovici godine. Dodao je da očekuje da će do kraja 2025. rast biti u skladu s prvom polovicom godine, dok računaju na dvoznamenkasti rast izvan Europe.

Renault ostvaruje više od 70 posto svoje prodaje na europskom tržištu, što ga je zaštitilo od direktnih posljedica trgovinskih poremećaja povezanih s američkim carinama – no istovremeno ga čini osjetljivim na svako ekonomsko usporavanje u Europi, gdje istovremeno raste konkurencija novih kineskih kompanija.

U potrazi za novim tržištima Renault je počeo predstavljati nove modele u Latinskoj Americi, Turskoj, Maroku i Južnoj Koreji, što je dovelo do rasta prodaje izvan Europe za 16,3 posto u prvoj polovici ove godine.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari