Plaćanje na rate postaje sve važnije kao i online kupovina

Val Grupa
Online kupnja sve zastupljenija, Foto: Val Grupa/PR

Čak 96 posto građana Hrvatske koristi barem jednu karticu, a gotovo polovica građana ih ima tri ili više, pokazalo je novo istraživanje MasterIndex.

Iako gotovina i dalje ima svoje mjesto, posebno među onima s nižim prihodima, kartice su sada dominantan oblik plaćanja na prodajnim mjestima, a mladi sve više koriste digitalna rješenja za plaćanje.

Debitne kartice najčešći su izbor – koristi ih 86 posto ispitanika, dok 47 posto koristi kreditne kartice, pri čemu je popularnija charge (38 posto) nego revolving varijanta (18 posto). Prepaid kartice koristi 28 posto građana.

„Rastuća popularnost virtualnih kartica i visoka prisutnost kartičnog plaćanja pokazatelj su koliko brzo Hrvati prihvaćaju digitalna rješenja u svakodnevnom životu. To otvara priliku za daljnji razvoj usluga koje su brže, sigurnije i jednostavnije za korištenje, a upravo takva rješenja Mastercard kontinuirano donosi na tržište“, istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.

Istraživanje je pokazalo da korištenje kartica raste s dobi i primanjima – građani stariji od 40 godina i oni s višim prihodima u prosjeku posjeduju 2,8 kartica, dok gotovo polovica ispitanika (44 posto) ima čak tri ili više kartica.

„Na fizičkim prodajnim mjestima, 70 posto građana karticama plaća tri ili više puta tjedno. Kartično plaćanje najviše koriste osobe u dobi od 40 do 49 godina (38 posto), visokoobrazovani (37 posto) i oni s višim primanjima. Posebno je zanimljiv rast korištenja virtualnih kartica putem mobitela ili pametnog sata, koje kao sredstvo plaćanja koristi 24 posto ispitanika, što je rast od sedam postotnih poena u odnosu na prošlu godinu“, navodi se u ovom istraživanju.

Plaćanje napojnica karticom, foto: Val Grupa/PR

Među mladima od 18 do 29 godina čak trećina koristi ovu vrstu plaćanja, a najviše ih nalazimo u Zagrebu, Istri, Primorju i Gorskom kotaru te među onima sa srednjim i visokim primanjima.

Plaćanje na rate također postaje važan alat za građane – više od polovice ispitanika ili 53 posto već koristi obročnu otplatu, što im omogućuje bolju alokaciju troškova, kako tvrdi 60 posto ispitanika i lakše plaćanje većih iznosa, što kaže 58 posto ispitanih. Ovaj način plaćanja popularniji je kod starijih od 40 godina i građana s višim primanjima. Nešto više od trećine, ili 34 posto ispitanika ističe i da zahvaljujući ratama, može si priuštiti određene stvari koje inače ne bi mogli.

Gotovo polovica građana kupuje online barem jednom mjesečno

Online kupovina sada je već uobičajeni dio potrošačkog ponašanja, što potvrđuje podatak da gotovo polovica građana ili 48 posto kupuje online barem jednom mjesečno.

„Pritom, valja naglasiti, 93 posto građana svoju online kupnju plaća karticama. Rast broja onih koji plaćaju karticama online na mjesečnoj razini (52 posto) pokazuje kako sigurnost i praktičnost digitalnog plaćanja sve više dobivaju na važnosti. U online kupnji, očekivano, prednjače mladi i građani viših prihoda, nego oni s nižim. Građani, pokazuje istraživanje, online najviše kupuju odjeću i obuću (75 posto), elektroniku (42 posto), kozmetičke proizvode (37 posto) i ulaznice za kino, kazalište i koncerte (32 posto)“, navode iz Mastercarda.

Da kartice postaju sve raširenije i kad je u pitanju davanje napojnica pokazuje podatak da je već 31 posto građana koristilo ovu opciju. To predstavlja značajan porast od 12 postotnih poena u odnosu na prošlu godinu. Kartično davanje napojnica posebno podržavaju oni s visokim prihodima (25 posto) i oni koji su to već isprobali (28 posto).

Online istraživanje MasterIndex u Hrvatskoj u travnju 2025. za kompaniju Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.023 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari