Podravka: Nova Strategija poslovanja naglašava veći izvoz te ulaganja od preko 236 milijuna eura

Hina/arhiv
Logo tvrtke Podravka, Foto: Hina/arhiv

Grupa Podravka je donijela novu Strategiju poslovanja do 2030. godine, koja uključuje snažan iskorak na strana tržišta, nova ulaganja u Poljoprivredu i Farmaceutiku te daljnji razvoj prehrambenog portfelja i globalnih brendova poput Vegete, izvijestili su u ponedjeljak iz te prehrambene kompanije.

Nova strategija, istaknuto je u objavi, obuhvaća sva tri segmenta poslovanja – Prehranu, Poljoprivredu i Farmaceutiku – s ciljem nastavka profitabilnog rasta, jačanja tržišnih pozicija i stvaranja dodatne vrijednosti za sve dionike, uključujući potrošače, zaposlenike, dioničare i zajednicu.

“Strategija je usmjerena na rast temeljen na produktivnosti, inovacijama, održivosti i ulaganjima u suvremene tehnologije, uz snažan fokus na međunarodno širenje i  konkurentnost. Temelji se na sveobuhvatnom pristupu razvoju – od širenja snage, prisutnosti i prepoznatljivosti naših brendova, daljnjih ulaganja u proizvodne kapacitete, osobito u poljoprivredi, digitalizacije i korištenja umjetne inteligencije, do jačanja domaće sirovinske baze i suradnje s kooperantima”, poručuju iz Podravke.

U segmentu Prehrane, planira se dodatno jačati prisutnost i širenje brendova Vegeta, Lino, Lino Lada, Podravka,  O’Plant i Zik Zak na razvijenim tržištima poput Njemačke, Austrije, Švicarske, SAD-a i Australije, istodobno nastavljajući čuvati snažne pozicije u Hrvatskoj i regiji. Iz koprivničke kompanije navode da će strateški fokus u nadolazećem razdoblju biti na kategorijama s visokim potencijalom prodaje i profitabilnošću – univerzalnim dodacima jelima, juhama, žitaricama (Čokolino) i kremnim namazima. Istovremeno, planira se snažan razvoj kategorija i brendova čiji je potencijal osnažen kroz nedavno završen investicijski ciklus, osobito proizvoda na bazi rajčice, gotovih jela, pekarskog snacka, ribljih salata i zamrznute hrane.

Podravka/PR
Novi izgled Vegete, Foto: Podravka/PR

Pritom, u nadolazećem petogodišnjem razdoblju ključni je strateški prioritet pozicioniranje Vegete kao globalnog brenda kroz daljnju internacionalizaciju i širenje palete proizvoda koji se na internacionalno tržište stavljaju pod brendom Vegeta.

Kompanija planira i daljnje povećanje proizvodnje i upotrebe domaćih poljoprivrednih sirovina s ciljem ostvarivanja samodostatnosti u svim sirovinama čiji uzgoj omogućavaju lokalne klimatske i poljoprivredne prilike. Sukladno tome, nastavit će se razvijati mreža kooperanata u proizvodnji voća i povrća uz optimalno iskorištavanje sinergija s vlastitim poljoprivrednim segmentom – Podravkom Agri, Strategija uključuje i jačanje digitalizacije i automatizacije, uključujući primjenu umjetne inteligencije u proizvodnim procesima, kao i razvoj portfelja u skladu s prehrambenim trendovima – zdravija hrana, lokalni i sezonski sastojci te zdravi proizvodi prilagođeni brzom načinu života.

“S obzirom da je početkom 2025. dovršen investicijski ciklus u tehnološku, logističku i informatičku modernizaciju Prehrane vrijedan 250 milijuna eura, investicije se u sljedećem petogodišnjem razdoblju planiraju na uobičajenoj razini koja će osigurati efikasnu upotrebu tehnologije i prilagodbe potrebama potrošača”, kažu iz Podravke.

Pixabay.com
Rajčica, Foto: Pixabay.com

200 milijuna eura ulaganja za poljoprivredu i zelenu transformaciju

Podravka Agri, kao novointegrirani segment poslovanja, u središtu je kompanijinih ambicioznih planova modernizacije i održivosti, pa su tako do 2030. planirana ulaganja od gotovo 200 milijuna eura u tehnološki razvoj, energetsku učinkovitost, nove farme i širenje sustava navodnjavanja.

Kao cilj je apostrofirano povećanje površine pod navodnjavanjem s osam na 21 posto i maksimiziranje prinosa u ratarstvu i povrtlarstvu, prenosi Hina. Tako u stočarstvu, najvećem segmentu Agri poslovanja, planira se izgradnja četiriju novih svinjogojskih farmi i povećanje proizvodnje tovljenika za 20 posto godišnje, dok se u govedarstvu planira rast proizvodnje tovne junadi za 25 posto, a modernizacija farmi uključivat će i robotizaciju te biosigurnosne mjere.

Podravka Agri, navodi se u objavi, planira značajno povećati korištenje obnovljivih izvora energije i vlastite organske materije, kao i razviti modele ugljično neutralne poljoprivrede temeljem kružne bioekonomije, a fokus će biti i na suradnji s kooperantima, jačanju brendova poput Baranjke i ABC-a te širenju distribucije u Hrvatskoj i inozemstvu.

Kada je riječ o farmaceutskoj tvrtki Belupo, u grupaciji je do 2030. vide kao vodećeg europskog stručnjaka za dermatologiju te snažnog regionalnog igrača u području bezreceptnih proizvoda, kardiologije, psihijatrije i neurologije.

Ključna tržišta rasta tržišta su srednje i jugoistočne Europe, uz iskorak na zapadna tržišna kroz dermatologiju i suradnju s partnerima, a strategija uključuje investicije vrijedne 36 milijuna eura koje će omogućiti povećanje proizvodnih i logističkih kapaciteta te unapređenje efikasnosti poslovanja. Sastavni dio planiranih investicija, istaknuto je, jest i ulaganje u Centar izvrsnosti za dermatologiju.

PODRAVKA d.d.

Ulica Ante Starčevića 32, 48000, Koprivnica, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
395.216.937,39 (2024.)
Broj zaposlenih:
3.333 (2024.)

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari