Za trgovce, obrte i mikro poduzetnike jednostavnost i pouzdanost obrade platnih transakcija jedno je od ključnih preduvjeta poslovanja. Osim što se na tržištu nude mobilni POS (point-of-sale) aparati, u posljednjih nekoliko godina proširila se ponuda i tzv. softPOS rješenja, tj. aplikacija koje obrađuju plaćanja na običnim mobilnim uređajima, bez potrebe za ulaganjem u dodatni hardver.
Takve aplikacije trgovcima pružaju niz pogodnosti, od jednostavne obrade prekograničnih uplata, brzog sjedanja sredstava na račun, fleksibilnosti u izboru banke s kojom se posluje. Također, mnoge ne traže ni fiksne troškove poput pretplate, već naplaćuju naknade isključivo za obavljene transakcije.
U Hrvatskoj je digitalizacija plaćanja u stalnom rastu. Po podacima HNB-a s kraja 2024. godine udio gotovinskih plaćanja u Europi je pao na 52 posto, s 57 posto samo dvije godine ranije. Hrvatska je jedna od zemalja predvodnica – udio online plaćanja u svakodnevnim transakcijama potrošača bio je prošle godine najveći u Litvi (29 posto), Hrvatskoj (28 posto) i Austriji (28 posto), a što se tiče vrijednosti plaćanja, najveći udio online transakcija po vrijednosti zabilježen je u Estoniji (50 posto) i Hrvatskoj (47 posto).
Zato je Hrvatska zanimljivo tržište globalnim igračima, koji procjenjuju da unatoč dosadašnjem rastu digitalizacije još uvijek ima prostora za unaprjeđenje ponude, posebice u segmentu malih i srednje velikih poduzeća i obrta koja sve više uvrštavaju digitalne oblike plaćanja u svoju ponudu. U nastavku nudimo pregled nekih rješenja koja su dostupna na hrvatskom tržištu, i što ljudi iz tih kompanija kažu o svojim očekivanjima od hrvatskog tržišta.
myPOS Glass
Iza aplikacije myPOS Glass stoji myPOS World Ltd. sa sjedištem u Londonu. Iz kompanije kažu da posluju u 35 europskih zemalja i da su prošle godine zabilježili rast volumena transakcija od 30 posto, koji je globalno dosegnuo 14 milijardi eura. Aplikacija myPOS Glass podržava sve Android uređaje s ugrađenim NFC-om, te sve modele iPhonea, od X nadalje, pod uvjetom da imaju instaliran najnoviji iOS. Ne postoje fiksne naknade, već se naplaćuju samo po obavljenoj transakciji.
MyPOS nudi i klasične POS terminale, gdje se za kartične transakcije naplaćuje naknada od 1,69 posto naviše za kartice izdane unutar Europskog ekonomskog područja (EEA) plus naknada od 0,05 eura po transakciji, za trgovce koji imaju mjesečno manje od 10.000 eura prometa. Za veće trgovce naknada se dogovara individualno.
Za plaćanja bez kartice, poput onih koja se potpuno procesuiraju online, naknade počinju od 1,30 posto, plus 0,20 eura za pojedinu transakciju. O planovima kompanije i razmišljanjima o hrvatskom tržištu popričali smo s country managerom za regiju središnje i istočne Europe, Ferencom B. Tóthom.

“Kao i na svim tržištima na kojima poslujemo, očekujemo da će tijekom vremena hrvatsko tržište stabilno rasti. Iako se manja tržišta mogu razvijati drugačijim tempom, naš prioritet ostaje promicanje digitalizacije plaćanja. Od toga imaju koristi ne samo poduzeća, već i potrošači, čija se očekivanja i ponašanja se mijenjaju brže nego ikad. Nadalje, hrvatsko tržište je u pravilu skuplje u odnosu na druga europska tržišta. U tom smislu, naša su rješenja vrlo konkurentna, nemamo stroge mjesečne naknade, i osmišljena su da bi se zadovoljile specifične poslovne potrebe,” rekao je Tóth.
Iz kompanije ističu da myPOS omogućava trenutačnu namiru sredstava, bez ikakvih dodatnih naknada. Nadalje, iz tvrtke kažu da klijenti mogu obrađivati različite vrste plaćanja i da je myPOS kroz godine evoluirao u cjelovitu platformu sa širokim rasponom specijaliziranih alata namijenjenih malim i srednjim poduzeća.
“Mi smo jedina kompanija za obradu platnih transakcija u Europi koja omogućava prekograničnu prodaju bez nekih posebnih aranžmana… U Europi je myPOS imao rast volumena transakcija od 30 posto u 2024. godini, a ukupno se iznos približio brojci od 14 milijardi eura. Ove godine, na temelju dosadašnjih rezultata, očekujemo dvoznamenkasti rast. Kao dio naše šire europske strategije vidimo i snažan potencijal na tržištima kao što je Hrvatska, gdje želimo jačati svoju prisutnost,” ističe Tóth.
Tóth kaže da iz kompanije kontinuirano razmišljaju o novim trendovima i akvizicijama za širenje raspona usluga, kao i poboljšanje postojećih na tržištima gdje su prisutni.
“Od našeg globalnog rasta imaju koristi sva tržišta na kojima je prisutan MyPOS. U prvoj polovici 2025. godine kupili smo četiri kompanije i pokrenuli niz partnerstava širom Europe, što znači da se ponuda naših usluga stalno širi. Primjerice, kupnja našeg bivšeg mađarskog preprodavača IQOM omogućila nam je da proširimo svoju prisutnost i širimo inovacije u digitalnom platnom prometu u cijeloj regiji središnje i istočne Europe (CEE),” zaključuje Tóth.
Worldline
Worldline je europska kompanija sa sjedištem u Parizu, koja je prisutna u Hrvatskoj od 2015. Krajem svibnja najavili su uvođenje nove usluge Tap on Mobile, koja omogućava trgovcima da korištenjem mobilnih telefona i skidanjem aplikacije prihvaćaju i obrađuju plaćanja.
Tap on Mobile se također nema fiksne naknade i naplaćuje proviziju po transakciji, u iznosu od 1,30 posto, u promotivnom periodu koji vrijedi do rujna ove godine. Nakon toga, naknada će se povećati na 1,69 posto, uz minimalnu naknadu za male transakcije od 0,07 eura.
Worldline Tap on Mobile aplikacija dostupna je za Android uređaje, s instaliranom verzijom Androida 11 ili novijeg, s podrškom za NFC i Google Mobile Services (GMS), a podržani i iPhone uređaji, od modela XS nadalje, s najnovijom verzijom iOS-a i pristupom internetu. Aplikacija omogućuje povezivanje do najviše pet uređaja po korisničkom računu.
O njihovoj ponudi popričali smo s predstavnikom Worldlinea za Hrvatsku, Markom Marinšekom, koji kaže da se radi o idealnom rješenju kako za mikro i male poduzetnike, dostavljače, taksiste, obrtnike, sezonske trgovce, i slične djelatnosti gdje je mobilnost ključna, tako i za veće maloprodajne lance koji žele omogućiti prodavačima naplatu bilo gdje u trgovini, čime se smanjuju gužve na blagajnama.
“Idealan je i za veće korporativne korisnike koji mogu integrirati rješenje Tap on Mobile s postojećim korporativnim rješenjima, pa imati jedan uređaj za sve. Aplikacija omogućuje brzo i sigurno prihvaćanje beskontaktnih oblika plaćanja, uključujući i kartice i digitalne novčanike kao što su Apple Pay, Google Pay ili Samsung Pay,” kaže Marinšek.
Iz Worldlinea kažu da je primjetan stalni rast korištenja digitalnih plaćanja, i da još uvijek vide velik potencijal za dodatni rast. “Worldline nije novost u Hrvatskoj, tu smo prisutni od 2015. godine, a do 2021. smo bili pod imenom SIX Payment Services. Snažnim godišnjim ulaganjima u razvoj želja nam je zadnje trendove i inovacije donijeti i na hrvatsko tržište, i biti predvodnici digitalizacije plaćanje, a da pritom trgovci osjete snagu i sigurnost globalne kompanije koja prati i razumije njihove potrebe. Očekujemo da će uvođenje usluge Tap on Mobile dodatno potaknuti digitalizaciju plaćanja među mikro i malim poduzetnicima, posebno u sektorima turizma, ugostiteljstva i lokalne trgovine,” dodaje Marinšek.
Pročitajte još:
Kao prednosti u odnosu na konkurenciju, iz Worldlinea ističu sigurnost transakcija, jednostavnost obrade plaćanja, transparentnost i pouzdanost.
“Prije svega, tu je sigurnost na najvišoj razini – Worldline obrađuje plaćanja kao tzv. Payment Service Provider (PSP), što znači da kompaniija sama obrađuje sve transakcije, bez bilo kakvog posrednika, što povećava kontrolu i pouzdanost cjelokupnog sustava plaćanja.Najviši sigurnosni standardi kao što su PCI DSS certifikat, sigurnosna odobrenja kartičnih brendova, ili korištenje ugrađenih sigurnosnih Apple značajki omogućuju transakcije bez pohranjivanja osjetljivih kartičnih podataka na serverima.”
Iz Worldlinea kažu da su prvi u Hrvatskoj ponudili uslugu Tap to Pay na iPhoneu, bez ikakvog dodatnog hardvera, i da ovisno o banci s kojom posluje pojedini trgovac novac sjeda na račun već idući dan, a najkasnije u roku 48 sati. Također, ističu i da ugovorena usluga ne obvezuje korisnike na vezanost za pojedinu banku, pa time zadržavaju fleksibilnost, jer njihova aplikacija podržava sve kartice i sve banke.
7 Odgovora
Bravo.
Super stvar!
Baš mi se sviđa…
Ma, super stvar, svidjaju mi se ovakve stvari!
Zanimljiva stvar.
Super za poduzetnike
Super