U travnju 2025. godine, na godišnjoj razini, porasla je globalna prodaja električnih vozila i plug-in hibrida i to za 29 posto na 1,5 milijuna vozila, a stabilan rast zabilježen je u Kini i Europi usprkos trgovinskim poremećajima, dok je u Sjevernoj Americi zabilježen prvi pad prodaje od prošlog rujna, prema podacima istraživačke tvrtke Rho Motion.
Na mjesečnoj razini je globalna prodaja električnih automobila pala za 12 posto, dok je u razdoblju od siječnja do travnja bila veća za 29 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
U Kini je prodaja u travnju porasla za 32 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, na 900.000 vozila. Potražnju kineskih građana potaknuo je i državni program subvencioniranja zamjene starijih automobila novim električnim modelima. Europa je zabilježila 35 posto više registracija nego u prošlogodišnjem travnju, a prodano je 300.000 automobila. S druge strane, u Sjevernoj Americi prodaja je pala za 5,6 posto, na 100.000 automobila, dok je u ostatku svijeta prodaja porasla za 50 posto.
“Broj plug-in hibrida gotovo je udvostručen u tekućoj godini u ostatku svijeta, ali glavni razlog za to je izvoz iz Kine”, rekao je upravitelj podacima tvrtke Rho Motion Charles Lester.
Tradicionalne autokompanije koje nastoje povećati prodaju ekološki prihvatljivijih modela kako bi postigle ciljeve EU-a za smanjenje ugljičnih emisija prodale su u Europi više električnih automobila od američkog Tesle. Teslin udio na tržištu se smanjio i u travnju uoči obnove popularnog Modela Y.
Proizvođači električnih vozila sa sjedištem u Kini nastavili su povećavati domaću prodaju električnih vozila na baterije, a u inozemstvu su odgovorili na sve veću potražnju za plug-in hibridima, prenosi Hina.

No, svjetski proizvođači automobila suočavaju se s carinama od 25 posto na uvoz u Sjedinjene Američke Države, koje zauzimaju drugo mjesto na listi najvećih svjetskih automobilskih tržišta, zbog čega su mnoge automobilske tvrtke povukle svoje prognoze za 2025. godinu. Stav američkog predsjednika Donalda Trumpa prema emisijskim normama i neizvjesnost carinskih politika također su ograničili rast prodaje električnih vozila u SAD-u.
Nedavni američki trgovinski dogovori s Velikom Britanijom i Kinom vrlo malo utječu na prodaju električnih vozila, ali pozitivan su znak za automobilski sektor uoči potencijalnih američkih pregovora s Korejom, Japanom i EU-om, izjavio je Lester. Vlade širom svijeta donose politike kojima potiču prelazak na električna vozila, dok trgovinske napetosti i usporavanje automobilskog tržišta možda vode prema zatvaranju tvornica i gašenju radnih mjesta.

Ipak, primirje između Kine i SAD-a imalo je utjecaj na Teslu koji navodno planira od kraja ovog mjeseca početi isporučivati komponente za proizvodnju Cybercaba i Semija iz Kine u SAD. Tesla je prošli mjesec obustavio planove za isporuku komponenti nakon što je američki predsjednik Donald Trump povisio carine na kinesku robu na 145 posto.
Kina će pak program subvencija za zamjenu starijih automobila električnim modelima provoditi i u 2025. u okviru šireg programa kojim građane potiče na zamjenu starijih proizvoda učinkovitijim modelima kako bi pokušala izbjeći usporavanje u prodaji električnih vozila, potičući pritom gospodarski rast.
Volkswagen (VW) je u travnju objavio da mu se prodaja baterijskih električnih automobila više nego udvostručila u prvom tromjesečju ove godine u Europi, ali je osjetno pala u Kini, za 7,1 posto. Mercedes-Benz i Porsche su također izvijestili o padu prodaje u Kini.
U zapadnoj Europi su narudžbe za automobile VW-a, kako za električne tako i za ostale, porasle za 29 posto u odnosu na prvo tromjesečje lani. U SAD-u je prodaja narasla za 6,2 posto, a moguće je da je do toga došlo jer su ljudi više kupovali kako bi preduhitrili carine na uvoz automobila.
Pročitajte još:
S obzirom na rast prodaje EV u određenim dijelovima svijeta, ne iznenađuje da je Toyota u ožujku 2025. najavila da će u Europi lansirati ukupno devet potpuno električnih vozila u 2025. i 2026. godini za svoje marke Toyota i Lexus kako bi bili konkurentniji na velikom tržištu električnih vozila. Japanski proizvođač automobila rekao je da će ove godine lansirati tri električna SUV-a marke Toyota – nove verzije bZ4X, Urban Cruiser i C-HR+, a nakon toga će lansirati još tri u 2026. godini, piše Reuters.
U listopadu ove godine očekuje se i prvi potpuno električni Ferrari, a ta tvrtka očekuje i rast prihoda od barem pet posto u 2025. Ferrari je svojim kupcima počeo nuditi hibridne modele 2019. godine. Prošle godine hibridni su automobili činili 51 posto ukupne prodaje.
Jedan odgovor
Sve više i više će biti ovakvih vijesti