Iz kineskog proizvođača električnih automobila BYD-ja u utorak su rekli da im je Velika Britanija postala najveće tržište izvan Kine, nakon što je u rujnu prodaja njihovih vozila tamo skočila za nevjerojatnih 880 posto u usporedbi s istim mjesecom 2024.
Iz kompanije su priopćili da su prošli mjesec prodali ukupno 11.271 vozila u Velikoj Britaniji, a najveći dio toga otpada na plug-in hibridni model Seal U. Njihova objava stiže samo nekoliko dana nakon što je britanska udruga trgovaca vozilima SMMT priopćila da je u rujnu prodaja električnih vozila dosegnula rekordne razine.
Velika Britanija je posebno privlačno tržište za kompanije kao što je BYD, jer za razliku od Europske unije ili SAD-a Britanci nisu uveli nikakve carine na uviz kineskih vozila.
Iz BYD-ja, koji nudi jeftinije modele od većine svojih europskih i američkih rivala, priopćili su da im je sad udio na britanskom tržištu u rujnu skočio na 3,6 posto.
Kompanija u narednih nekoliko mjeseci planira pokrenuti prodaju niza novih hibridnih (PHEV) i baterijskih električnih automobila (BEV), rekao je direktor BYD-ja za Veliku Britaniju Bono GE u izjavi za BBC, dodavši da su u toj zemlji nedavno otvorili svoj 100. maloprodajni salon.
Prodaja električnih vozila na britanskom tržištu obara sve rekorde, a prošli mjesec je prodano 73.000 baterijskih vozila. Prodaja plug-in hibridnih automobila rasla je još brže. KIA Sportage, Ford Puma i Nissan Qashqai bili su najprodavaniji automobili u Velikoj Britaniji rujnu, a u top 10 su se našli i kineski modeli Jaecoo 7 i BYD Seal U.
No, usprkos velikom rastu ukupne prodaje električnih vozila, na benzinske i dizelske automobile i dalje je otpalo više od polovice prodaje svih novih automobila u rujnu.
Europska unija je u listopadu prošle godine najavila uvozne carine na kineska vozila, koje ovisno o proizvođaču dosežu do 45 posto, jer Bruxelles želi zaštititi europske proizvođače od jeftinog kineskog uvoza, za kojeg Europska komisija tvrdi da je potpomognut nepravednim kineskim državnim subvencijama.
Istovremeno si kineski proizvođači poput BYD-ja praktički isključeni s američkog tržišta zbog visokim carina, koje su podržavali i sadašnji predsjednik Donald Trump i njegov prethodnik Joe Biden.
Na domaćem, kineskom, tržištu BYD bilježi usporavanje prodaje, jer se tamošnji kupci zbog razvoja infrastrukture i mreže punionica sve više okreću baterijskim modelima, dok BYD još uvijek većinu svoje ponude temelji na priuštivim hibridima.
Pročitajte još:
Međutim, BYD je i dalje daleko ispred američke Tesle, kad se gleda prodaja na globalnoj razini. BYD je na britanskom tržištu prodajom nadmašio i neke europske konkurente, kao što su Jaguar i BMW.
U srpnju ove godine britanska vlada je izdvojila 650 milijuna funti (750 milijuna eura) na poticaje za kupce električnih vozila. U sklopu tog programa, kupci mogu tražiti sufinanciranje u iznosu do 3.750 funti (4.300 eura) za kupnju vozila nekih brendova, kao što su Nissan, Peugeot ili Vauxhall.
Međutim, iz programa poticaja su isključena vozila proizvedena u Kini, i to zbog ugljičnih emisija proizvedenih u njihovoj proizvodnji, na što je BYD odgovorio pritužbom da će takva mjera “dugoročno naštetiti” tržištu automobila u Velikoj Britaniji.