Prodaja novih automobila na europskom tržištu u studenom je opet rasla na godišnjoj razini, već peti mjesec zaredom, čemu je najviše pridonijela bolja prodaja električnih vozila u nekoliko velikih europskih zemalja poput Njemačke, Italije i Španjolske, stoji u najnovijim podacima europske udruge proizvođača ACEA.
Registracije novih baterijskih električnih vozila (BEV) imale su tržišni udio od 21 posto u Europskoj uniji, 26 posto u Velikoj Britaniji i 98 posto u Norveškoj.
Podaci o boljoj prodaji stižu u trenutku kad se europska automobilska industrija suočava s brojnim izazovima – od jeftine konkurencije iz Kine, preko američkih carina, pa sve do teškoća u profitabilnom zadovoljavanju europskih propisa za zelenu tranziciju i elektrifikaciju tog sektora.
Europska komisija je prošli tjedan predstavila svoj novi plan po kojemu je odustala od potpune zabrane motora s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine nakon pritisaka iz automobilskog sektora i nekoliko država s jakom autoindustrijom.
Po novim planovima ipak će se dopustiti da manji dio tržišta čine hibridna vozila i sintetska goriva. Neki analitičari to opisuju kao što najveći dosad korak unazad za europske zelene politike – no drugi kažu da su usprkos tome električna vozila budućnost.
Ukupni broj prodanih vozila u zemljama Europske unije, EFTA-e i u Velikoj Britaniji u studenom je rasla za 2,4 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, na 1,1 milijun automobila.
Po markama, najviše su rasle registracije novih vozila njemačkog Volkswagena (4,1 posto) i francuskog Renaulta (3,0 posto), dok su Stellantisovi brendovi – među kojima su Peugeot, Citroen, Fiat, Alfa Romeo i drugi – pali za 2,7 posto, u prvom padu nakon tri mjeseca rasta.
Registracije novih Tesli pale su za 11,8 posto. Pad bi bio i veći da ga nisu ublažile rekordne brojke prodaje u Norveškoj, jednom od rijetkih tržišta na kojima se taj američki brend još uvijek dobro prodaje.
Istovremeno je prodaja njenog najvećeg kineskog konkurenta BYD-ja rasla za 221,8 posto. U studenom je udio Tesle na cjelokupnom tržištu bio 2,1 posto, dok je udio BYD-ja bio 2,0 posto.
Pročitajte još:
Kad se gleda samo 27 država Europske unije, ukupna prodaja je porasla za 2,1 posto, na gotovo 900.000 vozila. Po pogonu, najviše je rasla prodaja baterijskih električnih automobila (44,1 posto), hibridnih baterijskih električnih (4,2 posto) i plug-in hibridnih vozila (38,4 posto).
Te tri kategorije zajedno su činile gotovo dvije trećine (65,6 posto) svih novih registracija u EU, u odnosu na 56 posto iz kolovoza 2024. godine, dok su benzinski i dizelski modeli u studenom pali na tek 36,1 posto tržišta.













