Potraga za dobrim poslom i poslodavcem: Morate biti timski igrači

Freepik.com
Tvrtka, ilustracija, Foto: Freepik.com

Kako prepoznati dobrog poslodavca i postaviti temelje za uspješnu karijeru? To je pitanje koje postavljaju mnogi mladi ljudi koji prvi put ulaze na tržište rada. Dobra vijest za njih je da potražnja za kvalitetnim radnicima nikada nije bila veća pa sada imaju povijesnu priliku birati svoj karijerni put.

U 2024. godini je prosječna stopa zaposlenosti onih koji su nedavno diplomirali, u dobi od 20 do 34 godine, u Europskoj uniji iznosila 82,3 posto, prema Eurostatu. Istodobno, muškarci su imali više uspjeha u pronalasku posla nego žene, a razlika između njih iznosila je 1,8 postotnih bodova.

U potrazi za dobrim radnim mjestom, neki ljudi se obraćaju i agencijama za posredovanje pri zapošljavanje. Jedna takva agencija je Vivesco, a njen direktor i osnivač, Alen Čalopek, objasnio nam je što je bitno pri potrazi za poslom.

“Mladoj osobi koja danas traži posao savjetovao bih da prije svega postane dobar istražitelj. Dostupno je mnoštvo informacija – od javnih podataka o poslovnim rezultatima i rang-listama plaća, do prisutnosti tvrtke na društvenim mrežama i lokalnog glasa koji je prati. Važno je sve te izvore pametno iskoristiti”, rekao je Čalopek za Financije.hr.

“Ako naiđete na negativne recenzije, nemojte se automatski priključiti hajci. Pametan kandidat će te informacije iskoristiti da formira set nenametljivih pitanja za razgovor. Primjerice, umjesto da kažete ‘čuo sam da kod vas vlada kaos’, pitajte: ‘Možete li mi opisati kako izgleda procedura u tvrtki u slučaju neke nepredviđene situacije ili izazova na projektu?’. Odgovor na takvo pitanje otkrit će vam puno o organizacijskoj strukturi i zrelosti tvrtke”, dodao je.

Privatni arhiv
Alen Čalopek, direktor agencije Vivesco, Foto: Privatni arhiv

Kaže da se najbolji poslodavci ističu po nekoliko ključnih odlika, a to su stabilni poslovni rezultati i jasni planovi, transparentan proces selekcije, poticajna timska atmosfera te redovita i jasna komunikacija. Takvi poslodavci razumiju da je zapošljavanje dvosmjeran odnos i poštuju potrebe svojih zaposlenika, ali isto tako očekuju proaktivan i odgovoran pristup poslu.

No, dok poslodavci traže proaktivne radnike, radnici brinu o plaći i raznim pogodnostima koje im se nude na određenom radnom mjestu, a često ne znaju kako na pravi način saznati detalje o tome.

“Pitanja o plaći, godišnjem odmoru ili radu vikendom su legitimna, ali ključan je način i trenutak kada se postavljaju. Moj savjet mladima je da umjesto direktnog postavljanja zahtjeva, na kraju razgovora jasno iskomuniciraju svoj stav. Time ostavljate dojam zrele i promišljene osobe. Kada vas pitaju o očekivanjima, možete reći da vam je najvažnije pronaći okolinu u kojoj možete kontinuirano učiti i profesionalno rasti. Recite i da očekujte pravednu naknadu za svoj rad te da ste spremni uložiti dodatan trud kada je to potrebno za uspjeh tima i da vjerujete da se kroz otvoren razgovor uvijek možete dogovoriti oko svih detalja”, savjetuje direktor Vivesca.

Fauxels/Pexels
Posao, ilustracija, Foto: Fauxels/Pexels

Ističe da takve izjave pokazuju da su radnici zainteresirani za razvoj, da cijene svoj rad, ali i da su timski igrači. Ipak, bitno je pratiti razgovor i instinktivno znati na koji dio izjave treba staviti naglasak.

Mnogi poslodavci se već godinama žale na nedostatak radne snage pa su trenutačno gotovo sva zanimanja tražena. No, ono što poslodavci danas najviše cijene, čak i više od samog iskustva, jesu proaktivnost i prilagodljivost.

“Poslodavci traže zaposlenike koji su spremni učiti, prilagođavati se promjenama i preuzimati inicijativu. Upravo zbog toga bilježimo ogroman porast takozvanih ATS (Applicant Tracking System) kampanja, kojima poslodavci ciljaju pasivne kandidate – one koji su već zaposleni, ali su otvoreni za bolje prilike. To su kandidati koji često nemaju pripremljen životopis, ali posjeduju tražene vještine”, kazao nam je Čalopek.

On je inače dobro upoznat s tržištem rada jer je iskustvo stekao na vodećim pozicijama u sustavima s više od 350 zaposlenih te kao vlasnik tvrtki u različitim sektorima, uključujući IT, ugostiteljstvo i hotelijerstvo. Uz to, aktivan je član Zajednice agencija za zapošljavanje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).

Njegovo iskustvo mu je pomoglo i u vođenju Vivesca, agencije za posredovanje pri zapošljavanju koja spaja ambiciozne radnike s najboljim poslodavcima, koristeći napredne tehnološke alate. Imaju i svoj informatizirani ATS sustav koji im omogućuje da efikasno dopru do kandidata. Osim toga, agencija je licencirana od strane Ministarstva rada i ima zakonsko pravo provoditi cjelovit proces procjene kandidata – od inicijalnog kontakta, psihološke procjene, do procjene sposobnosti i detaljnog intervjua.

6 Odgovora

  1. Pravi timski igrač zna da zajednički uspjeh dolazi iz saradnje, podrške i povjerenja među kolegama.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari