Legendarni talijanski modni dizajner Giorgio Armani umro je u 91. godini, objavila je tvrtka koju je osnovao.
„S beskrajnom tugom, Armani Grupa objavljuje smrt svog tvorca, osnivača i neumorne pokretačke snage: Giorgia Armanija. Neumorno je radio do svojih posljednjih dana, posvećujući se tvrtki, njezinim kolekcijama i raznolikim i stalno promjenjivim projektima, postojećim i onima u tijeku“, priopćila je modna kuća.
Njegov otkazani nastup na milanskom Tjednu muške mode u lipnju bio je prvi put u njegovoj karijeri da je propustio jedan od svojih događaja na modnoj pisti. Njegov posljednji javni nastup bio je 21. svibnja.
Poznat kao „Re Giorgio“ – ili Kralj Giorgio – osnovao je svoju istoimenu tvrtku 1975. godine, a ona je ubrzo postala sinonim za elegantan, decentan stil koji se „proširio od mode do svakog aspekta života“, kako je navedeno u izjavi.
Njegov trenutak proboja dogodio se 1980. godine kada je dizajnirao odijela koja je nosio Richard Gere u filmu “Američki žigolo”. Od tada se proširio u globalno carstvo koje je pokrivalo sve od visoke mode do ulične mode, od naočala do cipela, pa čak i kućanskih potrepština.
Glavni brendovi uključuju Giorgio Armani Privé (haute couture), namijenjen i šivan za posebnu klijentelu, Giorgio Armani, kolekcije te Emporio Armani, namijenjen mladima i s priuštivim cijenama. Tu su i Armani Exchange (A|X), Armani Jeans, Armani Junior, Armani Collezioni (sada integriran u Emporio Armani), i Armani/Casa za interijere. Armani ima i svoju liniju parfema i kozmetike.

Armani je od 1975. do danas upravljao impozantnim modnim carstvom, čija godišnja zarada iznosi otprilike 2,3 milijarde eura. Zadržao je stopostotnu kontrolu nad kompanijom — nije prihvatio ponude za akviziciju i bio je isključivi vlasnik tvrtke.
Forbes je procijenio njegovu neto vrijednost na 12,1 milijardu dolara i rangirao ga na 235. mjesto svjetskih milijardera.
U 2022. godini direktni prihodi brenda bili su oko 4,6 milijardi eura, dok procijenjena maloprodaja premašuje 6,5 milijardi eura. Za 2024. izdvojeno je rekordnih 332 milijuna eura investicija, u potpunosti financiranih iz vlastitih sredstava, za renovacije i digitalnu infrastrukturu. Na kraju 2024., kompanija je imala oko 570 milijuna eura neto gotovine.
Imperija ima i oko 10. 500 zaposlenika i preko 2.700 trgovina u 60 zemalja.
Armani je često govorio o planovima za nasljedstvo, iako nikada nije javno imenovao nasljednika. Svjetski mediji navode kako bi jedan od nasljednika mogao biti Pantaleo Leo Dell’Orco, Armanijev životni partner i koji je i na čelu Ureda za muški stil te vodi muške kolekcije za sve brendove kuće, uključujući Giorgio Armani, Emporio Armani i Armani Exchange.
Ključna osoba u tvrtki je i Armanijeva nećakinja Silvana Armani, zadužena za ženske kolekcije.
Pročitajte još:
“Pripremam svoju budućnost s ljudima oko sebe”, izjavio je za Associated Press 2021. godine.
U jednom od svojih posljednjih intervjua, objavljenom u Financial Timesu krajem kolovoza, Armani je bio bio je još precizniji.
“Moji planovi za nasljedstvo sastoje se od postupnog prijenosa odgovornosti koje sam uvijek obavljao na one koji su mi najbliži, kao što su Leo Dell’Orco, članovi moje obitelji i cijeli radni tim. Želio bih da nasljedstvo bude organsko, a ne trenutak prekida”, rekao je tada Armani.










2 Odgovora
Giorgio Armani otišao je, ali njegov minimalistički luksuz ostaje kao podsjetnik da prava elegancija nikad ne vrišti, nego tiho mijenja svijet.
Pokoj mu vječni.