Ove godine je suša utjecala na mnoge ratarske kulture u Hrvatskoj pa su zbog toga građani strahovali da bi moglo doći do rasta cijena određenih proizvoda. Utjecaj suše na žitarice izazvao je najveću brigu jer Hrvati godišnje troše 42,4 kilograma kruha i peciva po članu kućanstva, prema anketi Državnog zavoda za statistiku (DZS) za 2022. godinu.
Ipak, Nada Barišić, direktorica Žitozajednice nam je rekla da ne bi trebalo doći do poskupljenja kruha i ostalih pekarskih proizvoda.
“Pšenica u 2024. godini nije bila previše pogođena sušama. Što se tiče kruha, kukuruz i ostale kulture ne utječu toliko na cijenu. Naravno, može doći do promjene ako je samo čisti kukuruzni kruh, ali ostale vrste kruha imaju stabilne cijene”, rekla je u rujnu za Financije.hr.
Tada je objasnila da prema podacima Numbea, baze podataka u kojoj su zabilježena kretanja cijena po cijeloj Europi, prosječna cijena za 500 grama bijelog kruha u Hrvatskoj iznosila oko 1,4 eura. Prošle godine je cijena pola kilograma bijelog kruha, u zavisnosti od proizvođača i supermarketa, prema podacima dostupnim na portalu Kretanje cijena, iznosila od 0,89 do 1,3 eura.
S obzirom na veliku potrošnju kruha i pekarskih proizvoda ne iznenađuje da je u Hrvatskoj registriran i veliki broj tvrtki u djelatnosti proizvodnje kruha, svježih peciva, slastičarskih proizvoda i kolača. U 2022. je u toj djelatnosti bilo 1.517 tvrtki.
Jedna od najuspješnijih pekara u prošloj godini bila je Pekara Dubravica d.o.o. koja je imala najveću dobit u iznosu od 3.746.608 eura. U odnosu na 2022. dobit je bila veća za 235.132 eura. Ukupni prihodi Dubravice lani su iznosili 27.624.680 eura i porasli su u odnosu na godinu prije kada su iznosili 25.004.310 eura. Ukupni rashodi su iznosili 23.037.917 eura, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall.
“Još uvijek koristimo recepte i načine pečenja kruha koje je naš osnivač, Franjo Mikelec, osmislio prije više od 60 godina i stalno ih nadograđujemo prema novim spoznajama o prehrani te zahtjevima kupaca”, naveli su na svojoj internetskoj stranici.
Bobis d.o.o. je na drugom mjestu po dobiti u 2023. godini. Dobit ove pekare iznosila je 3.658.789 eura i bila je znatno veća nego u godini prije kada je iznosila samo 317.595 eura. Prema CompanyWallu, ukupni prihodi Bobisa iznosili su 30.609.604 eura u prošloj godini, a rashodi 26.950.815 eura. U 2022. imali su ukupne prihode u iznosu od 24.732.048 eura.
“Prateći razvoj moderne tehnologije, ulagali smo u nova postrojenja u proizvodnji, pažljivo pritom čuvajući duh drevnoga Splita u našim proizvodima te okuse i mirise koje pamtimo iz ranih dana našega djetinjstva”, istaknuli su iz Bobisa.
Prema dobiti u djelatnosti proizvodnje kruha, svježih peciva, slastičarskih proizvoda i kolača u 2023., treće mjesto zauzeo je Don Don d.o.o. Njegova dobit iznosila je 3.473.345 eura i bila je veća u usporedbi s 2022. za 2.573.058 eura. Ukupni prihodi iznosili su 22.200.996 eura, a rashodi 17.961.688 eura, dok su u 2022. imali ukupne prihode u iznosu od 15.071.925 eura.
Pročitajte još:
Grupacija Don Don posluje u Sloveniji, Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Makedoniji, Bugarskoj, Rumunjskoj, Mađarskoj, Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Španjolskoj, Italiji, Austriji i Njemačkoj, piše na njihovoj internetskoj stranici. Tvrde da su do sada na tim tržištima uložili više od 100 milijuna eura u rast pekarske industrije.
S obzirom na veliki rast prihoda i dobiti spomenutih tvrtki, u 2023. u odnosu na godinu prije, može se očekivati da će i ova godina biti dobra za njih.
2 Odgovora
Ne čudi me. U Dubravici je uvijek prometno.
Zato i jesmo pri vrhu najdebljih nacija