Porast blagdanske potrošnje u SAD-u za 4 posto, najviše se kupuje elektronika, a slijede je odjeća i nakit

Kupnja foto: Unsplash.com

Prodaja američkih trgovaca porasla je za oko četiri posto tijekom ove blagdanske sezone, pokazali su preliminarni podaci koje su u utorak objavili Visa i Mastercard.

Visa je izvijestila da je ukupna potrošnja u maloprodaji u SAD-u, isključujući automobile, benzin i restorane, porasla za 4,2 posto u razdoblju od 1. studenog do 21. prosinca, što je nešto manje od njihove listopadske prognoze rasta od 4,6 posto za cijelo dvomjesečno razdoblje, prenosi agencija Hina.

Mastercard, koji je u svoje podatke uključio maloprodaju i ugostiteljstvo, napominje da je prodaja porasla za 3,9 posto u odnosu na prethodnu godinu u istom razdoblju, nadmašivši prethodnu prognozu od 3,6 posto.

Podaci Vise i Mastercarda nisu prilagođeni inflaciji.

“Kupci su bili promišljeniji i često su koristili alate umjetne inteligencije za otkrivanje i uspoređivanje cijena”, izjavio je glavni ekonomist Vise Wayne Best.

Glavna ekonomistica u institutu Mastercard Economics Michelle Meyer dodala je da potrošači kupuju rano i oslanjaju se na promocije kako bi dobili najbolje ponude. Podaci od utorka, prikupljeni iz milijardi transakcija u mrežama Vise i Mastercarda, sugeriraju da se stabilnost potrošnje nastavila i u prosincu.

Obje su tvrtke primijetile da su rane promocije i praktičnost kupovine od kuće pomogle u povećanju online prodaje, koja je nadmašila rast u fizičkim trgovinama. Ipak, Visa je objavila da je odlazak u trgovine i dalje dominantni način kupnje te čini 73 posto transakcija, u usporedbi s 27 posto online.

Prodaja elektronike poput televizora i pametnih telefona predvodila je potrošnju – porasla je za 5,8 posto prema podacima Vise, a slijede je odjeća i modni dodaci s rastom od 5,3 posto. Mastercard je rekao da sezonske ponude i hladnije vrijeme potiču osvježenje garderobe, dok je nakit također privukao više kupaca ove godine.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari