Prodaja automobila u Kini pala je za 12 posto godišnje u siječnju, što je prvi pad od rujna 2024. i najveći pad u gotovo godinu dana, pokazuju brojke objavljene u utorak.
Prodaja osobnih vozila u Kini obično često pokazuje velike promjene u prva dva mjeseca u godini, i to zbog kliznog termina za proslavu Lunarne Nove Godine, koja je ove godine počela u siječnju, za razliku od veljače prošle godine.
U međuvremenu, domaći proizvođači se pokušavaju boriti sa sve većom konkurencijom na tom najvećem svjetskom tržištu, i to raznim popustima i subvencijama.
Analitičari kažu da je jedan dio potražnje od ove godine zapravo zadovoljen krajem prošle, jer se sezona popusta pojačala krajem 2024., u vrijeme kad proizvođači žele ostvariti godišnje prodajne ciljeve, a i kupci su požurili iskoristiti vladine subvencije za koje se nije znalo hoće li biti produljene, prije nego što je krajem siječnja Peking najavio da hoće.
Prodaja električnih vozila i plug-in hibrida, tzv. “novih energetskih vozila” (NEV) porasla je 10,5 posto na godišnjoj razini i sad čini 41,2 posto ukupne prodaje vozila, drugi mjesec zaredom da prodaja NEV vozila kaska za benzinskima, pokazali su u utorak podaci Kineskog udruženja putničkih automobila (CPCA).
“Razdoblje uoči Lunarne Nove Godine je vrhunac sezone za kupovinu automobila u ruralnim područjima, a potražnju čine najviše kupci koji kupuju prvi auto, kao onih koji traže benzinska vozila,” rekao je Cui Dongshu, glavni tajnik CPCA.
Ipak, prognozira se da će prodaja NEV vozila u cijeloj 2025. činiti 57 posto ukupne prodaje novih automobila, što bi bio porast tržišnog udjela u odnosu na 47 posto u 2024. godini.
Kina je najveće svjetsko tržište automobila, i svi pokazatelji ukazuju da bi ove godine prodaja mogla ići slabije nego inače, unatoč produljenju državnih subvencija. Stoga se veliki proizvođači električnih vozila, kao što je BYD, već treću godinu zaredom natječu na tržištu rezanjem cijena novih vozila.
Pročitajte još:
U ponedjeljak je BYD najavio sniženje bazičnog modela opremljen sustavom za autonomnu vožnju na 9.555 američkih dolara, što je značajno niže od uvozne konkurencije poput primjerice Tesle.Tesla je u Kini najavila nastavak popusta i financijskih poticaja za kupnju njenih vozila, dok su drugi veliki kineski proizvođači Xpeng i NIO na to odgovorili beskamatnom otplatom na rok do pet godina, za pojedine modele u njihovom asortimanu.
Kineski proizvođači su u siječnju izvezli 380.000 vozila, što je skroman rast od 3 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, i usporavanje rasta sa 6 posto godišnje zabilježenog u prosincu.